Re: Virtualni trucktrial
Napísané: 29 Júl 2011, 10:50
Davide, eliptický pera, popř čtvrteliptický pera, co jsou na 128 mají progresivní charakteristiku, jak správně uvádíš, s větším zatížením klade pružina větší odpor (podle přibejvajících listů, progresivita je dána dýlkou listu, poloměrem prohnutí jednotlivých listů, popř. tloušťkou, nebo šířkou listů, nebudu uvažovat, že by byl odlišnej materiál listů). A jak je psáno přímo v odkazu:
Kdybych měl něco takovýho počítat, tak bych asi laicky začal s modelem jednoho dlouhýho listu a postupně bych přidával kratší a pak bych zkusil skládání sil, možná by se ta konstanta pak nějak dala vypočítat pro danej svazek, ale to je to moje nedostatečný vš. vzdělání, kdybych byl pozornější, asi bych tu vyšvihnul vzorec.
Doufam, že sem se nikde příliš neukec.
Když se rozhlídneš kolem např. na Trambus, nebo Liánu, tak má vlastně dvě listový pružiny nad sebou, první (delší pera) pruží při jízdě prázdnym autem, a když ho naprdneš nákladem, tak dosednou na kratší pera (spolští se do většího poloměru) a tlumení přebírá z větší části spodní svazek, kerej má kratší pera a tim pádem je musí deformovat větší síla, jak ty listy delší.U pružin s lineární charakteristikou je tuhost pružiny konstantní, u ostatních pružin je tuhost proměnlivá.
Kdybych měl něco takovýho počítat, tak bych asi laicky začal s modelem jednoho dlouhýho listu a postupně bych přidával kratší a pak bych zkusil skládání sil, možná by se ta konstanta pak nějak dala vypočítat pro danej svazek, ale to je to moje nedostatečný vš. vzdělání, kdybych byl pozornější, asi bych tu vyšvihnul vzorec.
Doufam, že sem se nikde příliš neukec.