tuzing
Samozrejme že som si robil srandu, ale opäť aký je ten predstih?(lebo je tam určite piestový motor)
Inak k tým turbínam: V autách sa spaľovacie turbíny samozrejme používali a mali aj dobré parametre napr. 110 kW a priemerná spotreby kolo 6 L! Ale prestalo sa s tým kôli materiálom. Inak turbíny v autách určite nevyužívali reaktívny pohon ako je to naznačené na tomto aute!!! Dôsledky sú dúfam jasné ale používali normálny pohon cez kolesá. Inak obe turbíny automobilová aj lietadlová sú principiálne rovnaké. Tieto auto turbíny slúžili len ako zdroj točivého pohybu a keďže mali niekoľko 100 000 ot/min tak tam bol reduktor ako vo vrtuľníkoch na zníženie otáčok pre koleso.
Inak turbína má super priebeh momentu: od teoreticky nulových otáčok je maximálny a s otáčkami klesá, takže nepotrebujete prevodovku keďže je ťah na začiatku najväčší.
Problém bol aj s vypínaním, lebo ujko odišiel a turbína sa ešte dosť dlho zotrvačnosťou točila. Ten istý problém bol aj so štartom len naopak A ešte tam boli problémy s vysokými frekvenciami a vysokou teplotou výfuku, ktorý sa síce chladil ale aj tak keby to niekoho šľahlo tak neviem neviem
Najväčšie pokroky v európe s tým mali Mercedes a VW, v amerike myslím Cadilac.
Ďakujem za pozornosť
Inak k tým turbínam: V autách sa spaľovacie turbíny samozrejme používali a mali aj dobré parametre napr. 110 kW a priemerná spotreby kolo 6 L! Ale prestalo sa s tým kôli materiálom. Inak turbíny v autách určite nevyužívali reaktívny pohon ako je to naznačené na tomto aute!!! Dôsledky sú dúfam jasné ale používali normálny pohon cez kolesá. Inak obe turbíny automobilová aj lietadlová sú principiálne rovnaké. Tieto auto turbíny slúžili len ako zdroj točivého pohybu a keďže mali niekoľko 100 000 ot/min tak tam bol reduktor ako vo vrtuľníkoch na zníženie otáčok pre koleso.
Inak turbína má super priebeh momentu: od teoreticky nulových otáčok je maximálny a s otáčkami klesá, takže nepotrebujete prevodovku keďže je ťah na začiatku najväčší.
Problém bol aj s vypínaním, lebo ujko odišiel a turbína sa ešte dosť dlho zotrvačnosťou točila. Ten istý problém bol aj so štartom len naopak A ešte tam boli problémy s vysokými frekvenciami a vysokou teplotou výfuku, ktorý sa síce chladil ale aj tak keby to niekoho šľahlo tak neviem neviem
Najväčšie pokroky v európe s tým mali Mercedes a VW, v amerike myslím Cadilac.
Ďakujem za pozornosť
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
trocha informaci o chrysleru a jeho "gas turbine research":
http://www.allpar.com/mopar/turbine.html
http://www.allpar.com/mopar/turbine.html
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
U nas vyrobila plzenska Skoda 2 lokomotivy s turbinovym pohonem -- viz http://fira.hyperlink.cz/interest.htm. Ovsem spotreba byla takova, ze za sebou tahala vagon s palivem, o hlucnosti nemluve. A pro spousteni turbinoveho soustroji slouzil dvanactivalec Tatra 111...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
no comment
- Prílohy
-
- bild.jpg (71.67 KiB) 5983 zobrazení
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných