tuzing

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Pista

Príspevok od užívateľa Pista » 16 Jún 2005, 13:48

Chlapi ved to je filmovy voz, neviem co tu riesite... :roll:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 16 Jún 2005, 13:50

Suhlasim s Pistom, to je z filmu BATMAN BEGINS :-)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 16 Jún 2005, 13:55

To jsem nevedel, ale jako priblizovadlo to vypada naprosto brutalne !

Z Batmanovych vozidel se mi ale ze vseho nejvic libi Lincoln Futura.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 16 Jún 2005, 14:08

No myslel som si ze by to mohlo byt z toho Batman begins. Ale to neznamena, ze to nemoze mat iny druh pohonu ;) Ale myslim si, ze prudovy motor to isto neni. Turbina sa v malo pripadoch pouzivala aj u aut ... kedysi bola pouzita aj u F1 ...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 16 Jún 2005, 14:14

tomas: proudovy motor jsem uvedl jako vtip, bylo to to prvni, co me napadlo pri pohledu na ty klapky na te roure vzadu :)
Jinak souhlas, turbina by to byt mohla, myslim ze i ten Lincoln mel turbinu (ale to nevim jiste)

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 17 Jún 2005, 12:04

Samozrejme že som si robil srandu, ale opäť aký je ten predstih?(lebo je tam určite piestový motor) :D

Inak k tým turbínam: V autách sa spaľovacie turbíny samozrejme používali a mali aj dobré parametre napr. 110 kW a priemerná spotreby kolo 6 L! Ale prestalo sa s tým kôli materiálom. Inak turbíny v autách určite nevyužívali reaktívny pohon ako je to naznačené na tomto aute!!! Dôsledky sú dúfam jasné 8) ale používali normálny pohon cez kolesá. Inak obe turbíny automobilová aj lietadlová sú principiálne rovnaké. Tieto auto turbíny slúžili len ako zdroj točivého pohybu a keďže mali niekoľko 100 000 ot/min tak tam bol reduktor ako vo vrtuľníkoch na zníženie otáčok pre koleso.
Inak turbína má super priebeh momentu: od teoreticky nulových otáčok je maximálny a s otáčkami klesá, takže nepotrebujete prevodovku keďže je ťah na začiatku najväčší.
Problém bol aj s vypínaním, lebo ujko odišiel a turbína sa ešte dosť dlho zotrvačnosťou točila. Ten istý problém bol aj so štartom len naopak :D A ešte tam boli problémy s vysokými frekvenciami a vysokou teplotou výfuku, ktorý sa síce chladil ale aj tak keby to niekoho šľahlo tak neviem neviem :D

Najväčšie pokroky v európe s tým mali Mercedes a VW, v amerike myslím Cadilac.

Ďakujem za pozornosť :P

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 17 Jún 2005, 14:33

Aj Fiat s tým nejakú dobu blbol ale na nič revolučné nepršiel

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Jún 2005, 14:38

trocha informaci o chrysleru a jeho "gas turbine research":
http://www.allpar.com/mopar/turbine.html

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 17 Jún 2005, 15:03

U nas vyrobila plzenska Skoda 2 lokomotivy s turbinovym pohonem -- viz http://fira.hyperlink.cz/interest.htm. Ovsem spotreba byla takova, ze za sebou tahala vagon s palivem, o hlucnosti nemluve. A pro spousteni turbinoveho soustroji slouzil dvanactivalec Tatra 111...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 17 Jún 2005, 15:03

Šak to jedna píla toten Chrysler

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 17 Jún 2005, 15:09

michal heky: ta lokomotiva je fakt uzasna: "... vozila turbínová lokomotiva v závěsu za sebou kotlový vůz s palivem jako tendr..." :D

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 17 Jún 2005, 16:43

Prave som to docital. Bola to NADHERNA koncepcia... skoda ze sa ani jedna nezachovala. Pripajam sem este obrazok pre tych ktori este stranku nenavstivili ako "lakadlo"...
Prílohy
tl659m.gif
tl659m.gif (31.69 KiB) 6084 zobrazení

603

Príspevok od užívateľa 603 » 18 Jún 2005, 07:42

i ja pridam nejake foto...

co to vlastne je sa dozviete na http://www.hovnocucy.predseda.com
Prílohy
t815obl3.jpg
t815obl3.jpg (37.88 KiB) 6056 zobrazení

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MECSI » 24 Jún 2005, 10:12

Chlapci má niekto z vás kontakt na človeka ktorý je majitelom alebo stavbárom big foot 613 ky s motorom z náklaďáku?

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

no comment

Príspevok od užívateľa MECSI » 18 Júl 2005, 10:31

:D
Prílohy
bild.jpg
bild.jpg (71.67 KiB) 5983 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Júl 2005, 10:32

MESCI: znam, jmenuje se to "jak se pozna, ze manzelka je jiz doma..." :)

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 18 Júl 2005, 20:59

Mame barak v neprehledny zatačce. Každou chvili nam do garaze vleti b :wink: latnik nebo blinkr.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 19 Júl 2005, 15:06

:D

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MECSI » 20 Júl 2005, 10:56

Ako sa tam dostal :?:
Prílohy
101192_1.jpg
101192_1.jpg (32.29 KiB) 5878 zobrazení

Catlover

VTuzing

Príspevok od užívateľa Catlover » 01 Sep 2005, 09:32

vid priloha Obrázok
Prílohy
603 0.5.1.jpg
hehe
(677.64 KiB) 322 stiahnutí

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných