Tuning dajaký
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
čo sa týka kombinácie pneu a disku. Ja som mal disky 7J14 a na tom pneu 195/60R14. nikdy lepšiu kombináciu som nemal. ( velmy presné riadenie, reakcia aj na milimetrový pohyb s volantom, žiadne hojdanie v zákrutách, trošku nervózna reakcia na pozdlžnych nerovnostiach ale to bolo asi kvôli zmenenému ET, mierne zvýšenie spotreby a nižšia Vmax cca. o7-10Kmh oproti 165R13)
Je to zaujímavé lebo tie pneu závod radí na disky 5,5J14, čiže moje boli o 1,5 palcov širšie. Vyskúšal som aj tú radu od Opla(5,5J14+195/60R14), hocikdo to môže u mňa vyskúšať lebo pneu s úzkym diskom mám na tom dodnes. ( úplné sklamanie, hojdanie v zákrutách a pruženie je len o chlp jemnejšie) Dal som tam zimné pneu na disku 5,5J13 + 165R13, keď som to nafúkol nad 2,1bar boli ovela lepšie ako úzke 14ky.
195 ky na 7palcových diskoch vyzerali tak akurát velmy dobre, opticky spôsobili ovela širšie boli také baculaté (aj ich zvuk bolo počut ako keby boli širšie). Kamoš mal na rapide kolesá 195/50R15 na diskoch 8J15 !!!, vyzerali už prehnane a bolo ich strašne ťažké namontovať(aj tie moje, treba mať k tomu velký kompresor)Ja osobne by som takú kombináciu nedal.
Konzekvencia:
Treba rozhodnúť že na čo to chceme používať, pre ostré zákruty asi predpis výrobcu bude málo, ale v bežnej premávké bude sa chovať tak všeobecne.
Je to zaujímavé lebo tie pneu závod radí na disky 5,5J14, čiže moje boli o 1,5 palcov širšie. Vyskúšal som aj tú radu od Opla(5,5J14+195/60R14), hocikdo to môže u mňa vyskúšať lebo pneu s úzkym diskom mám na tom dodnes. ( úplné sklamanie, hojdanie v zákrutách a pruženie je len o chlp jemnejšie) Dal som tam zimné pneu na disku 5,5J13 + 165R13, keď som to nafúkol nad 2,1bar boli ovela lepšie ako úzke 14ky.
195 ky na 7palcových diskoch vyzerali tak akurát velmy dobre, opticky spôsobili ovela širšie boli také baculaté (aj ich zvuk bolo počut ako keby boli širšie). Kamoš mal na rapide kolesá 195/50R15 na diskoch 8J15 !!!, vyzerali už prehnane a bolo ich strašne ťažké namontovať(aj tie moje, treba mať k tomu velký kompresor)Ja osobne by som takú kombináciu nedal.
Konzekvencia:
Treba rozhodnúť že na čo to chceme používať, pre ostré zákruty asi predpis výrobcu bude málo, ale v bežnej premávké bude sa chovať tak všeobecne.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak jen pro zajímavost a porovnání, fabie má rozměrově stejné disky jako tatra - 6Jx14 a obouvá se na to 185/60 R14. Ale to se pořád pohybujeme v normálních mezích, kdy guma je vždy o několik cm širší než disk. Renému se ta guma musí příšerně deformovat, asi se to bude ojíždět jenom po krajích běhounu, střed bude vmáčklý dovnitř, nedokážu si představit, že by to pořádně těsnilo (pokud to neplní dvakrát větším tlakem, ale i tak), jízdní vlastnosti musí být taky otřesné, no fakt nevím, co to bylo za nápad...
Takže som zistil, že predný disk nieje 9" ale 8", inak zbytok sedí takže v predu už by tie 215-stky mohli sedieť.
Ale mám tu inú zaujímavosť. teraz mám na T-613 17"/7,5" a gumy 225/45?, no a efekt je asi taký že tie gumy dnes zhodím!!! Ono to síce brutálne drží v zákrutách, ale naozaj perfektne a to asi tak,m že si to rozdám s akým koľvek bežným moderným autom a určite to vyhrám, ale na ceste kde sú vyjazdené koľaje sa to nedá doslova udržať na ceste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže neviem ako to robia autá typu Ferrari, Lambo, alebo Porsche, ktoré majú v zadu motor a predok tiež pomerne ľahký? Asi to bude tým servom.
Inak Tomáš tatra je do určitých polomerov zatáčania naozaj nedotáčavá to je fakt, ale od určitých polomerov, ktoré sú vyššie a teda na ich prejazd je treba viac rýchlostia teda aj odvahy a zručnosti je tatra jednoducho pretáčavá a ak ide o klasickú tatru tak je pretáčavá moc nepríjemne, lebo pri ubratí plynu v jej pretáčavosti sa dostane ešte do väčšej pretáčavosti!!! Teda jediná obrana je stlačiť spojku a dorovnať to!!!
Inak mne sa podarilo dať tatru trochu do neutrality ale stále viac uchádza zadok ale už to vyrovnám aj s obyčajným ubratím plynu, čo je pri klasickej T-613 nemožné!
Ale mám tu inú zaujímavosť. teraz mám na T-613 17"/7,5" a gumy 225/45?, no a efekt je asi taký že tie gumy dnes zhodím!!! Ono to síce brutálne drží v zákrutách, ale naozaj perfektne a to asi tak,m že si to rozdám s akým koľvek bežným moderným autom a určite to vyhrám, ale na ceste kde sú vyjazdené koľaje sa to nedá doslova udržať na ceste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže neviem ako to robia autá typu Ferrari, Lambo, alebo Porsche, ktoré majú v zadu motor a predok tiež pomerne ľahký? Asi to bude tým servom.
Inak Tomáš tatra je do určitých polomerov zatáčania naozaj nedotáčavá to je fakt, ale od určitých polomerov, ktoré sú vyššie a teda na ich prejazd je treba viac rýchlostia teda aj odvahy a zručnosti je tatra jednoducho pretáčavá a ak ide o klasickú tatru tak je pretáčavá moc nepríjemne, lebo pri ubratí plynu v jej pretáčavosti sa dostane ešte do väčšej pretáčavosti!!! Teda jediná obrana je stlačiť spojku a dorovnať to!!!
Inak mne sa podarilo dať tatru trochu do neutrality ale stále viac uchádza zadok ale už to vyrovnám aj s obyčajným ubratím plynu, čo je pri klasickej T-613 nemožné!
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
D.P. mne to plava a mam 195 14" a servo, takze tym to asi nebude. Zrejme tam mas nieco nafigu
Co sa tyka nedotacavosti a pretacavosti, zatial som mal moznost iba neutralneho spravania, alebo nedotacavosti.
Na Mi je to vcelku neutralne, nech som siel cez akukolvek zatacku, ci uz pomaly, alebo rychlo. Na jednej trojke to tiez bolo vcelku neutralne, pokial som nesiel do kopca, tam to bolo nedotacave.
Na druhej trojke som pocitoval silnu nedotacavost, za vsetkych podmienok.
Vsetko toto moze zavisiet aj od pouzitych pneu, geometrie, vysky predku, zadku, no ja som zatial pretacavu 613 nemal v ruke.
Samozrejme, ze umelo sa da vyvolat hocico aj pretacavost aj otocenie na strechu ...
Co sa tyka nedotacavosti a pretacavosti, zatial som mal moznost iba neutralneho spravania, alebo nedotacavosti.
Na Mi je to vcelku neutralne, nech som siel cez akukolvek zatacku, ci uz pomaly, alebo rychlo. Na jednej trojke to tiez bolo vcelku neutralne, pokial som nesiel do kopca, tam to bolo nedotacave.
Na druhej trojke som pocitoval silnu nedotacavost, za vsetkych podmienok.
Vsetko toto moze zavisiet aj od pouzitych pneu, geometrie, vysky predku, zadku, no ja som zatial pretacavu 613 nemal v ruke.
Samozrejme, ze umelo sa da vyvolat hocico aj pretacavost aj otocenie na strechu ...
Tomáš to môže byť aj čapmy ale tie mám OK, ešte som si to naschval kontroľoval.
Inak Mojzo moja reč!!!! Keď naprieč tak naprieč Ako minulý týždeň keď už som na rondli v Žiline išiel 95 a auto bolo tak naprieč že som sa díval na zvodidlá . Ale ako som púovedal ten podvozok je teraz úplne ako športovom aute a stačí len ubrať a dorovnať.
Inak Mojzo moja reč!!!! Keď naprieč tak naprieč Ako minulý týždeň keď už som na rondli v Žiline išiel 95 a auto bolo tak naprieč že som sa díval na zvodidlá . Ale ako som púovedal ten podvozok je teraz úplne ako športovom aute a stačí len ubrať a dorovnať.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
to správanie na pozdlžnych nerovnostiach som mal aj ja, asi preto lebo ET bolo zmenené. Stred kolesa sa posunulo o 19 mm smerom von,kvôli čomu sa zmení celá geometria, čo má za následok budenie vačších momentov na kolese čo musí vodič podržať.
Eešte niečo niekto spomenul roztiahnuté pneu na šprint. Situácia je taká že nizkoprofilové pneu zmenší priemer kolesa od čoho auto bude viacej ťahať ale občas nie sú najlepšou volbou na šprint hlavne na betónu. Totiž beton sa "lepí" najviac z bežných povrchov s gumou čo má za následok skákanie kolesa. (viacerí sa sťažovali na to na šprintoch na čistom betóne, napriek športovému podvozku).
Eešte niečo niekto spomenul roztiahnuté pneu na šprint. Situácia je taká že nizkoprofilové pneu zmenší priemer kolesa od čoho auto bude viacej ťahať ale občas nie sú najlepšou volbou na šprint hlavne na betónu. Totiž beton sa "lepí" najviac z bežných povrchov s gumou čo má za následok skákanie kolesa. (viacerí sa sťažovali na to na šprintoch na čistom betóne, napriek športovému podvozku).
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
MECSI, ja mam na aute kola original co sa montovali vo fabrike a auto plava. Naopak na speciale mam sirsi disk s ET11, cim trci o 3cm aj nejake drobne viac von ako original a auto neplava. Na trojke som mal tiez orig. disky a auto neplavalo.
Teda ja zatial s tymi diskami nemozem suhlasit.
Je toho vela, kde hladat pricinu
Kto da nizkoprofilace, je to jeho problem, ze ma mensi priemer kolesa. Vsak ked si to vie vypocitat, tak moze mat nizkoprofilace na vacsich diskoch a priemer kolesa bude rovnaky ...
Beton ma vacsi sucinitel trenia ako asfalt, preto to asi tak robi ... ja som napriklad videl skakat trabik na asfalte, ked hrabal
Inak nepocul som zatial o tom, ze guma sa lepi na beton
Teda ja zatial s tymi diskami nemozem suhlasit.
Je toho vela, kde hladat pricinu
Kto da nizkoprofilace, je to jeho problem, ze ma mensi priemer kolesa. Vsak ked si to vie vypocitat, tak moze mat nizkoprofilace na vacsich diskoch a priemer kolesa bude rovnaky ...
Beton ma vacsi sucinitel trenia ako asfalt, preto to asi tak robi ... ja som napriklad videl skakat trabik na asfalte, ked hrabal
Inak nepocul som zatial o tom, ze guma sa lepi na beton
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Porsche sú tiež citlivé na pozdĺžne koľaje a zďaleka nie všetky majú servo!D.P. napísal: .... ale na ceste kde sú vyjazdené koľaje sa to nedá doslova udržať na ceste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Takže neviem ako to robia autá typu Ferrari, Lambo, alebo Porsche, ktoré majú v zadu motor a predok tiež pomerne ľahký? Asi to bude tým servom.....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných