"Konzervácia"
"Konzervácia"
Zdravstvujte vospolok,
otváram tému, o ktorej som čítal už množstvo rôznych názorov. Väčšinou pesimistické, v duchu-aj tak to zhrdzavie a podobne. Na také nie som zvedavý. Pustil som sa totiž do zakonzervovania karosérie. Mám vytipované háklivé miesta-spoje dielov, blatníky a ich lemy, dutiny. Chcem sa opýtať, aké prípravky doporučujete (Rezistin, čudá na báze asfaltu a kaučuku,....) a kde je najvhodnejšie ich aplikovať. Samozrejme, prosím aj miesta, na ktoré by som nemal zabudnúť. Na konzerve to síce píšu, ale skúsenosť je skúsenosť. A ešte jeden môj "sedliacky" postup-je vhodné nanášať ako prevenciu proti korózii medzi spoje plechov Konkord
Ďakujem za každú zmysluplnú odpoveď.
otváram tému, o ktorej som čítal už množstvo rôznych názorov. Väčšinou pesimistické, v duchu-aj tak to zhrdzavie a podobne. Na také nie som zvedavý. Pustil som sa totiž do zakonzervovania karosérie. Mám vytipované háklivé miesta-spoje dielov, blatníky a ich lemy, dutiny. Chcem sa opýtať, aké prípravky doporučujete (Rezistin, čudá na báze asfaltu a kaučuku,....) a kde je najvhodnejšie ich aplikovať. Samozrejme, prosím aj miesta, na ktoré by som nemal zabudnúť. Na konzerve to síce píšu, ale skúsenosť je skúsenosť. A ešte jeden môj "sedliacky" postup-je vhodné nanášať ako prevenciu proti korózii medzi spoje plechov Konkord
Ďakujem za každú zmysluplnú odpoveď.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Zopár mojich skúseností.Ošetrované miesta možno v zásade rozdeliť na , prístupné a neprístupné.Neprístupné,tzn. dutiny, sú oveľa bolavejšie .Najlepšie skúsenosti mám s resistinom ML. na aplikáciu používam špeciálne upravený malý záhradný postrekovač. opatrený tenkou hadičkou cca 1m, ktorá má na konci cykloventil výroby NDR, s vybratou tesniacou gumičkou, ktorý rozstrekuje na 3 strany.Resistin ML,má schopnosť vzlínať až do výšky 40cm, teda ak ho nastriekam do dutín napr v prahoch, je shopný " vyliezť" až do polovice stlpikov.Konzerváciu prístupných miest robím nasledovne.Poškodené miesto očist na kov, odmastiť/najlepšie vac krát/lieh , technický benzín, perchloretylén,saponát/.Bezoplachový odhrdzovač na báze kys. fosforečnej/nechať pôsobiť aj niekoľko hodín aždo úplného zaschnutia/, Základný náter/polyuretanová základná farba na kov /dvojzložková/,Nechať vyzrieť min 48h.A nakoniec Body 910, na podvozok,2-3 nátery. resp nástreky, v intervaloch 6-8 hodín
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Co se týče oleje Konkor, vcelku bych ho doporučil, ale jeho výborná protikorozní účinnost není na dlouho(na dešti cca týden), zatímco zažrání do laku(nemám zkušenost s lesklým, ale jen s matným) je na věky.
Před zimou ale stříkám celý spodek auta preventivně směsí cca 75%oleje oleje Konkor a 25%asfaltového ochranného nátěru Konkor a to už funguje docela dobře. Olej zavzlíná všude a zatáhne sebou i těžší složky s delší protikorozní ochranou. Nevýhoda je jen jedna - nikdy to úplně nezaschne, takže při jakékoli následné práci na spodku auta vypadá člověk jako asfaltér
Před zimou ale stříkám celý spodek auta preventivně směsí cca 75%oleje oleje Konkor a 25%asfaltového ochranného nátěru Konkor a to už funguje docela dobře. Olej zavzlíná všude a zatáhne sebou i těžší složky s delší protikorozní ochranou. Nevýhoda je jen jedna - nikdy to úplně nezaschne, takže při jakékoli následné práci na spodku auta vypadá člověk jako asfaltér
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 151
- Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
- Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
- Bydlisko: Veľké Dvorníky
- Kontaktovať užívateľa:
otec na starej dacii nastriekal olejom všetko, potom išiel na prašnú cestu tam najazdil pár km a hotovo. auto bolo z roku79, u nás od 85 (rok konzervácie) a v92 bolo nabúrané dovtedy žiadna plechárina nebola. od 85 do97 najazdených cez 200 000Km. Bolo garážované.
Len tak ako zaujímavosť som napísal, existujú lepšie mtódy.
Len tak ako zaujímavosť som napísal, existujú lepšie mtódy.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Dnes som odfotil pre menovca jeden otvor na vystriekanie dutiny blatníka pred zádným, kolesom Otvor je zo strany podbatníka, mám v nom strčený prst (na fotke jasne že.)
Na dalšej fotke je stav ako to dopadne ked sa to neošetruje
Na dalšej fotke je stav ako to dopadne ked sa to neošetruje
- Prílohy
-
- IMGA0342.JPG (97.84 KiB) 8673 zobrazení
-
- IMGA0344.JPG (98.95 KiB) 8672 zobrazení
Prispejem aj ja troskou do mlyna. Takto to faktze dopadne
- Prílohy
-
- Copy of 101_0025.jpg
- (128.31 KiB) 601 stiahnutí
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 64 neregistrovaných