Tempomat na T613-S a T613-M95
Co je to u pedálu spojky????
Při demontáži pedálú sme objevyly nějaké tahlo nebo pomocný posylovač spojky bylo my sděleno že to má pouze Tatra 316 speciál má nekdo s tím bazmekem skušenosti nebo co to je?
- Prílohy
-
- pedály 1.JPG
- (82.31 KiB) 616 stiahnutí
- smarkus
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 133
- Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97 - Bydlisko: Havířov
- Kontaktovať užívateľa:
no konecne jsem se dockal el.schema tempomatu.potvrdilo se ze planek na zapojeni mam nakreslen a popsan dobre.
Musim te opravit u toho spinace se ptas na kontakt 1/E modry kabl + na klicek? ne.jak mas vys popis ŘJ tak z kontaktu c.9 ti vede modrej kabl na spinac kontakt 1/E, takze ze spinace kontakt 1/E vede ten modry kabl na ŘJ kontakt c9.
no a co se tyka kontaktu c.10 na ŘJ modry kabl tak ten ja mam podle planku zapojen na spinaci tlacitko ktere spina,mam ho pripojen na spinac na kontakt 2/15-54 coz je vyvod na pojistku c.1 tento spinac mam v planku oznacen jako tlacitko predvolby.
a kontakt c.4/31 na spinaci mam taky volny.
co se tyka dir na stredovem panelu tak spodni kulate diry jsou sitic a prepinani zapalovani,obdelnikove diry jsou zadni okna,uplne nahore v rohu jsem mel potenciometr ovladani vyvazeni mezi prednima a zadnima reproduktorama, dalsi dira bude ovladac tempomatu,a jak tvrdim ja i ta druha by mela byt na druhe tlacitko tempomatu(naznacuje to i modry kablik vedouci do ŘJ tempomatu c.10 a koncici vedle ovladace tempomatu.)
Musim te opravit u toho spinace se ptas na kontakt 1/E modry kabl + na klicek? ne.jak mas vys popis ŘJ tak z kontaktu c.9 ti vede modrej kabl na spinac kontakt 1/E, takze ze spinace kontakt 1/E vede ten modry kabl na ŘJ kontakt c9.
no a co se tyka kontaktu c.10 na ŘJ modry kabl tak ten ja mam podle planku zapojen na spinaci tlacitko ktere spina,mam ho pripojen na spinac na kontakt 2/15-54 coz je vyvod na pojistku c.1 tento spinac mam v planku oznacen jako tlacitko predvolby.
a kontakt c.4/31 na spinaci mam taky volny.
co se tyka dir na stredovem panelu tak spodni kulate diry jsou sitic a prepinani zapalovani,obdelnikove diry jsou zadni okna,uplne nahore v rohu jsem mel potenciometr ovladani vyvazeni mezi prednima a zadnima reproduktorama, dalsi dira bude ovladac tempomatu,a jak tvrdim ja i ta druha by mela byt na druhe tlacitko tempomatu(naznacuje to i modry kablik vedouci do ŘJ tempomatu c.10 a koncici vedle ovladace tempomatu.)
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Ten spojkový "posilovač" měly všechny vozy, vybavené servořízením uloženým pod přístrojovou deskou a pracujícím paralelně s původním pákovým převodem (vím o 613-3 na zvláštní objednávky, dále všechny 613-S, 613 RZP, pár tzv. T623, i 613-4 před zavedením modifikace "M", a to včetně těch 613-4, které měly přípravu po toto servořízení, ačkoli v nich nebylo osazeno. Je to "vynucená" konstrukční úprava daná tím, že pokud se toto servořízení osadí (či pokud se s jeho pozdějším osazením počítá - připravené vozy), není pod přístrojovou deskou prostor pro klasickou 613-1 až 613-3(4) pedálovou konzolu se spojkovým válcem uloženým na ní, v těchto vozech je tedy zavedena změna spočívající v úplně jiné pedálové konzoli - v "přestěhování" spojkového válce do montážně svislého směru a přístupného ne zpod přístrojové desky, ale přístupného ze zavazadlového prostoru v oblasti kastlíku vstupu vzduchu před řidičem. Toto není jedinná změna, přední část skeletu takto vybavených vozidel je pozměněna jak přímo v nosných a výztužných částech, tak uzpůsobena (připravena) pro uložení hydraulických vedení a podobně.
Díky za odpověť a mám zase dotas doufam že neotravuju!
Díky ondřeji za tu pružinu ta tam nebyla budeme schánět.
smarkusy pokusým se co nejvíce zmapovat el.instalaci Tatry 613 speciál právě promněřuju veškeré svasky drátových propojú nejvíce mně trápí konektor X -tak mu říkám je u spolujezdce v blískosti bufíku více až to dokončím mám také několik návrhú co se tíče stahování oken zejména těch zadních u speciála.
nevím jestly Radku pracuješ u vízvědné služby ale co se tíče pedálú je tvá odpovět Maximálně Maximální díky!
Marku to Foto sem hoť! skus to vyfotit hlavně ze strany kufru děkuju.
ještě jeden dotas co se tíče pedálú-spíš spojkového válce mam možnost porovnat válec z Tatry a z Škodovky sou skoro stejný ale přece jen jiný přikládám foto co vy na to!
smarkusy pokusým se co nejvíce zmapovat el.instalaci Tatry 613 speciál právě promněřuju veškeré svasky drátových propojú nejvíce mně trápí konektor X -tak mu říkám je u spolujezdce v blískosti bufíku více až to dokončím mám také několik návrhú co se tíče stahování oken zejména těch zadních u speciála.
nevím jestly Radku pracuješ u vízvědné služby ale co se tíče pedálú je tvá odpovět Maximálně Maximální díky!
Marku to Foto sem hoť! skus to vyfotit hlavně ze strany kufru děkuju.
ještě jeden dotas co se tíče pedálú-spíš spojkového válce mam možnost porovnat válec z Tatry a z Škodovky sou skoro stejný ale přece jen jiný přikládám foto co vy na to!
- Prílohy
-
- Spoj.válec.jpg
- (89.2 KiB) 480 stiahnutí
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
depe:
Obidva valce sa používali u Škodoviek (Š100 - Š120) a obidva som videl použité aj u T613. Ak by som si mohol vybrať, uprednostnil by som ten vľavo.
Pružinu na posilňovači spojky tam nemáš asi preto, lebo vypínací valček už bude asi s priemerom 25mm a nie menším, ako u Speciálov (myslím, že 22mm). V tom prípade nastáva problém s vracaním pedálu spojky, pružina je príliš silná...
Obidva valce sa používali u Škodoviek (Š100 - Š120) a obidva som videl použité aj u T613. Ak by som si mohol vybrať, uprednostnil by som ten vľavo.
Pružinu na posilňovači spojky tam nemáš asi preto, lebo vypínací valček už bude asi s priemerom 25mm a nie menším, ako u Speciálov (myslím, že 22mm). V tom prípade nastáva problém s vracaním pedálu spojky, pružina je príliš silná...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Vypínací valček s menším priemerom pre Speciál vyzerá zvonka rovnako, ako ten bežný. Má akurát hrubšiu stenu a menší pracovný piest, čiže je v systéme vypínania spojky iný hydraulický prevod (priemer hlavného spojkového valca zostal rovnaký).
Ak namontujeme na Speciál (alebo inú Tatru s posilovačom spojky) vypínací valček vačšieho priemeru, spojkový pedál sa po zošliapnutí vracia o dosť pomalšie, asi tak, ako keby bol systém čiastočne zavzdušnený. Je to dosť nepríjemné, a preto sa potom tie pružiny odstraňovali a systém pracoval bez posilovacieho účinku tak, ako u bežných T613.
Ako kompromisné riešenie je možné o niečo hlbšie prepilovať drážku závesu pružiny v tej pomocnej páke a tak znížiť jej predpätie. Tak sa zachová funkcia posilovača a pedál sa bude aj ochotne vracať.
Ak namontujeme na Speciál (alebo inú Tatru s posilovačom spojky) vypínací valček vačšieho priemeru, spojkový pedál sa po zošliapnutí vracia o dosť pomalšie, asi tak, ako keby bol systém čiastočne zavzdušnený. Je to dosť nepríjemné, a preto sa potom tie pružiny odstraňovali a systém pracoval bez posilovacieho účinku tak, ako u bežných T613.
Ako kompromisné riešenie je možné o niečo hlbšie prepilovať drážku závesu pružiny v tej pomocnej páke a tak znížiť jej predpätie. Tak sa zachová funkcia posilovača a pedál sa bude aj ochotne vracať.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Já jsem u svého vozu(není to speciál) také použil spojkový válec z Š-120 a je úplně stejný jako ten původní.Výrobce Fragokov v.d. Prešov,č.443 611 019 001 ,HSV průměr 19,Škoda 105/120/130
- Prílohy
-
- spojka.JPG
- (113.98 KiB) 415 stiahnutí
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
aj ked mám najmešiu digitálnu kameru na trhu, z kufra sa mi to odfotit nepodarilo, presne pod lavým kastlíkom je spojkový válec...
- Prílohy
-
- spojka.JPG
- (67.08 KiB) 361 stiahnutí
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Ja by som to zle vracanie pedala videl skor na odchadzajuci niektory z valcov - uz sa mi to stalo niekolko krat, alebo jednoducho zahrdzavenou konzolou pedalov. Inak aj mne vysi pedal, ale ked parkrat naslapem, uz funguje.
Palo, to preto by sa mal lepsie vracat pedal pri uzsom vypinacom valci, bo je to iny pomer.
Ak by si mal priemery valcov 1:1, zdvih a posobenie sily na oboch stranach by bola rovnake. Ak zvacsis priemer jedneho valca na dvojnasovok, bude pomer 2:1, cim sa stane to, ze budes posobit na valec s mensim priemerom polovicnou silou.
Ak si to pretransformujeme do realu v T613, tak mame jeden s mensim priemerom (hlavny) a jeden s vacsim priemerom (vypinaci). Cize cim je vypinaci sirsi, tym posobime na pedal mensou silou. No naopak, spojka musi vynalozit vacsiu silu na to, aby pretlacila spat ten hlavny. Preto pri vypinacom valci s vacsim priemerom moze ostavat vysiet ten pedal.
Palo, to preto by sa mal lepsie vracat pedal pri uzsom vypinacom valci, bo je to iny pomer.
Ak by si mal priemery valcov 1:1, zdvih a posobenie sily na oboch stranach by bola rovnake. Ak zvacsis priemer jedneho valca na dvojnasovok, bude pomer 2:1, cim sa stane to, ze budes posobit na valec s mensim priemerom polovicnou silou.
Ak si to pretransformujeme do realu v T613, tak mame jeden s mensim priemerom (hlavny) a jeden s vacsim priemerom (vypinaci). Cize cim je vypinaci sirsi, tym posobime na pedal mensou silou. No naopak, spojka musi vynalozit vacsiu silu na to, aby pretlacila spat ten hlavny. Preto pri vypinacom valci s vacsim priemerom moze ostavat vysiet ten pedal.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných