Tempomat na T613-S a T613-M95

Technické problémy s našimi tatrovkami

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 07 Júl 2005, 08:56

Ja sa absolutne nerozculujem ja len konstatujem, ze povodne to je este stale a rozvadzam to... nepovodne by bolo napr. sedadla s operkou v t613-1... :-)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Júl 2005, 08:57

V elektrickach asi nie ... ale v busoch by to mohlo byt ... odkial by to zobrali? Odniekial to cmajzli, len odkial. V gulatych karosach sa mi zda, ze som nejake taketo vypinace videl. Ale to bolo tak 15rokov dozadu, si to uz dobre nepamatam.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 07 Júl 2005, 08:59

Gulata Karosa - myslis RTO ? Tzv. ponorku ? Alebo radu S - SM, SL, SD ?

A neviem veru ci to cmajzli ale bolo by to logicke... stale sme vsak neprisli na to KDE bol ten vypinac (ASI) umiestneny...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Júl 2005, 09:01

Niesom guru na autobusy, ale ten co ma 4gulate svetla vpredu a vzadu. Predchodca toho nasho znameho hranateho ..

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 07 Júl 2005, 09:02

Tak to je rada S... a palubovka vyzera takto..
Prílohy
1sm11pan.jpg
1sm11pan.jpg (23.6 KiB) 7381 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Júl 2005, 09:05

Ja tam vidim podobne bazmeky, ale ci su rovnake neviem. Podla mna to cmajzli z nejakeho nakladaku/autobusu z tej doby.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Júl 2005, 09:34

No a umiestnene si to viem predstavit na dvoch miestach. Niekde pri dvoch tiahlach syticu a prepinaca zapalovani, alebo niekde vpredu pri volante.
Kde to bolo orig, to by vedel povedat snad niekto kto ho tam ma, alebo na tom jazdil (ja ho nemam).

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 07 Júl 2005, 09:39

Hmm len KTO na tom jazdil alebo to mal namontovane ?

Inak zapojenie mas nasledovne:

klapka->bovden->servo->ovladacia jednotka

a odtial
- cidlo na brzdove svetlo
- cidlo na spojkovy pedal
- cidlo na impulzy od tachometru
- ovladacia packa/vypinac

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 07 Júl 2005, 10:16

pomaly ale iste nedobúdam presvedčenie, že nie všetky T-613S malirovnakú výbavu,
tempomat sa asi montoval iba do prvýchvozov, v neskorších som často po ňom nenašiel žiadne stopy (diery pre uchatenie na ľavom krycom plechu motora, navarená páčka na hrazdičke ovládania karburátorov atď.)

keď už sme u tých Speciálov, nevie mi niekto pomôcť s tými gumovo-plastovými krytkami spúšťacieho mechanizmu okien? Potrebujem min. 3ks a jeden komplet. mechanizmus - mám tam na jedných dverách iba kľučku...
Prílohy
ZLdvere.JPG
ZLdvere.JPG (108.87 KiB) 7352 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Júl 2005, 10:26

Ak by sa naslo viac tych krycich gumiciek na to stahovanie ako potrebuje Ondrej, by som tiez jednu zuzitkoval.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 07 Júl 2005, 11:24

Ja by som tiez zo 4 zuzitkoval...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 07 Júl 2005, 11:30

tak to už možno začať replikovú výrobu...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 07 Júl 2005, 13:07

Etienne, jeden kamarád měl kdysi S-ko (v.č. kar. 6104, rok 1982), už je to tak 7 let, vlastní tempomat tam nebyl, ale ten vypínač, co je tu na obrázku, ten tam byl. Byl na tunelu poblíž táhla sytiče (přesné místo si už nevzpomenu a fotka asi nebude).

Ten vypínač bych řekl téměř s jistotou nepochází z autobusů řady Š-11 (jsou to moje oblíbené, takže trochu představu o nich mám) ani z nákladních vozů z těch let. Na obrázku palubní desky ŠM-11, který sem dal Etienne, také rozhodně vidět není. Běžně se používaly tahové vypínače, jaké známe důvěrně z T613, T613-2 a T613-3.

Ten přepínač má tři polohy, přičemž stabilní poloha je ta prostřední, za knoflík jej lze buď povytáhnout (pružinou se vrátí zpět do střední polohy) nebo zatlačit (pružinou se vrátí zase zpět do střední polohy).

Teorie o výrobku PALu nebo koho v ČSSR se mi zdá neudržitelná, podle mého ten přepínač patří k tomu tempostatu a dodával se s ním v sadě od VDO. I tvar toho knoflíku je odlišný od všeho, co se v ČSSR vyrábělo, také materiál toho knoflíku je jiný, pokud si vzpomínám, tak měkčí než v ČSSR tehdy používaný bakelit nebo co.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 07 Júl 2005, 15:02

mne ten vypínač skôr pripomína spínač osvetlenia u T603, jeho deriváty boli použité u ovládania kúrenia na T613 (a určite na mnohých iných miestach), gombík bol ale samozrejme iný...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 07 Júl 2005, 15:10

Ondreji, spínač z T603 má ale dráty pod šroubky, ne? Tohle má špičky na kulaté autokonektory, které se v té době myslím v ČSSR nepoužívaly.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Júl 2005, 15:18

To s tymi gulatymi fastonmy ma tiez napadlo a tiez si niesom isty, ze sa nieco take robilo u nas.
Neviem si ale ani dobre predstavit v ktorom zo zapadnych aut by bol pouzity takyto spinac (aspon ta capicka, kedze vnutro nieje vidiet). Aj ked ja moc stare zahranicne auta nepoznam, nejako mi to nesedi.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Júl 2005, 15:18

Tie krytky by som zobral 4 taktiež bratia, ale ako pozerám som posledný na poradovníku

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Júl 2005, 15:31

Viete ale co ma rozculuje na tych elektrickych oknach? Ze sice zadne mozem ovladat z miesta vodica, ale spolujazdcove nie.
To uz naozaj nerozmyslali ked to zapajali? :?

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 07 Júl 2005, 20:39

jeste vam dam dalsi idiicii ten bilej stred v cudliku je podsvicen!

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 07 Júl 2005, 20:41

mel jsem na mysli indicii. ale tedkom nevim jestly je podsvicen trvale nebo jenom v nejake poloze

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných