tatra 148 potrebujem radu

Technické problémy s našimi tatrovkami

mipe211
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08 Dec 2012, 17:37
Kontaktovať užívateľa:

tatra 148 potrebujem radu

Príspevok od užívateľa mipe211 » 08 Dec 2012, 17:52

Dobry den. Viete mi poradit naco sluzia tie 3 pačky na fotke? je to tatra 148 pod soferovou sedackou
Prílohy
tatra.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: tatra 148 potrebujem radu

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Dec 2012, 23:30

O jakej se jedná typ (S1, S3, plošina, jeřáb)? Rezerva je za kabinou, nebo před první zadní nápravou? Takhle z fotky se těžko dá radit, spíš se jen dohadovat.

Pokud je to sklápěčka tak by to mohlo bejt takto:
1. Je hydraulický rozvaděč. Přepíná olej z okruhu posilovače řízení: při zatlačenej poloze funguje posilovač, ve vytaženej poloze zvedá rezervu.
2. Je kohout pro spouštění rezervy. Olej v pístu přepustí váhou kola při spouštění rezervy zpět do nádobky oleje.
3. Je vzduchovej kohout... Pouští vzduch do děliče sklápěcího zařízení, aby se mohl sklápět přívěs. Pokud je kohout zavřený, ovládá se sklápění auta, když se otevře, vzuch dělič přepne a ovládá se sklápění přívěsu.

V tej díře mezi 1. a 2. bejval kohout pro uzavření vzduchu pro servoovládání (redukce, přední náhon, uzávěrky, motorová brzda... atd)
Ale nedam za to ruku do ohně, už je to přes 20 let co sem jako malej objevoval technický dokonalosti sousedovo 148 S1 se kterou jezdíval z práce domů.

mipe211
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08 Dec 2012, 17:37
Kontaktovať užívateľa:

Re: tatra 148 potrebujem radu

Príspevok od užívateľa mipe211 » 09 Dec 2012, 02:03

takze ide o tatru 148 cas 10, cisterna fekal

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: tatra 148 potrebujem radu

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 10 Dec 2012, 19:22

Máš to tam nějak "přeinženýrované."...
-ta kulička vlevo na foto je zvedání rezervy....
-jak píše jerry v té díře bývá vzduchový kohout na odstavení -půlek, posilovače spojky a jiného pomocného okruhu vzduchu
-to kolo od radiátoru nevím k čemu tam máš ,,,
-ten vzduch. ventil může být zapínání pohonu vývěvy na nástavbě ale to taky nevím přesně..

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: tatra 148 potrebujem radu

Príspevok od užívateľa Jerry » 10 Dec 2012, 20:27

Trochu sem zapátral na netu a v příručkách, nedalo mi to. Starší modely možná měli přepínač (kuličku) pro spouštění/zvedání rezervy, ale v příručce na druhou verzi 148 je shcéma posilovače a v něm zakresleno že přepíná obvod posilovače a nebo zvedá rezervu. Pak mi vyplývá funkce toho kohoutu, kerej spouší rezervu (upuštěním oleje z pístu). Stejně to je řešený na Liazkách, jako nouzový spouštění zvednutý kabiny, nebo na plošinách z Uherskýho Brodu, kde stejnej ventil nouzově spouší ramena plošiny.
Nevím přesně, jak se u 148 zapíná náhon, takže vývěvu nemůžu potvrdit, ani vyvrátit, ale na fotkách jsem viděl několikrát na vypouštěcím ventilu vzduchovej brzdovej válec. Takže může bejt ovládán tímto vzduchovym ventilem, kerej je schovanej.
Obrázok
Obrázok
Jak moc je to originální, nebo samodomo neposoudim.

fotky jsou z inzerce a z hovnocucy.predseda.com

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: tatra 148 potrebujem radu

Príspevok od užívateľa oldjan » 25 Dec 2012, 15:08

No nejlepší bude strčit hlavu pod kabinu a podívat se kam vedou trubky, případně tím zakroutit a pozorovat co se bude dít :D
Original je snad ta kulička vlevo k ovládání šoupěte k zvedání rezervy, pokud to má rezervu za kabinou a ne na boku cisterny. Zbytek bůhví.
Original se vývěva zapínala tažným spínačem na panelu ovládání uzávěrek a p. náhonu, ale za ty roky může být vše překopané.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný