Servo ZF
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Servo ZF
Ahoj
Uz nejankym tydnem se snazim o repasi serva ZF 7836 955 162.
Obecna situace se kolem tohoto serva ma takto:
Vady a reseni:
1)
vysoupany hlinikovy valec - pri jizde rovne neposiluje nebo cuka
reseni: novy valec doda ZF, nebo valec z pravostranneho a uprava trubek; pokusit se o tenkostenou vlozku.
Problem ma reseni - novy valec, sice stoji nemale penize, ale je to spolehlive reseni. Popr vlozku.
2)
vymackany zub v hrebenu a pastorku - auto plave
reseni: ZF nedoda hreben ani pastorek, nezbyva nez dat vyrobit hreben a pastorek na zakazku.
Problem ma reseni, ale ne jednoduche.
3)
servo posiluje pouze na jednu stranu
vadny ventil, jeste jsem tak vadny ventil nemel v ruce takze neznam reseni.
K bodu 2.
Uz nejankym rokem se s jednim sikovnym clovekem snazim pastorek a hreben vyrobit.
V soucasnosti umime vyrobit a mame vyroben pokusny prototyp hrebenu a pokusy pastorek.
Avsak pri rozebirani jsme prisli na to, ze pastorek ze pomerne hutne vlisovan do tela ventilu a ze vyroba hrebenu a pastorku verzus ono zalisovani je brnkacka.
Otazka zni, jaky je seriozni zajem o zminene dily: hreben rizeni, pastorek s ventilem.
Tj. v usili pokracovat, nebo nekde proste vyprosit a vyskemrat sehnat jine lepci a nakolovat dobre komponenty k sobe.
Seriozni zajem znamena, chci to a jsem si vedom toho ze to nebude stat pytlik kafe.
Dale, ma-li nekdo smysluplny typ, jak provest korektni zalisovani, rad si jej vyslechnu.
fota serva a prototypovych komponent
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbna ... =72&page=3
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbna ... =72&page=2
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbna ... =72&page=1
Zpravy kdyztak soukrome nebo na havrla zavinac lhotkanet.cz
Dekuji
Havrla
Uz nejankym tydnem se snazim o repasi serva ZF 7836 955 162.
Obecna situace se kolem tohoto serva ma takto:
Vady a reseni:
1)
vysoupany hlinikovy valec - pri jizde rovne neposiluje nebo cuka
reseni: novy valec doda ZF, nebo valec z pravostranneho a uprava trubek; pokusit se o tenkostenou vlozku.
Problem ma reseni - novy valec, sice stoji nemale penize, ale je to spolehlive reseni. Popr vlozku.
2)
vymackany zub v hrebenu a pastorku - auto plave
reseni: ZF nedoda hreben ani pastorek, nezbyva nez dat vyrobit hreben a pastorek na zakazku.
Problem ma reseni, ale ne jednoduche.
3)
servo posiluje pouze na jednu stranu
vadny ventil, jeste jsem tak vadny ventil nemel v ruce takze neznam reseni.
K bodu 2.
Uz nejankym rokem se s jednim sikovnym clovekem snazim pastorek a hreben vyrobit.
V soucasnosti umime vyrobit a mame vyroben pokusny prototyp hrebenu a pokusy pastorek.
Avsak pri rozebirani jsme prisli na to, ze pastorek ze pomerne hutne vlisovan do tela ventilu a ze vyroba hrebenu a pastorku verzus ono zalisovani je brnkacka.
Otazka zni, jaky je seriozni zajem o zminene dily: hreben rizeni, pastorek s ventilem.
Tj. v usili pokracovat, nebo nekde proste vyprosit a vyskemrat sehnat jine lepci a nakolovat dobre komponenty k sobe.
Seriozni zajem znamena, chci to a jsem si vedom toho ze to nebude stat pytlik kafe.
Dale, ma-li nekdo smysluplny typ, jak provest korektni zalisovani, rad si jej vyslechnu.
fota serva a prototypovych komponent
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbna ... =72&page=3
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbna ... =72&page=2
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbna ... =72&page=1
Zpravy kdyztak soukrome nebo na havrla zavinac lhotkanet.cz
Dekuji
Havrla
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Ahojda vsem,
mam hreben, mam pastorek, a mam i ten hlinikovej valec
jupiii ))
A prej ze to nejde , kecy jsou to fsechno jenom kecy
Havrla
mam hreben, mam pastorek, a mam i ten hlinikovej valec
jupiii ))
A prej ze to nejde , kecy jsou to fsechno jenom kecy
Havrla
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Dostalo sa ku mne nejake tatrovacke servo ZF a i ked som presiel vsetky fora, tak som fotografiu tohto nenasiel a ani neviem ako je na tom s funkcnostou...
Havrla ma ine, asi monoblok ZF. ATE som na tom nikde nenasiel...
Mal by som par otazok do plena:
1)Ma zmysel ho zamontovat do auta? Zazraky neocakavam, ide mi o lahku manipulaciu pri parkovani a mestskej premavke.
2)Ci podla fotografii je komplet?
3)Ak ma niekto v aute podobne a bol by ochotny mi nafotit detaily vedenia trubiek, uchytenia pracovneho valca atd...
4)Skusenosti z premavky?
Mam teraz v garazi holu kasnu 4ky pred lakom, takze montaz by bola mozna a aj jednoducha.
Havrla ma ine, asi monoblok ZF. ATE som na tom nikde nenasiel...
Mal by som par otazok do plena:
1)Ma zmysel ho zamontovat do auta? Zazraky neocakavam, ide mi o lahku manipulaciu pri parkovani a mestskej premavke.
2)Ci podla fotografii je komplet?
3)Ak ma niekto v aute podobne a bol by ochotny mi nafotit detaily vedenia trubiek, uchytenia pracovneho valca atd...
4)Skusenosti z premavky?
Mam teraz v garazi holu kasnu 4ky pred lakom, takze montaz by bola mozna a aj jednoducha.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
To je servo ze speciála,na dolní fotce je jen jedna pístnice,druhou nemáš?
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
No druhou nemam a ani netusim, kde by mela byt, protoze z toho orbitrolu jdou jen dve hadice k dvojcinnemu pistu a zatim se mi zda, ze by ten pist mel byt ulozen u hrebenu v aute nad pedalama.
Jinak uz nikdo nic?
Jinak uz nikdo nic?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Tak včera jsem ti něco nafotil a skutečně je tam ta pístnice jen jedna-nevím proč jsem se domníval,že jsou 2.
Je umístněna paralelně s hřebenem a pomáhá hřebenu tahat za páku řízení.
Fotky jsou nic moc-třásla se mi ruka+foťák nemá hledáček,tak směrování na objekt bylo jen přibližné.
Je umístněna paralelně s hřebenem a pomáhá hřebenu tahat za páku řízení.
Fotky jsou nic moc-třásla se mi ruka+foťák nemá hledáček,tak směrování na objekt bylo jen přibližné.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Zázraky od toho nečekej,ale je to s tím určitě lepší.Když jsem v říjnu vytáhl svojí T 613-3 bez serva po 3,5 roku z garáže,tak jsem si myslel,že s volantem ani neotočím.
Pokud by se mi to,co máš ty,tak bych si to určitě namontoval.
Dle tvých fotek to máš asi komplet-až na trubky od volantu po motor.
Pokud by se mi to,co máš ty,tak bych si to určitě namontoval.
Dle tvých fotek to máš asi komplet-až na trubky od volantu po motor.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Sudetak velke diky za ochotu lehnout pod palubku a nafotit mi to. Flaskou vina se odmenim a na nejakem srazu Ti ji predam.
A propos, jeste bych mel par otazecek.
Kudy jsou vedene ty servo trubky, kudy vychazeji ven pod kastli a jestli vedou pod podlahou vedle tunelu jako klima, nebo tunelem?
Jak jsou vedene hadice pod torpedem?
Jestli jeste pujdes do garaze s fotakem, zda-li by slo dofotit ten zbytek abych vedel co a jak. Ale nijak to nespecha, protoze auto ceka na lak a ja to rizeni bud rozeberu sam, nebo bych ho poslal na repas do BVM.
A uz tim padem vim co mi chybi. Ta paka otocneho ulozeni do ktere se pripoji ten hreben od rizeni, tak ta ma dve diry na dva cepy a ja mam v aute jenom jednodirovou...
Kdyby to nekomu prebyvalo ve skladu, tak koupim, zaplatim atd
A propos, jeste bych mel par otazecek.
Kudy jsou vedene ty servo trubky, kudy vychazeji ven pod kastli a jestli vedou pod podlahou vedle tunelu jako klima, nebo tunelem?
Jak jsou vedene hadice pod torpedem?
Jestli jeste pujdes do garaze s fotakem, zda-li by slo dofotit ten zbytek abych vedel co a jak. Ale nijak to nespecha, protoze auto ceka na lak a ja to rizeni bud rozeberu sam, nebo bych ho poslal na repas do BVM.
A uz tim padem vim co mi chybi. Ta paka otocneho ulozeni do ktere se pripoji ten hreben od rizeni, tak ta ma dve diry na dva cepy a ja mam v aute jenom jednodirovou...
Kdyby to nekomu prebyvalo ve skladu, tak koupim, zaplatim atd
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Ahoj Kousaku, s timhle ti neporadim, ale kdybys mel monoblok, tak ten uz mi maka
havrla
havrla
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Čím začít - asi větou "tatra není koncern, ale učňovská kovařina"
Pokud to chceš aplikovat do kastle T613-4, musíš mít kastli se zesílenou přední stěnou, jinak Ti to servo vytrhne uložení mezipáky a roztrhá příčku, na které visí pedály. Zjistilo se to už za produkce Speciálů, které se skoro všechny svolávaly zpět a vařily se výztuže, zavařovaly trhliny v nosníku, podkládal kusem čtyřky plechu pedálový komplet, aby v max. rejdu člověku neuhýbaly pod nohama pedály spojky a brzdy, atd, existuje i seznam výrobních čísel, kdy a v kolika najetých km to ty auta postihlo, jsou tam velmi malé nájezdy - prostě chybná konstrukce/aplikace strojní hydrauliky do nepřipravené kastle. Napravit všechny vady se povedlo až servových T613-4. Kastle T613-4 s touto úpravou se pozná jednoduše - už má z fabriky natažené trubky z motoru do kastle, i když třeba servo nikdy namontované neměla, ale připravené jsou, včetně prostupek - šroubení přes podlahu u bufíků, tunýlku po kufruvé zadní stěně. Taky přední stěna je u takového auta vyztužená, uložení mezipáky zesílené, z kabiny do kufru jsou připravené otvory zaslepené gum. zátkami. Dále potřebuješ "servovou" pedálovou skupinu, tedy konzolu, kde je pedálový váleček spojky nasvislo prostrčený do kufru k mechanismu stěračů, pokud tohle nemáš, to servo pod přístrojovku prostě nedáš, klasická pedálová konzole mu zavazí. Dále potřebuješ mezipáku se dvěma okama, a její uložení (ty dvě objímky co jí drží k přední stěně kastle), protože servová mezipáka už nemá jen ty hliníkové objímečky a kluzné uložení se ségrovkou jako bezservové T613, ale je v zesílených třmenech na ložiskách, aby tu sílu od serva unesla a nevyvracela se z kastle (a tím sebou nebrala tenký plech přední stěny). K motoru samozřejmě potřebuješ rozhodit rozvody, vyměnit krátké pero hlavní řemenice za dlouhé a doplnit malou řemenici pro servo/klimu. Držák kompresoru klimy/čerpadla servořízení je společný, ten na Tvých fotkách taky nevidím. Suma sumárum, cpát to do kastle "613-1,2,3,4bez přípravy na servo" není zrovna nejšťastnější nápad, ta auta na to nejsou připravena.
P.S. se tu vžilo to rčení "tatra není auto pro každého, jen pro úzký okruh vyvolených", tak snad jako "vyvolený" máš určitě dostatečné bicepsy na to, to uřídit, no ni
Pokud to chceš aplikovat do kastle T613-4, musíš mít kastli se zesílenou přední stěnou, jinak Ti to servo vytrhne uložení mezipáky a roztrhá příčku, na které visí pedály. Zjistilo se to už za produkce Speciálů, které se skoro všechny svolávaly zpět a vařily se výztuže, zavařovaly trhliny v nosníku, podkládal kusem čtyřky plechu pedálový komplet, aby v max. rejdu člověku neuhýbaly pod nohama pedály spojky a brzdy, atd, existuje i seznam výrobních čísel, kdy a v kolika najetých km to ty auta postihlo, jsou tam velmi malé nájezdy - prostě chybná konstrukce/aplikace strojní hydrauliky do nepřipravené kastle. Napravit všechny vady se povedlo až servových T613-4. Kastle T613-4 s touto úpravou se pozná jednoduše - už má z fabriky natažené trubky z motoru do kastle, i když třeba servo nikdy namontované neměla, ale připravené jsou, včetně prostupek - šroubení přes podlahu u bufíků, tunýlku po kufruvé zadní stěně. Taky přední stěna je u takového auta vyztužená, uložení mezipáky zesílené, z kabiny do kufru jsou připravené otvory zaslepené gum. zátkami. Dále potřebuješ "servovou" pedálovou skupinu, tedy konzolu, kde je pedálový váleček spojky nasvislo prostrčený do kufru k mechanismu stěračů, pokud tohle nemáš, to servo pod přístrojovku prostě nedáš, klasická pedálová konzole mu zavazí. Dále potřebuješ mezipáku se dvěma okama, a její uložení (ty dvě objímky co jí drží k přední stěně kastle), protože servová mezipáka už nemá jen ty hliníkové objímečky a kluzné uložení se ségrovkou jako bezservové T613, ale je v zesílených třmenech na ložiskách, aby tu sílu od serva unesla a nevyvracela se z kastle (a tím sebou nebrala tenký plech přední stěny). K motoru samozřejmě potřebuješ rozhodit rozvody, vyměnit krátké pero hlavní řemenice za dlouhé a doplnit malou řemenici pro servo/klimu. Držák kompresoru klimy/čerpadla servořízení je společný, ten na Tvých fotkách taky nevidím. Suma sumárum, cpát to do kastle "613-1,2,3,4bez přípravy na servo" není zrovna nejšťastnější nápad, ta auta na to nejsou připravena.
P.S. se tu vžilo to rčení "tatra není auto pro každého, jen pro úzký okruh vyvolených", tak snad jako "vyvolený" máš určitě dostatečné bicepsy na to, to uřídit, no ni
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Radku, tak na tvuj podrobny prispevek jsem dlouho cekal. a zdravim!
Jedna se o kastli tatra 613-4 VIN:11461. Fotky uchyceni hrebenu jsou v priloze a dokonce je tam i vyztuha, diry a pruchodky pro servohadice. Zda byli servohadice protazene az do motoroveho prostoru si nepamatuji, protoze auto jsem rozebiral pred mnoha lety, tak dnes to nemuzu s urcitosti ani vyvratit a ani potvrdit. Spojkovy pedal je umisten svisle a malou remenici na motoru mam tez, protoze uz to melo i klimatizaci. S tim ulozenim mezipaky rizeni jsi me nepotesil, to jsem si blahove myslel, ze je pro vsechny auta stejne...
Takze jestli to dobre odhaduji, tak porad mi chybi mezipaka s dvema oky a to zesilene ulozeni s lozisky...
Tak kdyby to nahodou nekdo mel, porad je to aktualni...
Utocit volant utocim, jednu trojku tady prohanim po okoli,takze trenink mam, ale kdyz se mi tady po garazi to servo jen tak vali...
PS: Tak do konce roku se chystam slozit tu prototypovou 5q prevodovku co mam, kde dokonce jsou i jina loziska, nez se standartne davala do pozdejsich 5q a pak bych se chtel vrhnout na servo...
A propos k te "ucnovske kovarine", udrzuji v provozu jeste zajimavejsi unikat a ktery me dokonce i zivi a to vizu 6x6 s hr a kdyz porovnam to dilenske zpracovani, pouzitou techniku a uroven bastleni tak 613ka je u mne velkoseriovy vuz
Jedna se o kastli tatra 613-4 VIN:11461. Fotky uchyceni hrebenu jsou v priloze a dokonce je tam i vyztuha, diry a pruchodky pro servohadice. Zda byli servohadice protazene az do motoroveho prostoru si nepamatuji, protoze auto jsem rozebiral pred mnoha lety, tak dnes to nemuzu s urcitosti ani vyvratit a ani potvrdit. Spojkovy pedal je umisten svisle a malou remenici na motoru mam tez, protoze uz to melo i klimatizaci. S tim ulozenim mezipaky rizeni jsi me nepotesil, to jsem si blahove myslel, ze je pro vsechny auta stejne...
Takze jestli to dobre odhaduji, tak porad mi chybi mezipaka s dvema oky a to zesilene ulozeni s lozisky...
Tak kdyby to nahodou nekdo mel, porad je to aktualni...
Utocit volant utocim, jednu trojku tady prohanim po okoli,takze trenink mam, ale kdyz se mi tady po garazi to servo jen tak vali...
PS: Tak do konce roku se chystam slozit tu prototypovou 5q prevodovku co mam, kde dokonce jsou i jina loziska, nez se standartne davala do pozdejsich 5q a pak bych se chtel vrhnout na servo...
A propos k te "ucnovske kovarine", udrzuji v provozu jeste zajimavejsi unikat a ktery me dokonce i zivi a to vizu 6x6 s hr a kdyz porovnam to dilenske zpracovani, pouzitou techniku a uroven bastleni tak 613ka je u mne velkoseriovy vuz
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Tak to máš dobré, to je kastle pro servo (OTS-PK, pokud se nemýlím (Posilovač, Klimatizace )). Hadice v přípravě nikdy nebyly, jen roury od motoru po předek. Fabricky "předmontované" trubky končí vždy záslepkama na pravém podběhu vedle motoru, uchycené do takové železné "svěrky, v autě pak končí šroubením coby prostupka podlahou v kufru u kufrového bufíka (vedle prostupek klimy, pod sacím kanálem). A v hnízdě silentbloku pro motorový příčník, taktéž vpravo po směru jízdy, by jsi měl mít předvařený kus železa se dvěma M8 štefty, na ty se chytá nádobka. Pokud to mělo klimu, máš i držák, takže zbývá sehnat dvouokou mezipáku a nechat si nacvakat nové hydraulické hadice, klidně na původní koncovky, hlavně tam nedávej ty staré humusy co se Ti válí na zemi s tím servem.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Tak jsem dokonce sehnal jeste nepouzitou dvouokou mezipaku, tak kompletni montazi servorizeni uz nic nebrani. Ty stare hadice samozrejme pujdou smer popelnice a nahradi je nove, resp. vsechna vedeni budou samozrejme nova
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Sehnal jsi ji i s tím odlitkem domečku,co v něm drží?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
To jsi sehnal tu z inzerce za pouhých 8 000?
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Servo ZF
Ano ano, sehnal jsem tu z inzerce a je i s tim domeckem pro loziska. V tom domecku jsou dve kuzelikova loziska.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných