Strana 1 z 1

ecorra vs 700

Napísané: 14 Mar 2010, 22:41
od užívateľa Jany_RS
Zaujimalo by ma neviete v com sa liši upravena ecorra od seriovej 700. nechcem vediet ze ma 400 koni ale ze co tam bolo upraveno a jak kedze to nikde neviem najst na internete?

Re: ecorra vs 700

Napísané: 14 Mar 2010, 22:54
od užívateľa Thomas
..to je nešťastně položená otázka. Vhodnější znění - co má souč. Ecorra společného se sériovou T700? Vyžaduje to daleko stručnější odpověď - např. přední masku, nic jiného mě nenapadá.. prosím doplnit.

Re: ecorra vs 700

Napísané: 14 Mar 2010, 23:41
od užívateľa Roman Maďar
blok motora

Re: ecorra vs 700

Napísané: 15 Mar 2010, 10:23
od užívateľa Jany_RS
dost nestastne polozena otazka , ale myslel som napr.ake upravy boli robene na agregate,podvozku atd. Ale to asi nezistim,že?

Re: ecorra vs 700

Napísané: 15 Mar 2010, 11:29
od užívateľa Lojzkův vnuk
Thomas odpověděl skutečně, úplně přesně, dnes to je už pouze přední maska.
Před každou sezonou prochází Ecorra spoustou úprav a pro letošní sezonu bylo v plánu, že to už nebude ani blok motoru, ale pouze jen ta přední maska co zůstane původní z T700.
Momentálně nevím jak to vypadá s motorem pro tuto sezonu, protože kluci Hajduškovi měli přes zimu i spoustu jiné práce co vím. Tak možná to ještě i ten blok motoru z T700 bude.

Dvě foto z konce sezony 2006

Re: ecorra vs 700

Napísané: 15 Mar 2010, 11:32
od užívateľa Jerry
Tak sem za Tebe milý sportovče použil funkci hledat. :roll: A světe div se, mam tu desítky kvalitních příspěvků, dopodrobna se zabývajících vozidlem Ecorra sport V8.
Jeden odkaz na vlákno a jedna citace:
Thomas napísal:Zatial cosi z tych clankov.
T700 sport = 1996 - kratky rozvor / 4.5l cca 302kW-8000ot, 490Nm-6800ot, 2 vetvy sania - ala ecorra / max 316 km/h / zrychlenie 5s - 100, 18s - 200km/h / pneu 245/50/15 vpredu 300/50/15 vzadu. Olejovy chladic za prednym naraznikom - olej = 14l. Aerodynamicky optimalizovane kryty prahov.
Teď to vyhledávání zkus sám a pak nám sděl výsledek, co jsi našel... :wink:

Ps: A pokud bys měl málo informací, tak tu máš taky něco k počtení, ale nebude to tam tolik na dlani... Tož hledej.

Re: ecorra vs 700

Napísané: 15 Mar 2010, 11:42
od užívateľa Lojzkův vnuk
Tak třeba olejový chladič už není od loňské sezony pravda, je z boku před levým zadním kolem a pro letošek má přibýt i druhý na pravé straně :-)
říkám, co sezona to jiné auto :-)
Jerry napísal:Tak sem za Tebe milý sportovče použil funkci hledat. :roll: A světe div se, mam tu desítky kvalitních příspěvků, dopodrobna se zabývajících vozidlem Ecorra sport V8.
Jeden odkaz na vlákno a jedna citace:
Thomas napísal:Zatial cosi z tych clankov.
T700 sport = 1996 - kratky rozvor / 4.5l cca 302kW-8000ot, 490Nm-6800ot, 2 vetvy sania - ala ecorra / max 316 km/h / zrychlenie 5s - 100, 18s - 200km/h / pneu 245/50/15 vpredu 300/50/15 vzadu. Olejovy chladic za prednym naraznikom - olej = 14l. Aerodynamicky optimalizovane kryty prahov.
Teď to vyhledávání zkus sám a pak nám sděl výsledek, co jsi našel... :wink:

Ps: A pokud bys měl málo informací, tak tu máš taky něco k počtení, ale nebude to tam tolik na dlani... Tož hledej.

Re: ecorra vs 700

Napísané: 15 Mar 2010, 13:31
od užívateľa Jerry
Pro doplnění, ta citace od Thomase, jednalo se o parametry původního vozu pro rychlostní rekord... Abych nemystifikoval. :oops:

Re: ecorra vs 700

Napísané: 15 Mar 2010, 22:37
od užívateľa Eda
původní ekora měla seriové nápravy,víceméně i motor (namakaná 4,4 s dvěma svíčkama), určitě diferák i převod. Teď tam je šestikvalt sekvenčního ovládání vlastní undergroundové konstrukce. Motor je extrémně vyhoněný čtyř a něcolitr. Chladič oleje to má mimo větrák už dávno.
Jak píše Vnuk, auto se stále upravuje - inovuje a upgraduje.
Čest novým inovacím Ecorry!

Re: ecorra vs 700

Napísané: 17 Mar 2010, 22:32
od užívateľa radek
Ta maska už jen podobný tvar, sama o sobě už taky nepochází z nepodařeného faceliftu "T700", neboť je nyní je v celku v přední "kapotou", blatníky a čelem jako rychle snímatelný díl soutěžní karoserie.

Jinak k tomu úvodnímu dotazu se dá velmi snadno odpovědět, že až na upravený blok motoru a startér nemá soutěžní Ecorra s T700 (T613) společného vůbec nic. Zpočátku měla se seriovými sedany T613 společných mnoho dílů včetně 1/2 skeletu karoserie, ovšem čím méně se jich v ní nechávalo, tím lépe fungovala a fungovala až se dnes pyšní zcela osobitou svébytnou konstrukcí nijak na seriovou T613 nenavázanou a nic s ní nesdílející. Všechny díly a technická řešení pocházející z T613 byly během let odstraněny pro nevyhovující parametry, životnost a konstrukci.

Re: ecorra vs 700

Napísané: 18 Mar 2010, 22:20
od užívateľa ondrej
ale aj tak sa mi prvá podoba Ecorry páčila najviac - čím neskoršie úpravy, tým menej pohľadné vozidlo..

Re: ecorra vs 700

Napísané: 19 Mar 2010, 00:04
od užívateľa vasa26
ondrej napísal:ale aj tak sa mi prvá podoba Ecorry páčila najviac - čím neskoršie úpravy, tým menej pohľadné vozidlo..

pravda , ted i zatáčí :D

Re: ecorra vs 700

Napísané: 26 Mar 2010, 00:03
od užívateľa Eda
Ecorra a to i model 2009/2010 má samozřejmě mnoho prvků z T613 potažmo T700. Je to geniální, jak se pořád pánové Hajduškovi vyvíjejí.

Možná by bylo dobré kdyby se ozvali sami :-)



p.s. Tatra Ecorra Sport neobsahuje žádné britské částice :P

Re: ecorra vs 700

Napísané: 02 Apr 2010, 16:06
od užívateľa Tominec
Úryvek z rozhovoru s Jaromírem Hajduškem:

Tatra 603 team má ve svém držení ještě jedno vozidlo.
Tak to je opak naší starší tatřičky. Zatím co u ní práce spočívala v kvalitním zrestaurování, kde bylo nutno skloubit jak estetickou stránku, tak i kvalitní jízdní vlastnosti, pak u toho druhého vozu, Tatry ECORRA Sport V 8, postavené na bázi T 613, hledáme usilovně cesty, jak zlepšit její jízdní a výkonnostní parametry, aby obstála v prestižních rychlostních a vytrvalostních závodech v České republice i v Evropě. Z původního vozidla, postaveného jako jediný prototyp firmou Ecorra v roce 1997, zůstal mimo jiné motor Tatra, 4,5litrový, vzduchem chlazený osmiválec s elektronickým vstřikováním, z dílny Karla Bordovského, který odedávna připravoval motory pro autokrosaře. Motor má výkon 400 koní, kroutící moment 500 Nm. Na něj navazuje šestistupňová sekvenční převodovka, speciálně vyvinutá a vyrobená firmou SIDU, umístěná v původní skříni T 613. To z důvodu, aby nebyl problém s napojením na motor a daly se použít hnací hřídele k pohonu zadní nápravy. Všechno ostatní, od řízení, přední i zadní nápravy, jejich uchycení včetně odpružení, uložení celého hnacího agregátu je od základu předěláno nově a jinak, než bylo u původní T 613. Důvod? Postupným vývojem a získáváním závodních zkušeností jsme zjišťovali slabá místa původního řešení a nahrazovali je ryze sportovním, funkčním řešením tak, jak je dnes můžete vidět ve vozidle. Rychlostní parametry – dá se zjednodušeně říct, že je to hlavně otázka použité převodovky. Pokud by byla dostatečně dlouhá cílová rovina, vozidlo je schopné jet i 320 km/hod.(!) Díky tomu, že okruhy na které jezdíme, tak dlouhé rovinky nemají, máme seskládanou převodovku zhruba na maximální rychlost 250 km/hod. Je odstupňovaná tak, abychom byli schopni využít optimálně všech šest převodových stupňů.
Nároky na výkon vozu však stále rostou.
Vedle našich „spřízněných“ konstruktérů (nová převodovka, příhradový rám pro zavěšení motoru a zadní nápravy, kompletně nové řešení zadní nápravy a spousta dalších úprav) jsme zahájili spolupráci s VŠ-TU Ostrava, katedrou aplikované matematiky. Zde zkoušíme, zásluhou asistenta katedry Ing. Davida Horáka (velkého příznivce vozů Tatra), možnosti v aerodynamice, aplikací výpočtu přítlaku křídla. Ta může, jak prokazují dosavadní zkušenosti, sehrát významnou roli. Už zdaleka to totiž není jen výkon motoru, přilnavost pneumatik, nastavení podvozku – vše je přitom nesmírně důležité - ale cestou k dosažení vyšší rychlosti je vysoce žádoucí i dobrá aerodynamika. Pokud nemáme možnost vyzkoušet vozidlo v aerodynamickém tunelu, což je otázka financí, i možností vůbec se tam dostat, pak se nabízí alternativní řešení a to jsou výpočty, co nám například takové křídlo přinese a podle toho můžeme modelovat situaci.
Otázkou je i užití materiálů.
Úsporu hmotnosti našeho vozu řešíme od samého počátku. Kde to šlo, původní ocelové materiály jsme nahradili duralem, kompozitními materiály – plasty, uhlíkovými nebo kevlarovými díly. A výsledek? Z téměř 1 400 kg, které toto vozidlo původně mělo při jeho zakoupení v roce 2000, má v současné době přibližně 1020 kilogramů, při zachování všech parametrů , včetně zabudování ocelového bezpečnostního rámu. Takže odtučňovací kůra probíhá neustále, ale je také stále nákladnější.


a zde celý rozhovor s ním:

http://www.kotarbova.eu/0000000Sport.html#02

Re: ecorra vs 700

Napísané: 03 Apr 2010, 23:30
od užívateľa radek
Ad Tominec: to je rozhovor ze začátku sezony 2008, nemýlím-li se, že... od té doby se na voze událo zase pár zásadností.... ale to je přeci jedno, vždyť Ecorra MÁ:

"mnoho prvků z T613 potažmo T700...."

Edo, příště, než něco napíšeš, zkus si zjistit pravý stav věci, znát aktuální koncepci, konstrukci a provedení Ecorry, nejlépe z přímé osobní účasti na kolbištích, kde právě startuje, prospívá věcné argumentaci a nešíření fám, pověstí, jakož i jiných deformovaných skutečností, z osobní zkušenosti velmi, velmi doporučuji :wink: . A deformovat pravdu, to by přeci bylo to poslední, co bychom chtěli, že Kelišová, přeci se nebudeme chovat jako ten kombinát......

Re: ecorra vs 700

Napísané: 04 Apr 2010, 17:25
od užívateľa vasa26
myslíte pane Radek že to má nějakou cenu vysvětlovat bloklým lidem?předem děkuji za odpověď váš fanin.