Tatraportal - TATRA forum

Diskusné fórum o automobiloch značky Tatra
Aktuálny čas je 24 Máj 2017, 23:38

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]




Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší
Autor Správa
 Predmet príspevku: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 09 Apr 2016, 11:35 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 14 Dec 2004, 04:12
Príspevky: 570
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Zdravim ctene forum a mal by som jednu prosbu...
Kde alebo u koho by sa dal zohnat staly prevod 3,54, alebo komu sa to vala v garazi a odpredal by ho?
Mam teraz rozhodeny motor a tento prevod ma laka. V SOS nemaju a tak neviem kde by som ho este mohol zohnat?
Dakujem za pripadne odpovede.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 10 Apr 2016, 22:45 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17 Aug 2006, 07:29
Príspevky: 1595
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Přeju hodně štěstí při shánění, ale věřím, že někde bude... ;)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 12 Apr 2016, 23:00 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Máj 2004, 11:05
Príspevky: 3867
Najskôr ak by niekto šrotoval Mi-čko... :wink:


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 19 Apr 2016, 10:50 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Okt 2004, 08:24
Príspevky: 1971
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Ani šrotace Mička nezajistí soukolí 3,54... byl to jen pokus v pár autech (zejména "M95"). Nejjednoduší je nechat si soukolí vyrobit, zase tak drahé to není (v roce 2009 jsem měl nabídku s cifrou nějakých tuším 17.000 bez DPH), nicméně jeho přínos v kombinaci s karburátorem a 4Q převodovkou jest nepříliš znát. 3.909 je pro karburátor se 4Q nejvhodnější, 3,54 je dobrá s 5Q.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 19 Apr 2016, 21:55 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 17 Aug 2006, 07:29
Príspevky: 1595
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Láďa 5q má Radku, proto se po tom diferáku shání.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 19 Apr 2016, 23:08 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 14 Dec 2004, 04:12
Príspevky: 570
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
No zatim vsechny me pokusy selhaly a to jsem jednoho srotare, (bratra zde znameho turbosnilka) lamal skoro dva roky, ale protoze ho chci tak z principu mi ho neproda...
Tak ve vysledku to slozim asi takto. Ve ctyrkovem motoru bude staly prevod 3,909 a k tomu bude ta 5q prevodovka. K prevodovce mi uz cestuje postou nova hnana hridel a loziska na pastorek diferencialu taky...

Nema nekdo nepotrebny drzak servorizeni co se montovali do specialu?


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 20 Apr 2016, 21:59 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Máj 2004, 11:05
Príspevky: 3867
Karburátorový motor má voči Mi iný priebeh krútiaceho momentu a vyžaduje menej radiť. Pre takéto motory sa mi najlepšie osvedčoval stály prevod 3,15. V obidvoch Mi-čkach som mal 3,54 s 5° prevodovkami a jazda s tým mi pripadala menej komfortná práve kvôli častejšej nutnosti radenia, aj keď bola dynamickejšia. Prevod 3,9 by som s 5° radšej nekombinoval, tam by boli tie prevody už veľmi blízko seba, čo je nepraktické, nepohodlné a aj zbytočné. Ak si dobre pamätám, tak najvyššie stupne sú u obidvoch typov prevodoviek rovnako dlhé, čiže 4° má iba väčšie rozdiely medzi jednotlivými stupňami, čo karburátorovému motoru v zásade nevadí.
Pre karburátorový motor s 5° prevodovkou by som na základe týchto skutočností preto odporúčal radšej stály prevod 3,15 ktorý sa dá bežne zohnať.
Je to však na tebe, ako sa rozhodneš.. :)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 21 Apr 2016, 21:48 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 14 Dec 2004, 04:12
Príspevky: 570
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Sukolesia 3,15 a aj 3,909 mam, tak by nebol problem to vymenit, len ja zase uvazujem nad tym, ze prevod 3,15 je dost tazky co si aj z casu na cas overujem v prevadzke v okoli Ziliny v jednej trojke. Tie reakcne casy na akceleraciu sa nehodia na dnesne preplnene cesty. Skor uvazujem nad tym, ze chromkovy prevod by sa mi hodil z hladiska dynamiky jak v mestskej premavke tak u nas v kopcoch a aj z hladiska, ze pokusat niekde maximalku sa uz ani neda... Takze by som mal svizne auto, viac radenia a zaroven by ma otackomer aj nutil to nenahanat, cize by auto bolo podobne sprevodovane ako 603ka. To, ze 5 stupen u patkvaltu a 4 stupen u 4kvaltu su rovnake viem, som to niekde na TKB cital. Predpokladam, ze 5q s tymto diferencialom bude mat aj dlhsiu zivotnost, z dovodu mensieho namahania, ale to je len moja uvaha. Ak by som zohnal 3,54 tak by som uz kludne spaval...

Radku, kde jsi poptaval tu vyrobu soukoli? Ja jsem si minuly rok nechal neco vyrabet u Partla (Ozubeni.cz) a mozna bych ho i na toto ukecal.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 22 Apr 2016, 08:32 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Jún 2005, 21:48
Príspevky: 1910
Bydlisko: Olomouc
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
aj 1° na 5q je stejný jak na 4q. 3,54 v karbu jsem neměl možnost zkusit , tak neviem... mě se právě zdá 3,9 v dnešním stylu ježdění zbytečný (do některých aut patří ;-) ). mám odzkoušeno, že jízda mezi obcemi nebo po dálnici 145kou je příjemnější v 3,15... a v kopcích s 3,15 si podřadíš, v případě 5q máš jako bonus víc možností. .... toš to jenom moje pocity


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 22 Apr 2016, 09:08 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Okt 2004, 08:24
Príspevky: 1971
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Já tu nabídku najdu, firmu si nepamatuju....

MarekK: vidíš, a mě to přijde úplně opačně - 3,15 v karbu se 4Q je v dnešním hustém provozu nepoužitelný "lenoch" bez dynamiky a vhodný fakt spíš na liduprázdné silničky kde si člověk "plachtí" 120-140 a sem tam to popožene na 4Q plynem... ale ve městech, na okreskách s provozem a spol při potřebě použitelné agility je to naprd. Kor když jede klima nebo zabere servo. Takže třeba já, po najetí mnoha set a tisíc km s obojím, teď do modrého pelechu dávám naturálový motor s 3,909 a nechám u něj 4Q.

Jinak kombinace 5Q a 3,909 je fakt kravina, to půjde používat stylem "2-4-5" nebo "1-3-5" a bude to člověka spíš otravovat....


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 22 Apr 2016, 10:26 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Jún 2005, 21:48
Príspevky: 1910
Bydlisko: Olomouc
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Radek: jo beru to, su rád že si to napsal jinak . kolik lidí, tolik chutí... najezdil som přes 100tisíc... a kombinaci krátká, 3,9, 4-kový karb projel naposledy ve středu :wink: jsou to jenom moje pocity... :mrgreen: .


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 22 Apr 2016, 10:46 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Okt 2004, 08:24
Príspevky: 1971
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Tak tak, krátká "čtverka" s klimou, 3,9 a 4Q mi vznikne... a svrbí mě ruce, ať už to je hotové :-D Konec gumo-elektromobilizmu, začne etapa agility, ať si to auto člověk užije, dokud může :)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 25 Apr 2016, 10:15 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 28 Máj 2004, 22:10
Príspevky: 719
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Kombinaci 3,9 a 4Q mám taky a je to dobré do města, nicméně jak se najede na dálnici, tak nic moc. Když jsme jeli v létě do Itálie, tak jsem nakonec rezignoval a jel max 120 km/hod.


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 25 Apr 2016, 10:25 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 14 Dec 2004, 04:12
Príspevky: 570
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
No kdyz to tady tak procitam, tak si asi to soukoli budu muset nechat nekde vyrobit.
Jelikoz jsem nestrojar, tak vykresy asi tezko nekde sezenu, tak me napada oslovit firmu, zaslat jim to bezne soukoli a sdelit jim jaky pomer bych si predstavoval. Budou si ho muset asi zkreslit do nejakeho programu... bude to jeste zajimave....


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 26 Apr 2016, 13:07 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Jún 2005, 21:48
Príspevky: 1910
Bydlisko: Olomouc
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
už sem to sem kdysi dávno dával
čísla mluví za vše... červené čáry v grafech jsou k tatre 613 E1/1 s diferákem 3,15 a 5° převodovkou, modré čáry v grafech jsou k tatre 613 E1/1 s diferákem 3,909 a 4° převodovkou

První graf pilový diagram , druhý graf hnací síla na jednotku hmoty vozidla k rychlosti vozidla.

co z čísel plyne : 3,9+4q je "rychlejší" na 1. a 2. převodový °, než 3,15+5q.... hnidopich nebo závodník by řekl, že kolem rychlosti 100km/hod a plně vytočeného motoru je "rychlejší" 3,15+5q ... 3° a 4° jsou skoro stejné co se týče zrychlení u obou koncepcí ...

závěry si udělejte sami :lol:


Prílohy:
3_15_5q_vs_3,9_4q_pilový_diagram.JPG
3_15_5q_vs_3,9_4q_pilový_diagram.JPG [ 75.12 KiB | Zobrazené 7509 krát ]
3_15_5q_vs_3,9_4q_hnací síla.JPG
3_15_5q_vs_3,9_4q_hnací síla.JPG [ 100.32 KiB | Zobrazené 7509 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 26 Apr 2016, 13:41 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Okt 2004, 08:24
Príspevky: 1971
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Platí to pro karb bo "i" ? Jinak to jsou grafy "exota" versus "klasiky", tedy o ničem. Když něco porovnávat, tak ne dvě změny najednou, ale jen jednu (tedy mít graf 3,15+4Q versus 3,9+4Q, nebo graf 3,15+5Q versus 3,9+5Q).


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 26 Apr 2016, 14:09 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Jún 2005, 21:48
Príspevky: 1910
Bydlisko: Olomouc
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
platí to pro karbec, i-motor má jiný průběh výkonu....

jaký exot? karburátorové auta s 3,9 +4q nebo 3,15+5q přece "běžně" jezdí. :lol:

myslím, že z tohoto porovnání hlavně plyne (a proto je zajímavé) , že 5q + 3,15 má v případe potřeby "stejné dynamické vlastnosti" jako 4q+3,9, a to v rychlostech kdy nejčastěji potřebujeme zvýšenu dynamiku, a navíc na 5° může "pohodlně letět" po dálnici 145tkou ... proto som do 5q šel :D

je libo grafy, tak dodám, ale dnes ne...tak se hlaste co a jak porovnat (karb, i..) ....hromadu grafů jsem sem už dával, ale to je mnoho let zpátky


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 26 Apr 2016, 14:55 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Okt 2004, 08:24
Príspevky: 1971
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Nejezdí už skoro nic, natož karby s 5Q a 3,15 :-D :-D :-D

Jinak samo, bereme to stejně, s tím že já jednoznačně upřednostňuji spolehlivost a procento úspěchu vracet se z cest po ose, nikoli na podválu, a tedy u mě pro denní provoz 5Q s jeho legendární poruchovostí a nedostupností dílů pro opravy ne-e :-D

To co řeším já - gumovost a bídnou agilitu konfigurace 3,15+4Q v převažujícím nedálničním provozu bude jednoznačně názorněji vidět v grafu 4Q+3,15 versus 4Q+3,909


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 27 Apr 2016, 06:06 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 23 Jún 2005, 21:48
Príspevky: 1910
Bydlisko: Olomouc
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
červená E1/1 3,15+4q, modrá 3,9+4q


Prílohy:
3_15_4q_vs_3,9_4q_pilový_diagram.JPG
3_15_4q_vs_3,9_4q_pilový_diagram.JPG [ 76.83 KiB | Zobrazené 7433 krát ]
3_15_4q_vs_3,9_4q_hnací síla.JPG
3_15_4q_vs_3,9_4q_hnací síla.JPG [ 79.12 KiB | Zobrazené 7433 krát ]
Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
 Predmet príspevku: Re: Staly prevod 3,54
PoslaťNapísal: 01 Máj 2016, 10:41 
Offline
Pravidelný diskutujúci
Obrázok užívateľa

Registrovaný: 29 Okt 2004, 08:24
Príspevky: 1971
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Díkky, toť přesně ono :) Chápu že nic moc pro lidi co mají nutkavou potřebu neustále řadit či znají jen dálnice, ale já se na to těším :)


Hore
 Profil Poslať súkromnú správu  
 
Zobraziť príspevky z predchádzajúceho:  Zoradiť podľa  
Vytvoriť novú tému Odpovedať na tému  [ Príspevkov: 26 ]  Choď na stránku 1, 2  Ďalší

Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]


Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia


Nemôžete zakladať nové témy v tomto fóre
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre
Nemôžete zasielať súbory v tomto fóre

Hľadať:
Skočiť na:  
cron
POWERED_BY
Slovenský preklad: phpbb3.sk | phpbb.sk.