Tatraportal - TATRA forum
http://tatraportal.sk/forum/

motor do 613
http://tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?f=1&t=3735
Stránka 2 z 2

Autor:  Havrla [ 22 Sep 2009, 22:48 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

Ahoj,
ja jsem provadel tunning motoru :-)
Kompletni GO, nova klika, panve, valce, atd...
pricemz jsem snizil hlavy o 0,9 mm, posleze jsme prizvedl na 0,7mm aby to jako lip na to LPG jelo :-))

viz:
http://www.lhotkanet.cz/galerie/thumbnails.php?album=36

Jinak pokud chces neco brutalniho tak leda koupit hotovou 4,366, nebo dat postavit u Bordovskeho novou.

Dyt je to tak jednoduche :-)))

Havrla

Autor:  Pa3k [ 23 Sep 2009, 00:35 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

613krakenn píše:
Pa3k --- nemyslis ze ked niekto GENERALKUJE motor tak ho bude renovovat komplet od zakladu?? a nie od a do neviem akej miery ako pises --ved z toho nazvu aj vyplyva nazov ze GO(generalna oprava) A jaro805- vykasli sa na tuning motora a vobec celkoveho vzhladu a parametrov tatry 613 ved taa je kraasa sama o sebe :wink: :twisted:

viewtopic.php?f=10&t=1246 tak taketo niečo som našiel ako GO pred troma romi tak neviem akych 10r alebo či to robia cele

Autor:  jaro805 [ 23 Sep 2009, 08:55 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

maš pravdu že tatra je krasna sama o sebe ale ja by som aj chcel nieco s kasnov zrobit nejaky facelift tatre ako novo zrodena tatra pochopil?

Autor:  Mojžo [ 23 Sep 2009, 09:10 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

Budem čakať na hmatateľný výsledok...

Autor:  613krakenn [ 23 Sep 2009, 14:42 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

no nemam slov ked sa ti nieco podary tak to sem hod a drzim palce

Autor:  jaro805 [ 23 Sep 2009, 16:47 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

zatial su len navrhy

Autor:  Pa3k [ 27 Sep 2009, 22:45 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

jaro805 píše:
zatial su len navrhy

Tak ak to bude v realnej podobe tak sa tu potom pochval už sa na to tešim :D

Autor:  ondrej [ 27 Sep 2009, 23:29 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

Havrla píše:
Ahoj,
ja jsem provadel tunning motoru :-)
Kompletni GO, nova klika, panve, valce, atd...
pricemz jsem snizil hlavy o 0,9 mm, posleze jsme prizvedl na 0,7mm aby to jako lip na to LPG jelo :-))
...
Havrla

ako si to prosím ťa znížil o 0,9 mm (prečo o tak veľa?) a hlavne ako potom prizvedl? - to ma celkom zaujíma..

Autor:  Havrla [ 29 Sep 2009, 12:10 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

Snizeni se provede uplne stejne jako na motorce :-)

0 ) delas GO motoru, a rikas si tak to zoptimalizuji na provoz LPG
1 ) Zavolas Bordovskemu kolik ti doporuci, doporucil mi 0,6mm tusim
2 ) Ses tvrdohlavej, metodou liteho integralu, kdy vemes injekcni strikacku a napouztis do otocene hlavy kapalinu a zjistujes kolik kapaliny se vejde aby byl kompresni pomer 10:1 a 11:1, zjistis ze nei problem ubrat 1mm
3 ) Pri realizaci vymeknes na 0,9mm
4 ) Realizace
4a) rozebers motod ro sroubku
4b) valce se ve spodni casti ktera doseda na blok stahnou o pozadovane snizeni (na soustruhu)
4c) pisty maji v sobe takove mesicky kam se jakoby vleze zavreny ventil, tak ten mesicek na nejanke freze vyhloubis o pozadovane snizeni
4d) hlava ma ve spalovacim prostoru takove srdcko, teze jej uberes o pozadovane snizeni (vse dokazou udelat v eccore na zakazku)
5 ) slozis celej motor
6 ) slozis zbytek auta
7 ) dojedes na tatrasraz, vse OK
8 ) prijedes z tatrasrazu, zase ti to zacne kourit a detonovat
9 ) rozeberes a zjistis zes mnel vybehle ventilove voditko a sjete nejanka gufera z ventilovych voditek
10) protoze to obcas detonovalo reknes si ze poslechnes Bordovskeho a das 0,6, ale protoze tam mas ubrany material, tak by mohlo stacit 0,7 mm
11) das si vyrobit podlozky pod valce, ktere das mezi blok a valce
12) opravis ventilova voditka, a pro jistotu nova gufera zajistis loctitem, aby fakt drzeli
13) smontujes novy vejfuk, a uz ti to zase vrci
14) koupis t700 a zacnes stavet barak
15) cekas na rok 2010 az budes mit cas dat motor do auta a zas jezdit na PLG :-)


takze asi tak

Havrla

Autor:  ondrej [ 29 Sep 2009, 20:02 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

hm... :? - no ale vďaka za popis...

Autor:  Michal B. [ 29 Sep 2009, 20:14 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

ondrej píše:
hm... :? - no ale vďaka za popis...


Tomu hm Ondřeje celkem rozumím. Cítím to podobně. Hmmm.

Autor:  SKRAT5OO [ 27 Sep 2016, 18:27 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

zdravím,
mám možnosť kúpiť motor s označením E . v mojej tatre je motor s označením E1/I. Oplatí sa vôbec taká kúpa? chcel by som ho na náhradné diely. Aký je rozdiel medzi motormi?

Prílohy:
1.jpg
1.jpg [ 78.73 KiB | Zobrazené 2580 krát ]
2.jpg
2.jpg [ 95.43 KiB | Zobrazené 2580 krát ]
3.jpg
3.jpg [ 88.25 KiB | Zobrazené 2580 krát ]
4.jpg
4.jpg [ 105.79 KiB | Zobrazené 2580 krát ]

Autor:  chromkar [ 27 Sep 2016, 21:32 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

Vidím to na kúpu v štýle mačka vo vreci resp. na palete.

Autor:  ondrej [ 06 Okt 2016, 21:40 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

Hlavný rozdiel medzi motormi E a E1/I je v rozdielnom stálom prevode.
Okrem toho sú tu aj konštrukčné rozdiely, z ktorých najdôležitejšie sú:
- iné hlavy
- iné piesty
- rozdiely v sacích potrubiach
- vačkové hriadele s rozličným časovaním
- iné karburátory a podložky pod nimi
Diely sú však vzájomne zámenné.
E1/I je asi najbežnejší motor s realizovanými skoro všetkými ekonomickými úpravami, aké Tatra na T-613 urobila.
E-motory zase umožňujú dynamickejšiu jazdu, avšak pri o niečo vyššej spotrebe paliva. Je ich málo a sú už vzácne.

Autor:  SKRAT5OO [ 10 Okt 2016, 21:56 ]
Predmet príspevku:  Re: motor do 613

diky za odpoved.

Stránka 2 z 2 Všetky časy sú v GMT + 1 hodina [ letný čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/