elektrika a motor t 613

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 27 Júl 2009, 23:35

:( Tak nejdřív sem zapoměl a teď se mi to smazalo...
Chtěl sem jen napsat, abys vyzkoušel odpor jednotlivejch větví pod pojistkou č. 1 proti kostře (bez napájení!). Odpor by se měl pohybovat v desítkách ohmů. pokud bude někde jen 2 tak tam může bejt problém, nevim jak moc máš vzdělání v elektro oboru.

Ps: A ta světelná houačka atd. už funguje, našel si chybu?

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 28 Júl 2009, 07:37

Ano svetla a hukacka uz iduuu no aspon jedna dobra sprava hah :lol: -- ta zelena poistka bola zaoxidovana ako hovado -presne ako si vravel

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 28 Júl 2009, 23:30

Tak když máš vyměněný zapalování i cívku, tak se to zůžilo na 3 místa (jak již bylo řečeno odrušovací člen, něco pod palubkou a zkrat pocestě ke spotřebičům). Pokud vyhodíš z pojistkovky fous, kterej jde pod palubovku (napájení budíků) a nebude to zlobit, víš že to bude v tom. Pokud to bude upalovat pojistku i tak, tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).

Pochlub se s pátráním, na co jsi přišel.

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 02 Aug 2009, 09:56

Caute no takze dal som dole celu palubovku aj s pristrojovkou poodpajal vsetky koncovky od budikov od lucasa a stale mi to striela --nikde som skrat neobjavil

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 02 Aug 2009, 22:01

Jerry napísal:..., tak je to po cestě dozadu, nebo filtr (ten váleček u regleru). Ten můžeš prozatimně odpojit, jak psal Marián, ale pak půjde rušení od tyristoru do palubní sítě (např bude šumět rádio atd...).
:arrow:
Marián Mitrík napísal:Pánové mal som podobný problém,skontroluj odrušovací kondenzátor pri regleri alternátora je to pri tyristorovom zapaľovaní.Odpoj z neho vodiče spoj ich na priamo a uvidíš,daj vedieť.
Nebral sem to jako 100% diagnózu, ale vše směřuje k tomuto vynálezu, tak to zkus dle Mariána.

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 03 Aug 2009, 11:15

to uz som skusal tiez a nic sa nedeje

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 03 Aug 2009, 18:52

Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně. :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 04 Aug 2009, 09:38

Jerry napísal:Zkusil jsi odpojit regulátor nabíjení (ten kabel co je připojenej na svorku 54, je to ten samej co vychází k tyristoru)? To už je poslední věc, co tam může dělat neplechu v závislosti na režimu motoru. Pak to prohlásim za zakletý a budu se na to muset dojet podívat osobně. :mrgreen:



No to by bolo asi naidealnejsie ale nie neunuvaj sa ja najdem kde je ten pes zakopany :twisted: :D

Užívateľov profilový obrázok
613krakenn
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 06 Máj 2008, 20:36
Tatry, ktoré vlastním: Mam 2 chromky jedna je po kompletnej GO a druhu to este len caka,jednu bordovu 3 a stvorku zelenej metalizy
Bydlisko: Presov
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa 613krakenn » 10 Aug 2009, 23:05

No dobra sprava aspon pre mna v stredu pride elektrikar pozriet na to tak dufam ze pride na to co tomu je... :D

Hynek603
Diskutujúci
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 22 Júl 2010, 20:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Hynek603 » 09 Aug 2011, 22:59

Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?

Díky

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Aug 2011, 22:04

S bufíkem by to při originálním zapojení souvislost mít nemělo. Buď zkontrolovat, zda není někde upadlý kabel nebo ten práh přejet znovu a třeba se to samo opraví... :D

roman
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
Bydlisko: Trutnov Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa roman » 18 Okt 2011, 21:07

Tohle téma je asi společné pro i pro 603. Koupil jsem nové fajfky pro svíčky a ejhle ani jedna neměla vnitřní odpor menší jak 20 Mohm. Tedy naprosto nevodivé. Než je donesu vrátit, tak by jsem se chtěl zeptat, zda-li to není naschvál. To aby jsem nevědomky ze sebe neudělal blbce. Ale řekněte. 8 fajfek a že by byly všechny KO????
Označení= TESLA OK13-5.
Dle mého by měly mít cca 5 kiloohm.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 20 Okt 2011, 18:14

Tak vysokej odpor se mi teda taky nezdá... Ale vim, že vnitřek je vyplněnej takovym žlutym sajrajtem (připadá to jako síra) a ten je časově nestálej. Dnešní svíčky mají polovodivej zátav a často i odrušovací odpor přímo v izolátoru, takže by byla možnost odpor vyvrhnout a kabel natvrdo přiletovat ke konektoru. Už se to tu někde v Kačenách probíralo... Tu, už sem to objevil, ale tam se mluví o staršim typu, má spodek víc baňatej a jde rozšroubovat...

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Honzík » 21 Okt 2011, 11:14

Jestli mohu trochu přispět tak jsem vzal měřák MX56 a ten mi ukazal na koncovkách (fajce) Tesla OK 13-5 odpor 4kohmy zaokrouhleně. Tyto koncovky je třeba pravidelně kontrolovat protože při používaní tyristor. zapalovaní odchází ten odpor uvnitř. Výsledkem je neklidný motor v nízkých otačkách.

roman
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
Bydlisko: Trutnov Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa roman » 21 Okt 2011, 13:50

Otázkou zůstává, co se stane, když odpor vyhodíme. Přesněji dáme fajfky pryč. Přemýšlím, že by jsem je nahradil něčím bezodporovým. Rusové dělali fajfky z porcelánu. Co myslíte. Ty by do motoru šly????

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Jerry » 21 Okt 2011, 18:51

Pokud budou sedět dýlkou, proč ne... Abys je pak při vytahování nemusel lovit jak doktor. :lol: Ohledně provozu bez odrušovacího odporu jsem psal již výše, fungovat to bude, ale abys nerušil sousedy při poslechu rádia, tak si kup svíčky s odrušovacím odporem. Označení v názvu je "R" např. Brisk NR15YC. :wink:

Vlada
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 07 Nov 2011, 11:11
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa Vlada » 17 Jan 2012, 17:00

Hynek603 napísal:Já něco podobného, dnes jsem poprvé zkoušel nahodit bufíka, ventilátor se točil ale foukalo to studené. Najednou se ventilátor točit přestal, tak říkám nic, jedu domu. Nastartuju, přejíždím přes práh a za ním motor zhasnul a nic. Zkoušel jsem našlapat a se sytičem (byl studený), ještě to párkrát mělo tendenci ale opravdu nenaskočil, teď už jen točí a nic. Pojistky jsem kontroloval a zdají se být všechny v pořádku. Netušíte co by to mohlo být? Může to mít nějakou souvislost s tím ventilátorem co přestal fungovat?

Díky
No projevuje se to ale jako nedostatek benzinu..... Bufik se vypnul protože nedošlo k zapalení směsi do x minut... (termopojistka) a ten motor bych viděl že se vyčerpal benzin z karburátorů a pak taky kaput. Je to asi blbý, ale viděl bych to na to - benzín je jediny společny. Bufik je jištěnej zvlast. A zapalovani ti funguje jako takovy?? Omrkni ten benzin a palivovou pumpu :idea: Hlavně si nemysli, že z tebe dělám vola :mrgreen:

LuckyLuk
Diskusný nováčik
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 22 Feb 2012, 13:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa LuckyLuk » 27 Feb 2012, 17:53

....špatná kostra na motoru...?

peto
Diskutujúci
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 21 Máj 2009, 20:31
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603-2 r.v.1968 čaká na renováciu
Tatra 603-3 r.v.1974 čaká na renováciu
Tatra 613/2 prerobená na 3 v prevádzke
Tatra 613/4 r.v. 1992 započatá renovácia
Tatra 613/3 r.v. záchranný systém slovakia
Tatra 613/4 r.v. 1992 nekompletná s dokladmi
Bydlisko: SI
Kontaktovať užívateľa:

Re: elektrika a motor t 613

Príspevok od užívateľa peto » 29 Feb 2012, 23:51

Zdraví Páni ,mám otázku ohľadom zapojenia ovládacej skrinky pre ventilátor na motore 613/4.
Jedná sa hlavne o relé ktoré je umiestnené za zapaľovaním.
Prílohy
186.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný