Pozinkované díly.....

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
j.tommy
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
Bydlisko: Jeseník
Kontaktovať užívateľa:

Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa j.tommy » 14 Jan 2009, 22:24

Zkoušel již někdo třeba pozinkovat blatníky nebo jiné karosářské díly,popřípadě celou karoserii??

Užívateľov profilový obrázok
Hanz 260
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 14 Okt 2007, 18:47
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1992)
Tatra 613-3 (1985)vrak a dárce ND.
Bydlisko: Benešovsko (CZ)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Hanz 260 » 14 Jan 2009, 22:45

To by mě taky zajímalo mam tu připravený nový blatníky a novou přední kapotu na výměnu a nevím jestli to hodit do zinku a nebo ne a popřípadě jakej druh zinkování použít.

Užívateľov profilový obrázok
j.tommy
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
Bydlisko: Jeseník
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa j.tommy » 14 Jan 2009, 23:05

Hanz 260 napísal:To by mě taky zajímalo mam tu připravený nový blatníky a novou přední kapotu na výměnu a nevím jestli to hodit do zinku a nebo ne a popřípadě jakej druh zinkování použít.

Právě něčím podobným se teď taky zabývám a snažím se zjistit co a jak je možné.Chtěl bych zkusit blatníky,kapotu,i spodní části dveří...Napadlo mě i celou karoserii,ale to by bylo technologicky dosti náročné...

Užívateľov profilový obrázok
Jim
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 24 Júl 2008, 21:27
Tatry, ktoré vlastním: 613-1 a zatím mi to stačí :-)
Bydlisko: Mikulov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Jim » 14 Jan 2009, 23:09

rozum převzat z jednoho autowebu :

Co se týče rozdílu typu zinkování tak u galvanického záleží na dobrém očištění podkladového materiálua navíc Galvanicky nanášený zinek tvoří povrch do tloušťky tak 3 mikrony kdežto žárový zinek až do tloušťky 7 mikronů navíc žárové nanášení očistí právě zbytky nečistot. Problém ale je že je nutno to provaádět solidně aby nedošlo k pokroucení. nebo potečení plechů. No a vzhledem k tomu že v okolí neexistuje firma co má lázeň takových rozměrů aby se mi do ni vlezly díly na auto ( třeba i dveře) budu se muset uchýlit k žárovému zinkování.

Kousek od mého bydliště v Hustopečích u Brna je žárová zinkovna, kamarádi tam nosí různé věci :wink:

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa arcibalt » 15 Jan 2009, 08:07

Neviete niekto aky druh zinkovania sa používa v seriovej výrobe? Napr. Audi ma vraj mimo hliníkových pozinkované karoserie..Predpokladám že to bude asi žiarove pozinkovanie ale zaujíma ma to..Ak oni žiarovo pozinkovavaju ta pokrútenie plechov by nemalo hroziť..

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Julo600 » 15 Jan 2009, 12:52

Predpokladam, ze karosarske diely sa nezinkuju, ale vyrabaju z pozinkovaneho plechu

Užívateľov profilový obrázok
j.tommy
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
Bydlisko: Jeseník
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa j.tommy » 15 Jan 2009, 13:29

Julo600 napísal:Predpokladam, ze karosarske diely sa nezinkuju, ale vyrabaju z pozinkovaneho plechu

To si myslím že,pokud máš plně pozinkovanou karoserii,tak ji určitě zinkují vcelku.Při svařování by zinek shořel a bylo by to zbytečné.

Užívateľov profilový obrázok
Hanz 260
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 14 Okt 2007, 18:47
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1992)
Tatra 613-3 (1985)vrak a dárce ND.
Bydlisko: Benešovsko (CZ)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Hanz 260 » 15 Jan 2009, 15:55

Někde jsem četl že karosářské díly se zinkem šopují,což je nanášení rozžhaveného zinku stříkáním.

Užívateľov profilový obrázok
Mr.Tomash
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 09 Nov 2008, 12:35
Tatry, ktoré vlastním: Tatru nemám :-(
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Mr.Tomash » 15 Jan 2009, 20:54

Na našom aute je karosérie plne pozinkovaná a zdá sa my že tie autá (teda vlastne len karosérie) do toho zinku vložia. Urobia taký zinkový kúpeľ. Ale v zinkovaní sa veľmi nevyznám.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Jan 2009, 21:09

Nové karosérie se dělají z pozinkovaného plechu, sváry se pak zamáznou tmelem. O nějakém "koupání v zinku" si nechte jen zdát...

Blatníky a přední čelo jsem dával galvanicky zinkovat, dopadlo to celkem dobře, ale ta příprava použitých dílů je práce pro otroka. Nic, co má dutiny (kapoty, karosérie) se efektivně pokovit nedá, kyselinu z těch dutin prostě nedostanete.

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Havrla » 19 Jan 2009, 12:02

ja jsem daval zinkovat nejanke veci na podvozek a kolem motoru...

http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=65
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=66
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=67
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=68

Zinkovano u zinkovny Wiegel, kamos mi doporucil MEA nebo tak nejak, ale byla dal, nicmene priste se projedu dal, zinkovani je super, ale slo to udelat lepe :-)

Havrla

Užívateľov profilový obrázok
Hanz 260
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 14 Okt 2007, 18:47
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1992)
Tatra 613-3 (1985)vrak a dárce ND.
Bydlisko: Benešovsko (CZ)
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Hanz 260 » 19 Jan 2009, 17:12

Wiegel znám vozíme tam díly z práce ale dělá pouze žárovej zinek a to bych měl z kapoty a blatníků vrtuli a zinku strašnou vrstvu, na díly podvozku to je myslím ideální.Já půjdu do toho galvanickýho,jen musim najít firmu která má tak velkou vanu s lázní.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 19 Jan 2009, 17:57

Dá se to nazinkovat ale musí tam být otvory.Kámoš si nechal pozinkovat celý skelet na felicii a super.Stálo ho to ale asi něco kolem 8 tisíc.

Petr-Plzeň
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 199
Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Petr-Plzeň » 19 Jan 2009, 18:00

Jinak nástřik zink.prášk barvou je o ničem,je to jako základovka po pískování ale barvy na tom drží OK. :D

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Havrla » 20 Jan 2009, 16:15

Hanz 260: no prave ze ta zinkovna MEA nebo jak se jmenovala to pry umi tak ze neni videt to jak to steka, a je to rovnomerne...., wiegel je dobrej mistama i 1mm zinku, na podvozek akorad .. ale to je vsechno :-)

Havrla

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa ondrej » 20 Jan 2009, 19:10

Julo600 napísal:Predpokladam, ze karosarske diely sa nezinkuju, ale vyrabaju z pozinkovaneho plechu
Je to tak, ako písal Julo - na výrobu karosárskych dielov sa používajú plechy s ochrannou vrstvou, najčastejšie Zn, čo je najviac rozšírené. Zinok okrem toho priaznivo pôsobí pri tvárnení - znižuje trenie v kritických miestach medzi plechom a tvárniacim nástrojom. Zinkové povlaky od jednotlivých výrobcov bývajú rozlíšiteľné aj pohľadom podľa typickej štruktúry.
Celé zvarené karosérie sa už nezinkujú, ale sa na ne nanáša kataforézny náter - celá karoséria sa ponorí na predpísanú dobu do horúceho kúpeľa - v sériovej výrobe spravidla na priebežnej linke. Je presne určené, aké prípravky je možné na karosériu použiť pred týmto základovaním, aby nedošlo ku znehodnoteniu kúpeľa. Takto ošetrená karoséria po osušení postupuje na ďalšie technologické spracovanie, čo môže byť u jednotlivých automobiliek odlišné.
V poslednej dobe sa pod vplyvom snáh o šetrenie (% zlacnenie výroby automobilov) začína upúšťať od celoplošného používania pozinkovaných plechov a na niektoré diely karosérie v menej korozívne namáhaných oblastiach sa opäť začínajú používať tzv. čierne plechy. Len máloktoré automobilky však dnes zinkové plechy nepoužívajú vôbec.

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Honzík » 23 Jan 2009, 10:58

V knížce Protikorozní ochrana automobilů byla popsána metoda žárového zinkování po opískování karosérie spodku popřípadě vybraných míst karosérie metalizační pistolí.Pokud jste někdo viděl metalizaci výfuku hliníkem tak se místo něho použije Zn.Bylo to doporučováno pro jednoduchost a že ty metalizační pistole vlastní tehdejší autokluby.Teď to má asi někdo ve své dílně když se autokluby rušily.

Užívateľov profilový obrázok
j.tommy
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
Bydlisko: Jeseník
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa j.tommy » 25 Jan 2009, 22:34

S žárovým zinkováním problém nemám,díly podvozku atd se takto pozinkovat dají bez větších problémů.Teď zjištuju kde by mi pozinkovaly blatníky,kapotu,dveře....

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Pozinkované díly.....

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 14 Apr 2009, 15:29

zdravim,,viete prosim Vas ci sa to robi aj na SVK a kde ???..je vhodny tento sposob aj na skraslenie niektorych sucasti auta ???
dakujem za pomoc

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní