LPG
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Existuje a je použito třeba na elektrocentrále s motorem T603. Jen mi není jasné, proč na ohřev využívat činný výkon motoru, když je ke stejnému účelu možno použít odpad. A mimochodem, jde o velmi hezkou početní úlohu. "Spočtěte teplo potřebné k předehřevu LPG při stálém výkonu motoru 100kW po dobu jedné hodiny. Uvažujte teplotu okolí 20°C". První úspěšný řešitel vyhrává pivo a chci to i s postupem, stačí oskenovat papír (to aby pan učitel ziza viděl, že se tady o děcka staráme )
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Hmm, pivo zdarma... to mě láká, zkusím se večer zamyslet.
- francomk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 277
- Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
No, skúsil som. Je dosť možné, že to mám zle, nakoľko večer mi to už poriadne nemyslí.
Počítal som to pri vodnej náplni s objemom 5 litrov, pretože neviem, aký objem systém predohrevu má. Neviem, či to z môjho škrabopisu bude čitateľné, každopádne som sa pokúsil.
Výsledok vyjadruje potrebné množstvo tepla na ohriatie 5litrovej náplne o každých 10 stupňov Celzia.
Čiže napr. pre 20 stupňov si to prenásobte dvomi.
Q=208 881,4 Joulu
Počítal som to pri vodnej náplni s objemom 5 litrov, pretože neviem, aký objem systém predohrevu má. Neviem, či to z môjho škrabopisu bude čitateľné, každopádne som sa pokúsil.
Výsledok vyjadruje potrebné množstvo tepla na ohriatie 5litrovej náplne o každých 10 stupňov Celzia.
Čiže napr. pre 20 stupňov si to prenásobte dvomi.
Q=208 881,4 Joulu
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Doporučoval bych použít píšící propisku, případně tužku - ta funguje i v mrazu a stavu bez tíže.
To není co jsem chtěl. Objem vodní náplně a dokonce samotná její přítomnost je tu nepodstatná. Jde jen o teplo dodané směsi propanu s butanem, které je potřebné k přechodu ze stavu A (kapalina při teplotě 2O°C) do stavu B (plyn za atmosférického tlaku a téže teploty). Jistě, v sacím traktu není tak úplně atmosférický tlak a LPG lze s výhodou použít ke snížení teploty nasávaného vzduchu k dosažení lepšího plnění, ale pro jednoduchost...
To není co jsem chtěl. Objem vodní náplně a dokonce samotná její přítomnost je tu nepodstatná. Jde jen o teplo dodané směsi propanu s butanem, které je potřebné k přechodu ze stavu A (kapalina při teplotě 2O°C) do stavu B (plyn za atmosférického tlaku a téže teploty). Jistě, v sacím traktu není tak úplně atmosférický tlak a LPG lze s výhodou použít ke snížení teploty nasávaného vzduchu k dosažení lepšího plnění, ale pro jednoduchost...
- francomk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 277
- Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Tak som úplne nepochopil zadanie, noladis napísal:Doporučoval bych použít píšící propisku, případně tužku - ta funguje i v mrazu a stavu bez tíže.
To není co jsem chtěl. Objem vodní náplně a dokonce samotná její přítomnost je tu nepodstatná. Jde jen o teplo dodané směsi propanu s butanem, které je potřebné k přechodu ze stavu A (kapalina při teplotě 2O°C) do stavu B (plyn za atmosférického tlaku a téže teploty). Jistě, v sacím traktu není tak úplně atmosférický tlak a LPG lze s výhodou použít ke snížení teploty nasávaného vzduchu k dosažení lepšího plnění, ale pro jednoduchost...
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
no onosa nedá hovoriť ani o rovnakých teplotách lebo to by potom smrdelo izotermickým procesom, čo je v praxi troho haluzné.....
ale nechám sa podať a tých 2220kJ je blbosť jak mraky
ale nechám sa podať a tých 2220kJ je blbosť jak mraky
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
Přidám se, ale jen řádovým odhadem z hlavy:
100kw 1 hodinu tatrou je řádově 10kg LPG. Výparné teplo (si možná zhruba pamatuji z hlavy od PB sporáku?) cca 400kJ/kg?, tedy 4000kJ/10kg/1hod?, tedy řádově 1 kW?
Proto se mi to mnou vzpomínané "elektrovyhřívání" zplynovače nezdálo již tenkrát na TKB...
Odkud se to všechno potřebné teplo ale v autě sebere? Tak o tom se mi nechce ani uvažovat. Natož to počítat.
100kw 1 hodinu tatrou je řádově 10kg LPG. Výparné teplo (si možná zhruba pamatuji z hlavy od PB sporáku?) cca 400kJ/kg?, tedy 4000kJ/10kg/1hod?, tedy řádově 1 kW?
Proto se mi to mnou vzpomínané "elektrovyhřívání" zplynovače nezdálo již tenkrát na TKB...
Odkud se to všechno potřebné teplo ale v autě sebere? Tak o tom se mi nechce ani uvažovat. Natož to počítat.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: LPG
[quote="ladis".........(to aby pan učitel ziza viděl, že se tady o děcka staráme )[/quote]
Aááá.... pan examinátor domácí úlohy děckám neopravuje? Njn, to se žádnýmu kantorovi nechce! Quituji s radostí, že ani ty nejsi výjimka. Nebo.... ... že bys to opravit neuměl?
Aááá.... pan examinátor domácí úlohy děckám neopravuje? Njn, to se žádnýmu kantorovi nechce! Quituji s radostí, že ani ty nejsi výjimka. Nebo.... ... že bys to opravit neuměl?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných