LPG

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
j.tommy
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
Bydlisko: Jeseník
Kontaktovať užívateľa:

LPG

Príspevok od užívateľa j.tommy » 24 Nov 2008, 22:05

Zdravím,poradíte mi někdo jak máte provedené vyhřívání LPG tak aby nezamrzalo??Mám to vodou,které se ohřívá přes výfuk,v servisu kde to mám na seřízení a přetěsnění mi tvrdí,že je to však málo...Poradíte někdo??Díky

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ladis » 24 Nov 2008, 22:22

Já bych Ti poradil podívat se do historie fóra (s odhlédnutím od hádek o plíínu). Hezky vyřešené to má třeba Radek. Jednoduše třeba ziza ;-)

613tsj
Diskutujúci
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 12 Mar 2008, 15:38
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa 613tsj » 25 Nov 2008, 18:58

j.tommy napísal:Zdravím,poradíte mi někdo jak máte provedené vyhřívání LPG tak aby nezamrzalo??Mám to vodou,které se ohřívá přes výfuk,v servisu kde to mám na seřízení a přetěsnění mi tvrdí,že je to však málo...Poradíte někdo??Díky
Ahoj,dnes jsem dorazil se servisu,mám stejný problém. Zamrzne po pár minutách. Ohřev mám přes výfuk,chladič s termostatem nemám zapojený,ale stejně zmrzne.Nemrzka se ohřeje tak tipuju do 50°C.
Radu mi žádnou nedali,bohužel :(

Užívateľov profilový obrázok
francomk
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 277
Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
Bydlisko: Trnava
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa francomk » 25 Nov 2008, 19:46

Keď už sme pri tom plyne, rád by som sa spýtal. Nemá niekto prehľad o tom, či je možné niekde na Slovensku legálne prestavať Tatru na LPG pohon?
Resp. kedy to bude platné aj v legislatíve?

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ziza » 25 Nov 2008, 23:00

Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě :wink: / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". :mrgreen: Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.

Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni :wink: by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů? :wink:

P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.


Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best! :P

613tsj
Diskutujúci
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 12 Mar 2008, 15:38
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa 613tsj » 25 Nov 2008, 23:26

ziza napísal:Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě :wink: / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". :mrgreen: Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.

Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni :wink: by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů? :wink:

P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.


Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best! :P
Byl bys tak hodný a poslal bys mi také fotky? 613tsj@centrum.cz

Užívateľov profilový obrázok
j.tommy
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
Bydlisko: Jeseník
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa j.tommy » 25 Nov 2008, 23:38

ziza napísal:Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě :wink: / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". :mrgreen: Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.

Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni :wink: by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů? :wink:

P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.


Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best! :P

Díky aspoň za tohle.Já to mám tímhle samým způsobem provedený.Už jsem to tak koupil a když už LPG tam zabudované je,tak se ho snažím opět ,,rozchodit,,.Měl jsem tam propadlou nádrž,ta už je nová,jen ještě řeším to zamrzání.Taky se mi v to nechce zrovna celé předělávat,aspoň né teď.
Napadlo mě to ještě domyslet na vyhřívání olejovou náplní,což si myslím že by mohlo být taky schůdné.

Užívateľov profilový obrázok
j.tommy
Diskutujúci
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16 Júl 2008, 13:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 rv 1992 klima,posilovač řízení,el. okna,LPG
Bydlisko: Jeseník
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa j.tommy » 25 Nov 2008, 23:39

613tsj napísal:
ziza napísal:Noo, byvše zde již zmíněn, přispěji tedy též mým drobtem v diskusi, jak plííín v autě :wink: / nahřívati.
Tommýku, pravda, jednodušší okruh než mám já, jsem na jiné tatře opravdu neviděl a ani o něm neslyšel. Reduktor mi zamrzá a auto na plíín nejede tak pod -10°C a při rychlosti od cca 110-120km. Po event. zamrznutí pár km jedu na benzin a pak zas půl hodinky na plííín. To už ale musí venku být fakt "sibiř". Ohřev vody tedy vůbec vyřešený nemám, přítel Ladis je nemístně kulantní, když moji historickou instalaci nazval tak shovívavě: "jednoduchou". :mrgreen: Nicméně s ní jezdím již devátou zimu.

Mám velkou spirálu o průměru cca 10cm z 12mm trubky v jakési takové konzervě s přírubou, která je nasazená za výfukem. Tlustou hadicí je vlažná voda vedena rovnou do maličkého čerpadélka nevímzčeho a pak rovnou do reduktoru. Na zpátečce je expanzka z ostřikovače staré škodoffky. Toť vše. Fotkou se nepochlubím, neb to všechno vypadá příšerně a oni :wink: by mě tady pomluvili. Přiznám se Ti ale, že se za takovou hrůznou instalaci hluboce stydím a již devátý rok Radkovi po lemplovsku slibuji, že se moje Mary Loo brzy dočká montáže krásných a elegantních koponent, které mně (mnoho let tomu nazad) laskavě vyrobil.
S instalací však nespěchám i z ryze objektivní příčiny: Ta "jednoduchá" montáž bezvadně fungovala i v tropických 43°C ve stínu (nad silnicí muselo být víc) a normálka přežila v těch pekelných podmínkáchi cca 300km svižné jízdy na bencín. Řekni sám, "vrtal" bys do tak vyváženého okruhu jen z estetických důvodů? :wink:

P.S.Kdybys přeci jen chtěl riskovat těžký otřes duše technika a tatropuristy, nějakou fotku bych pro tebe vyhrabal.


Nazsrával má pravdu: Plííín ist Best! :P
Byl bys tak hodný a poslal bys mi také fotky? 613tsj@centrum.cz

Nějaké fotky bych ti poslat mohl,ale nelekej se jak to vypadá

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa Mirek » 26 Nov 2008, 00:26

j.tommy napísal:Napadlo mě to ještě domyslet na vyhřívání olejovou náplní,což si myslím že by mohlo být taky schůdné.
Tak to fakt nedělej (olej se ohřívá dost dlouho a při zimním provozu by se nemusel zahřát vůbec). Radši pořiď spirály do obou výfuků a pro provoz v tropickém horku zabuduj chladič s temostatem.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ziza » 26 Nov 2008, 10:25

Mirek napísal:
j.tommy napísal:Napadlo mě to ještě domyslet na vyhřívání olejovou náplní,což si myslím že by mohlo být taky schůdné.
Tak to fakt nedělej (olej se ohřívá dost dlouho a při zimním provozu by se nemusel zahřát vůbec). Radši pořiď spirály do obou výfuků a pro provoz v tropickém horku zabuduj chladič s temostatem.

Mirek má s olejem nejspíš pravdu. Pokud je mi známo, nějaké experimenty v tomto směru snad i prováděny byly, leč funkční ohřev olejem jsem neviděl.
Daleko lepší ideou se mi zdá odporový elektroohřev přímo v reduktoru. Kdysi se na foru TKB vyskytl jedinec, který tento systém uváděl jako již realizovaný a plně funkční. Ovšem tehdy ještě nemusel svítit ve dne a jeho tatra měla (neklame-li mě paměť) nějaký silnější alternátor. Možná, že pro pilné zlepšovatele a konstruktéry vede tudytudycestička. Mně už se nechce.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Nov 2008, 10:38

Když už bych měl v tatře vodní okruh, tak bych vyhodil vnitřního bufa a místo něj dal vodní topení:-) Má to takhle někdo?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 26 Nov 2008, 10:44

Neberte to prosim ako flame, ale ma niekto T613(Mi), T700 upravenu na CNG?

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Nov 2008, 10:48

Nemá :-)

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ziza » 26 Nov 2008, 11:22

michal heky napísal:Když už bych měl v tatře vodní okruh, tak bych vyhodil vnitřního bufa a místo něj dal vodní topení:-) Má to takhle někdo?
A čo Vy, Kefalín, myslítě takým vodným okruhom? Hovorítě: vodní topení... :?: :?: :?:
A topiť v ňom buděte čím? Hnedým uhlom? :mrgreen:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Nov 2008, 11:28

Kefalín myslí něco s větší teplosměnnou plochou, jako má třeba Lucy a co bude jistě součástí výfuků druhé generace. Odpadní teplo by potom mohlo ohřívat nejen LPG, ale i topit do klasického vodního radiátoru. Jen si představ, nepotřeboval bys bencín ani na topení.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ziza » 26 Nov 2008, 11:48

ladis napísal: Jen si představ, nepotřeboval bys bencín ani na topení.
No to by bylo úúúúžasné! :D Leč mám zkušenost, že i přes veškeré využití tepla ze zaizolovaného! výfuku bylo kdys nutné do Traboucha katalytická kamínka (uhádneš palivo?) v NDR zakoupiti a do ČSSR propašovati. Ale máš recht. Tolik tepla co V8 vyprodukuje bůhzdarma... :(

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ziza » 26 Nov 2008, 12:06

Ergo_sum napísal:Neberte to prosim ako flame, ale ma niekto T613(Mi), T700 upravenu na CNG?
Mně by víc zajímalo... nemá někdo doma po dědovi generátor a karbec na dřevoplyn? Dědova Praga Alfa s ním v časech Böhmen und Mähren (i pár let po nich) úspěšně jezdila. Možná by ten kotel na vysoce ekologickou a obnovitelnou biomasu "utáhl" i spotřebu 3,5V8duoOHCaircooled motoru a nahradil oba bufíky :?: :shock: :mrgreen: Bordelu = biomasy mám na zahradě na rozdávání. :roll:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Nov 2008, 12:22

To teplo právě zdarma není, je zaplaceno spáleným palivem. Ach, jak jsou ty výbušné motory trapně neúčinné! Trabouch v zimě celkem topí, ovšem je třeba novějšího typu s trubkami dia 100mm (doufám, že si rozměr pamatuju správně), starší typy mají menší průřez a není ani tak problém v tom, že by byl přiváděný vzduch příliš chladný, jak v jeho malém množství, které nestačí pokrýt ztráty. Bufík má asi 4kW a kdybys měl pocit, že se to na výfuku nenajde, navrhuju opláštěné svody :twisted:

Biomasu je lépe na methan (to je to CNG, že...) doma přeměniti, potom jím topiti a za ušetřené peníze sobě LPG zakoupiti ;-)

Neregistrovaný

Re: LPG

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 26 Nov 2008, 16:42

a co tak webasto z nejakou malou naftovou nadrzou ?????

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: LPG

Príspevok od užívateľa michal heky » 26 Nov 2008, 16:49

Proboha proč? A ještě ke všemu na naftu???

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní