Strana 1 z 2

T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 03 Júl 2008, 17:20
od užívateľa polo
Je mozne pouzit napr. popolnik,zapalovac cigariet ,stierace ,zadne svetla atd. z inych modelov aut? Predpokladam ,ze za komunistov mohla existovat spolupraca v tomto smere medzi Skodou a Tatrou. Hladanie dielov a detektivka nadalej pokracuje.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 04 Júl 2008, 12:21
od užívateľa Kontráš
zadní světla jsou celkem běžně k sehnání na burzách (je tam určitá podobnost a záměnnost vnitřností se světly š1200 - chromový rámeček je jiný) popelníky shodné se škodovkami nejsou, zapalovač netuším...

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 04 Júl 2008, 14:48
od užívateľa Páca
Popelníky jsou shodné s poválečným provedením T 87 (tzv. Diplomat nebo Břichatka). Zapalovač cigaret je shodný s jedničkovou T 603. Přední světlomety jsou shodné s Tatrou 148 anebo také s tramvají T 3 (tzv. "laminátka" ze 60. let), ale pouze ve starém provedení, tj. s normálními žárovkami. Dnes jsou v těchto tramvajích světlomety sice do T 600 pasující, mají všek v sobě halogenové žárovky. Brzdové válečky v kolech jsou shodné se Škodovkami přelomu 50. - 60. let (Octavia, Felicia, Spartak, Š 1202).

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 04 Júl 2008, 15:20
od užívateľa Páca
... a ještě jsem si vzpomněl - hever je shodný s Tatrou 603. Mosazné víčko a sítko palivové nádrže se shoduje snad se všemi osobními Tatrami od konce 20. let, počínaje T 30 a konče T 57B. Spínací skříňka je Pal, v podstatě okopírovaný předválečný Bosch, vyskytovala se na všem možném (Škoda Tudor, Sedan, Spartak, nákladní Tatrovky 111, 128, 138, Praga V3S) a nechá se koupit skoro na každé bnurze nová. Pojistková skříňka PAL na 6 pojistek je shodná s Tatrou 603, 805. Táhlo ruční brzdy je opět shodné se Škodovkami (Octavia, Felicia, Spartak, Š 1202).

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 04 Júl 2008, 22:02
od užívateľa Luboš
Páco, světla na tatraplánu rozhodně nejsou shodná s T148, to je úplná blbost! U dalších dílů se často jedná také o pouhou podobnost, nahradit to tím lze, ale o shodu se nejedná.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 04 Júl 2008, 23:08
od užívateľa Páca
Samozřejmě Luboš Balcar, všechno ví, všechno zná a všude byl nejméně dvakrát .......... a proto se ke všemu musí "odborně" vyjádřit. Já však na rozdíl od něho Tatraplána ve své sbírce Tatrovek mám. Chybějící a poškozené originální díly jsem na něj sháněl osm let, takže vím o čem mluvím. Je doufám snad všeobecně známo, že výroba Tatraplánů byla v roce 1952 přesunuta politickým rozhodnutím z Kopřivnice do Mladé Boleslavi, kde pro katastrofální zhoršení kvality vozů výroba rychle skončila. Poněkud méně už se ví o tom, že dosti součástek a technických i designových řešení z Tatraplánu použila Škodovka ve svých vozech - v první řadě v Š 1200 Sedanu a dále i ve Spartacích a Octaviích. Odtud pocházejí např. naprosto shodné brzdové válečky nebo páka ruční brzdy, dále jsou to např. karburátory z dvoukarburátorového Tatraplánu použité jen s úplně nepatrnými změnami u Škodovek. Z Tatraplánu vyráběného v MB bylo na Sedan kompletně převzato tvarování lomeného čelního skla a prakticky celé výtvarné řešení předku vozu. Na Tatraplán byly dávány z výroby v průběhu doby nejméně dva odlišné typy světlometů a jeden z nich je totožný s T 148 a tramvají T 3.
To je vše co jsem měl na srdci a diskusi v této věci již definitivně končím, neboť nemám zájem se dohadovat s věčnými rejpaly a všeználky.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 05 Júl 2008, 00:38
od užívateľa Luboš
Příspěvky od lidí, kterým někde někdo něco napovídal a už nejsou schopni ani ochotni si to ověřit, jsou úplně k ničemu a jenom vnáší do diskuse další chaos. Vždyť to jsou kolikrát úplné nesmysly, co tu píšeš.

U T600 se používalo výhradně symetrických světlometů se žárovkou bilux 35/35W s bajonetovým uchycením. T148 už byla o dvacet let později běžně osazována asymetrickými světlomety se žárovkami R2 a běžnou nasunovací paticí. Něco takového v době výroby Tatraplánů ještě vůbec nebylo ani vymyšleno...

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 05 Júl 2008, 09:41
od užívateľa peter
Páca môžeš sem dať foto toho svetla z t148.
Inak dobre vieme že sa dávali dva druhy svetiel.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 05 Júl 2008, 18:36
od užívateľa polo
Kontras a Paca ,Dakujem za radu. Ako riesit chybajuce zadne svetla a stierace ? Bola by instalacia svetiel napr. z T87 prijatelna pre Tatrovakov?

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 05 Júl 2008, 20:23
od užívateľa jeníček
Pozor, Luboš je nejchytřejší na tomto portále. Kdo tu už nějaký čas chodí už si toho jistě všimnul. Já jsem díky těmto volům přestal tento portál navštěvovat. Nemám rád lidi, kteří dokážou mluvit jen hubou, rozumovat. A pak když se tu objeví skutečný problém u kterého by jsme potřebovali jakoukoliv radu pan Luboš jako by najednou nebyl. Serte na něj. 8)

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 05 Júl 2008, 22:02
od užívateľa peter
polo napísal:Kontras a Paca ,Dakujem za radu. Ako riesit chybajuce zadne svetla a
stierace ? Bola by instalacia svetiel napr. z T87 prijatelna pre
Tatrovakov?
Premňa hej a aby som pravdu povedal neviem či je tam rozdiel.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 06 Júl 2008, 17:36
od užívateľa Neregistrovaný
Skoro kazdy Tatraplan ma ine usporiadanie zadnych svetiel a prednych blinkrov. (Vychadzam z dostupnych foto Tatraplanov na nete.) Svetla z T87 su trochu ine ,originalne T600 svetla su podla mna viacej aerodynamickejsie.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 06 Júl 2008, 17:42
od užívateľa polo
Chyba mi aj vonkajsia klucka u spolujazdca, da sa nahradit z ineho modelu?

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 07 Júl 2008, 09:39
od užívateľa Kontráš
jak už jsem psal, originál zadní světla není problém sehnat na burze (aktuálně ve Slavkově byly za 600,-/ks). Oproti světlům z T87 mají subtilnější rámek (takže jsou na první pohled snadno rozlišitelné). Jinak světla T87 mají jiné řešení vnitřností a řekl bych že i mírně větší průměr "těla"(to bych usel změřit, ale nemám to teď po ruce).

je pravda, že na různých tatraplánech se vyskytuje různé provedení zadních světel a blinkrů - to je dáno dodatečným tuningem při osazování blinkrů (původně T600 blinkry neměl pouze mávátka ve sloupcích) - na toto téma se tady už popsaly celé romány.

to jestli bude osazení neoriginálních světel někoho urážet asi není podstatné, podstatné je to do jakého stavu to auto hodláš zrenovovat

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 07 Júl 2008, 23:11
od užívateľa Tatra 75
Zdravím môže sem nikto dať foto tých zad.svetiel a aj smeroviek prípadne rozmery a typové číslo .Dík za odpoveď

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 07 Júl 2008, 23:33
od užívateľa miloš
Ja myslim, ze by lubos mohl. Ten umi vse...i petistovku v garazi postavit......
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &start=300

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 15 Júl 2008, 05:18
od užívateľa polo
Vie niekdo ,ake bolo typove oznacenie radia Tesla ,pouzivane v Tatraplanoch ? Popripade ma niekdo foto ?

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 15 Júl 2008, 08:57
od užívateľa peter
Bolo to rádio Omikron - typ 513BV výrobok nár.podniku TESLA.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 19 Aug 2008, 21:03
od užívateľa polo
Vie niekdo, ktora firma vyrabala zadne svetla na Tatraplan (nie spicate ,ale tie ktore su skoro ploche). Na 2ks ktore mam som nenasiel ziadne informacie o vyrobcovi.

Re: T 600 :Nahrada dielov

Napísané: 11 Feb 2009, 04:00
od užívateľa polo
Dalej potrebujem :vonkajsiu klucku na dverach spolujazdca. Za pomoc Dakujem. rjskl@zoznam.sk