teplotní regulace
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 01 Apr 2006, 18:30
- Tatry, ktoré vlastním: tatra 613-2
- Bydlisko: Sedlice
- Kontaktovať užívateľa:
teplotní regulace
Ahoj. Mám takový to problém. Když nastartuji tatru 613 zvedne se klapka v sacím potrubí a již neklesně. Zkoušel jsem vyměnit regulátor, celý dekl vyměnit. A nic, teplota roste a pořád si to přisává teplý vzduch z motoru a podtlaková regulace drží klapku nahoře - saje vzduch z motoru. Klapka klesně, až když vytáhlu hadičku. Co mám dělat? Ještě se chci zeptat, když tuto hadičku vytáhlu a zaslepím, ublížím něčemu? Díky
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: teplotní regulace
Na regulačním ventilu je seřizovací šroub. Tímto šroubem se dá nastavit teplota při které klapka klesne (v dílenské příručce je graf, ale jde to i od oka). Pokud hadičku vytáhneš, prodlouží se doba prohřívání karburátorů a chodu na sytič - zvlášť v zimě. (lepší je funkční celky opravovat než vyřazovat z činnosti)
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: teplotní regulace
Pavel - to, čo popisuješ, je správna činnosť regulácie teploty nasávaného vzduchu a nemusí sa hneď jednať o závadu. V tomto ročnom období pri jazdách s nižším zaťažením (a prehriatím) motora sa môže stať, že predohrev bude trvalo v činnosti a to buď na max. výkon, alebo iba čiastočne.
O nesprávnej činnosti by sa dalo hovoriť vtedy, ak by sa motor prehrieval, nemal výkon a mal sklon k detonačnému spaľovaniu pri jazde pod zaťažením. Pokiaľ k týmto nepriaznivým javom nedochádza, nepredpokladám, že by sa jednalo o závadu v systéme predohrevu.
Ešte je tu jedna možná príčina - pokiaľ náhodou máš netesný prívod teplého vzduchu k saniu motora (prekorodovaný a pod.), zariadenie sa snaží motoru dávkovať teplý vzduch, ktorý však nie je k dispozícii, a tak je klapka trvalo v polohe "teplý vzduch". Chcelo by to preto z tvojej strany trocha dôslednejšiu analýzu, kým možno začať hovoriť o poruche...
O nesprávnej činnosti by sa dalo hovoriť vtedy, ak by sa motor prehrieval, nemal výkon a mal sklon k detonačnému spaľovaniu pri jazde pod zaťažením. Pokiaľ k týmto nepriaznivým javom nedochádza, nepredpokladám, že by sa jednalo o závadu v systéme predohrevu.
Ešte je tu jedna možná príčina - pokiaľ náhodou máš netesný prívod teplého vzduchu k saniu motora (prekorodovaný a pod.), zariadenie sa snaží motoru dávkovať teplý vzduch, ktorý však nie je k dispozícii, a tak je klapka trvalo v polohe "teplý vzduch". Chcelo by to preto z tvojej strany trocha dôslednejšiu analýzu, kým možno začať hovoriť o poruche...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných