Historická nabíječka

Technické problémy s našimi tatrovkami

martin h

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa martin h » 21 Feb 2008, 20:07

Což o to Brtníku, chodit to bude ale kde ji seženeš? Je fakt, že kdybych si mohl vybrat, tak tam raději dám origo elku než selén. Nicméně se obávám, že pokud ten véhilk budeš chtít používat, tak se vestavby křemíkových diod nevyhneš. Jedna věc je sehnat takovou elku jako raritu, kus do sbírky a druhá věc je jí po desítkách let používat. O účinnosti ani nemluvě, speciální usměrňovací elky mají impozantní žhavicí příkony. Jinak je trochu rozdíl mezi rtuťovým usměrňovačem a rtuťovou usměrňovací elkou. Rtuťák nemá žhavení, ale pomocnou zapalovací elektrodu, elka žhavení má. Rád bych pro ilustraci hodil do placu pár obrázků z historické literatury, ale jako neregistrovaný póvl nemám nárok.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ladis » 22 Feb 2008, 20:50

Celý přehled elektronek bude asi k prdu. Je moc starý (1955) a po prozkoumání příslušné sekce jsem našel jen našel jednu, která vyhovuje žhavícím napětím i anodovým proudem. Žhavící proud 100A (!) ji ze hry trochu vyřazuje. Má to trafo vyvedený střed? Skoro bych se vsadil, že má...

Užívateľov profilový obrázok
martin h
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 00:39
Tatry, ktoré vlastním: T613/4 r.v. 1991
Bydlisko: Cheb
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa martin h » 23 Feb 2008, 03:59

Brtník: měl bych pro tebe bojovej úkol - opiš z trafíčka hodnoty sekundárů, pokus se zjistit rok výroby (aspoň na tom trafu) a detailně prohlídni přichycení selénu k vlastní skříni oné nabíječky. Nemyslím montáž selén-plechový držák, ale plechový držák-skříň. Jde mi o to, jestli se ti bude zdát montáž plechového držáku origo z výroby, nebo dodatečná dodělávka. Mám dvě teorie o původu úprav zapojení a původního stavu.

Užívateľov profilový obrázok
martin h
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 00:39
Tatry, ktoré vlastním: T613/4 r.v. 1991
Bydlisko: Cheb
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa martin h » 23 Feb 2008, 04:03

Ještě něco - prohlídni selen, jestli na něm není napsané/vytištěné nějaké číslo. Může mít í tvar zlomku. Hledej na krajních deskách.

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ivkej » 23 Feb 2008, 09:58

ozaj,neuvažuje sa o doplnení popiskov áut o ostatné?minule som si všimol že pribudla T-813.nepribudnúďalšie?alebo to sa niekde už rozoberalo?

Užívateľov profilový obrázok
martin h
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 00:39
Tatry, ktoré vlastním: T613/4 r.v. 1991
Bydlisko: Cheb
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa martin h » 23 Feb 2008, 12:47

Brtník: píšeš, že na objímce je 5V. Ale vůči jakému bodu? Měřil jsi digitálem? Vezmi nějakou nízkonapěťovou žárovku a zkus jí připojit na objímku, jestli bude svítít.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 23 Feb 2008, 19:06

Po nahlédnutí do katalogů se mi zdá nejpodezřelejší typ 1738, dvoucestná rtuťová nízkonapěťová usměrňovací výbojka Tesla. Žhavící proud má 18 A při 2V. Žhavení má na patici, anodu na čepičce. V mém katalogu bohužel chybí obrázek jak patice, tak rozměry. Podobné (výkonnější) jsou typy 1749A, resp. 1749S. Těch naměřených 5V st naprázdno, to hádám nebude efektivní hodnota při odběru 20, resp až 30A u té výkonější usměrňovačky? Ještě trochu pohledám v té zaprášené hromadě litratury ve sklepě, jestli někde nebude vyobrazení a mech.rozměry.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 23 Feb 2008, 20:08

Podezření se stupňuje! V ST 7/1954 str.215 jsem našel veeelice pro tebe zajímavý článek. Rozměry i patice té "1738" jako by vypadly z tvého gerátu. Bohužel snímek článku telefonem je nepoužitelný a ve foťáku mám samozřejmě vybité baterky. Tak chvilku vydrž, méďo :wink: A zatím exaktněji změř to žhavení při 18 ampérech! Myslím, že jsem trefil "desítku".

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 23 Feb 2008, 21:01

Tak zatím mně funguje jen dvoumegový ericsson :?
Prílohy
DSC00789.JPG
DSC00788.JPG
DSC00787.JPG

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 23 Feb 2008, 21:13

Hrome, jeden chyběl
Prílohy
DSC00793.JPG

Užívateľov profilový obrázok
martin h
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 00:39
Tatry, ktoré vlastním: T613/4 r.v. 1991
Bydlisko: Cheb
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa martin h » 23 Feb 2008, 22:50

Že se může jednat o tyhle elky si taky myslím. V hlavě se mi skládá celý obraz původního stavu a úprav, ale celou teorii nechci uvádět dokud nebudu mít jistotu. Proto jsem na Brtníka namířil rafinované otázky. Co to máš Zizo za knihu? Velmi interesantní!
Prílohy
Obrázek1 (2).jpg

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 23 Feb 2008, 23:13

No však jsem zdroj uvedl: Sdělovací technika č. 7/1954 str.215

Právě v "příručním katalogu" není patice ani rozměry. Tak jsem se musel ve sklepě trochu prohrabat historickou :wink: literaturou... V článku je toho víc, zítra jej ofotím a pošlu celý. Na 99,99% je ta správná flaša. Ovšem estli se dá ještě někde vyhrabat :?: Kdysi dávno jsem nějaké rtuťovky měl, ale už to nejspíš každej vyhodil. :cry:

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 24 Feb 2008, 19:35

Měďo, tak tady je slíbený článek. Třeba Ti trochu pomůže při restauraci toho krásného elektroveterána. :wink:
Prílohy
rtut2.jpg
rtut1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Brtník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa Brtník » 24 Feb 2008, 19:54

CHlapci zlatí, na fšechno odpovím, fšechno dodám, ale teď neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. V šest ráno jsem se vrátil z bigbítu,před hodinou jsem se vzbudil.Odcházím zdechnout do houští,uff

Užívateľov profilový obrázok
martin h
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 00:39
Tatry, ktoré vlastním: T613/4 r.v. 1991
Bydlisko: Cheb
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa martin h » 25 Feb 2008, 10:17

Proboha Zizo, ne aby tě napadlo ještě něco vyhazovat! Kdyby ses chtěl zbavit nějaké té histerické knihy nebo naleznuvší el. součástky tak tě toho za solidní cenu rád zbavím.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 25 Feb 2008, 22:19

Když vidím tvoji ikonku - co třeba vrak Ioniky a ty první kufrový Matadory? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
martin h
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 22 Feb 2008, 00:39
Tatry, ktoré vlastním: T613/4 r.v. 1991
Bydlisko: Cheb
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa martin h » 25 Feb 2008, 23:41

Ziza - jak začít? Asi takhle - mám rád analogový varhany obzvlášť ty s naježeným cirkulárkovým zvukem v progresívním rocku a chtěl jsem je sbírat, ale přestože obýváme RD, není v něm místa nazbyt. 2/3 skladovacích prostor zabírají díly T613 a kdybych přitáhnul ještě jedny varhany, tak letím i s nima ven. Píšu správně ještě jedny, mám celkem troje - ty v ikonce jsou Hohner Symphonie 76 - na ně se učím hrát, naproti nim (stojí v pokoji) Farfisa Angela a ve skladu Delicia Vega. Ty jsem koupil bohužel ve špatném stavu. Až dodělám tatru, chci si postavit varhany s využitím některých obvodových řešení z Vegy a s aditivní syntézou s min. 10 harmonickými. Vrak nástroje je mi k ničemu - když se to nedá rozchodit, navíc Ioniky mají doutnavkový spínací systém se kterým byly problémy už tenkrát, natož dnes - doutnavky moc nevydržely. Matadory, pokud jsou kompletní bych bral - ty moc místa nezaberou. Kdyžtak pošli e-mail nebo tu soukromou poštu nebo jak se to tu jmenuje. O tomhle se nedá dobře povídat tímto způsobem, to chce osobní pokec, jenže bydlím daleko.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 26 Feb 2008, 00:19

martin h napísal:.... a kdybych přitáhnul ještě jedny varhany, tak letím i s nima ven.....
Tak to teda doma jsme, strycu, úplně stejní generálové.
:? :?
Nechceš něco jinýho? Tady je to jak u Hanzlíka v Kersku. :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Brtník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 10 Feb 2005, 22:46
Tatry, ktoré vlastním: T-613 BS. To je dílo :-D :-D
Bydlisko: Křivoklátské hvozdy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa Brtník » 26 Feb 2008, 20:47

Zizo, ícékvé prosíím

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: Historická nabíječka

Príspevok od užívateľa ziza » 27 Feb 2008, 22:03

170679629

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní