"Nepálící válec"

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

"Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Štěpán » 10 Feb 2008, 12:47

Vážení prosím o radu:
Auto mi začlo cukat při jízdě stálou rychlostí, při brždění se zařazenou rychlostí a při mírném přidávání plynu. Pokud se na to šlápne pořádně jede to dobře. Zkusil sem odpojovat kablíky ke svíčkám a u 4 válce se chod motoru na volnoběh vůbec nezměnil. Zkoušel sem to když motor zchládl - olej kolem 40°C první trošku se sytičem, pak už bez sitiče. Svíčka byla po vytažení mokrá. Svíčka i kabel jsou v pořádku tzn svíčka zapojená v kabelu a ukostřená jiskří. Motor je E1/1 asi 5000km po generálce, olej měněný, nové Vn kablíky (ty šedé)
Jak nejlépe poznat kde je chyba?

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 10 Feb 2008, 12:59

Přicpanej karburátor by to mohl být.
Zkus na volnoběh odpojit nejdřív jeden,poté ho zapojit a odpojit druhý-uvidíš který nedodává pořádně palivo.
Na sytič jede dobře-bez škubání?

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Palo » 10 Feb 2008, 13:03

Sviečku by som preventívne vymenil tak či tak. Podla Tvojhop opisu má válec páliť pri obmedzenom plnení (uzavetá alebo mierne otvorená klapka), takže by som odmeral kompresné tlaky a to najlepšie u všetkých válcov. Ako základ.

Užívateľov profilový obrázok
603-1 pepa
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa 603-1 pepa » 10 Feb 2008, 13:08

Zkuz prohodit tu mokrou svíčku s válcem kdeti svíčka opravdu pálí. Projeď to a pak se podivej jestli furt stejní jak tobylo a nebo jestli nepálí ten válec kam jsi dal tu svíčku přehodil. Ono totiž nemusí znamenat že když ti svíčka hází jiskru mimo válec, tak že jí musí házet ve válci pod tlakem. Tento problém jsem již řešil, a stačilo vyměnit svíčky. Podotýkam že ty původní najeli 5000 km, tudíž jsem nepředpokládal že mohou odejít.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Štěpán » 10 Feb 2008, 13:17

škube to stejně na sitič i bez. Po po minutě , dvou od nastartování to na stitič citelně hůř jede i když je zima. Svíčky sou tam nové loni v létě tj 3-4000 km. Zkusím vyměnit.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 10 Feb 2008, 13:34

Ja som zazil nieco podobne a tam bol problem v malej trhline (okom skoro neviditelna) v hlave rozdelovaca, vonku to hadzalo iskru ale vo valci uz bola prilis slaba energia...

postupuj sviecka, kabel, rozdelovac..

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Štěpán » 10 Feb 2008, 14:00

svíčkou to není vyměnil sem za jinou a ta původní v jiném válci jede. V tom špatném je po vytáhnutí ůplně mokrá

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 10 Feb 2008, 15:57

Pisal si ze si menil zapalovacie kable tak ak ti ostal ten stary tak ho skus vymenit a otestovat... potom uz ma napada len ta hlava rozdelovaca.

Standa
Diskutujúci
Príspevky: 35
Dátum registrácie: 13 Nov 2006, 12:50
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Dobris
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Standa » 10 Feb 2008, 16:39

Ahoj Stepane,
mel jsem na jedne tatre uplne stejny problem. Nakonec to byl vadny zapalovaci kabel. I kdyz byl pomerne novy, nebyl v poradku. Byval bych ho promeril, ale neznal jsem hodnotu odoru, kterou ma vykazovat.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Štěpán » 10 Feb 2008, 17:22

Kabel je proměřený funkční. Vyměnil jsem hlavu rozdělovače a furt to nepálí. Ale hlava co tam byla má moc ojetou tu střední elektrodu. Ta druhá je výrazně lepší a taky to na volnoběh daleko lépe běží. Nicméně svíčka byla zase úplně mokrá. Zkoušel sem to se sitičem i bez. Asi nezbyde než měřit komp. tlaky ale to musím někde do servisu, nemám na to vybavení. Kolik by tam mzhruba mnělo být?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 10 Feb 2008, 17:34

Skus ten kabel vymenit, meranie nie je vzdy dokonale vieruhodne... Kompresia, mne sa to nezda, pisal si ze ten motor je po GO a ak sa to prejavuje ako opisujes tak je na uplnu stratu kompresie :cry:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa radek » 10 Feb 2008, 21:26

Taky by jsi se tomu problematickému válci mohl podívat na ventilové vůle....

pepan

Re: "Nepálící válec"

Príspevok od užívateľa pepan » 13 Feb 2008, 12:12

Přesně ten samý problém jsem řešil (je to někde na brněnském fóru) nepálil válec, po výměně svíčky OK, ale svíčky jsem měnil po 1000km maximálně. Ve finále jsem dal karburátory k p. Kratochvílovi a od té doby už asi 5000km bez problémů. Nic to, ale nemění na tom, že i nový kabel může být špatný. Proměřením odporu nic nezjistíš.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných