"Nepálící válec"
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
"Nepálící válec"
Vážení prosím o radu:
Auto mi začlo cukat při jízdě stálou rychlostí, při brždění se zařazenou rychlostí a při mírném přidávání plynu. Pokud se na to šlápne pořádně jede to dobře. Zkusil sem odpojovat kablíky ke svíčkám a u 4 válce se chod motoru na volnoběh vůbec nezměnil. Zkoušel sem to když motor zchládl - olej kolem 40°C první trošku se sytičem, pak už bez sitiče. Svíčka byla po vytažení mokrá. Svíčka i kabel jsou v pořádku tzn svíčka zapojená v kabelu a ukostřená jiskří. Motor je E1/1 asi 5000km po generálce, olej měněný, nové Vn kablíky (ty šedé)
Jak nejlépe poznat kde je chyba?
Auto mi začlo cukat při jízdě stálou rychlostí, při brždění se zařazenou rychlostí a při mírném přidávání plynu. Pokud se na to šlápne pořádně jede to dobře. Zkusil sem odpojovat kablíky ke svíčkám a u 4 válce se chod motoru na volnoběh vůbec nezměnil. Zkoušel sem to když motor zchládl - olej kolem 40°C první trošku se sytičem, pak už bez sitiče. Svíčka byla po vytažení mokrá. Svíčka i kabel jsou v pořádku tzn svíčka zapojená v kabelu a ukostřená jiskří. Motor je E1/1 asi 5000km po generálce, olej měněný, nové Vn kablíky (ty šedé)
Jak nejlépe poznat kde je chyba?
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Přicpanej karburátor by to mohl být.
Zkus na volnoběh odpojit nejdřív jeden,poté ho zapojit a odpojit druhý-uvidíš který nedodává pořádně palivo.
Na sytič jede dobře-bez škubání?
Zkus na volnoběh odpojit nejdřív jeden,poté ho zapojit a odpojit druhý-uvidíš který nedodává pořádně palivo.
Na sytič jede dobře-bez škubání?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Sviečku by som preventívne vymenil tak či tak. Podla Tvojhop opisu má válec páliť pri obmedzenom plnení (uzavetá alebo mierne otvorená klapka), takže by som odmeral kompresné tlaky a to najlepšie u všetkých válcov. Ako základ.
- 603-1 pepa
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Zkuz prohodit tu mokrou svíčku s válcem kdeti svíčka opravdu pálí. Projeď to a pak se podivej jestli furt stejní jak tobylo a nebo jestli nepálí ten válec kam jsi dal tu svíčku přehodil. Ono totiž nemusí znamenat že když ti svíčka hází jiskru mimo válec, tak že jí musí házet ve válci pod tlakem. Tento problém jsem již řešil, a stačilo vyměnit svíčky. Podotýkam že ty původní najeli 5000 km, tudíž jsem nepředpokládal že mohou odejít.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
škube to stejně na sitič i bez. Po po minutě , dvou od nastartování to na stitič citelně hůř jede i když je zima. Svíčky sou tam nové loni v létě tj 3-4000 km. Zkusím vyměnit.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Ja som zazil nieco podobne a tam bol problem v malej trhline (okom skoro neviditelna) v hlave rozdelovaca, vonku to hadzalo iskru ale vo valci uz bola prilis slaba energia...
postupuj sviecka, kabel, rozdelovac..
postupuj sviecka, kabel, rozdelovac..
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
svíčkou to není vyměnil sem za jinou a ta původní v jiném válci jede. V tom špatném je po vytáhnutí ůplně mokrá
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Pisal si ze si menil zapalovacie kable tak ak ti ostal ten stary tak ho skus vymenit a otestovat... potom uz ma napada len ta hlava rozdelovaca.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 35
- Dátum registrácie: 13 Nov 2006, 12:50
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Dobris
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Ahoj Stepane,
mel jsem na jedne tatre uplne stejny problem. Nakonec to byl vadny zapalovaci kabel. I kdyz byl pomerne novy, nebyl v poradku. Byval bych ho promeril, ale neznal jsem hodnotu odoru, kterou ma vykazovat.
mel jsem na jedne tatre uplne stejny problem. Nakonec to byl vadny zapalovaci kabel. I kdyz byl pomerne novy, nebyl v poradku. Byval bych ho promeril, ale neznal jsem hodnotu odoru, kterou ma vykazovat.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Kabel je proměřený funkční. Vyměnil jsem hlavu rozdělovače a furt to nepálí. Ale hlava co tam byla má moc ojetou tu střední elektrodu. Ta druhá je výrazně lepší a taky to na volnoběh daleko lépe běží. Nicméně svíčka byla zase úplně mokrá. Zkoušel sem to se sitičem i bez. Asi nezbyde než měřit komp. tlaky ale to musím někde do servisu, nemám na to vybavení. Kolik by tam mzhruba mnělo být?
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Skus ten kabel vymenit, meranie nie je vzdy dokonale vieruhodne... Kompresia, mne sa to nezda, pisal si ze ten motor je po GO a ak sa to prejavuje ako opisujes tak je na uplnu stratu kompresie
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: "Nepálící válec"
Taky by jsi se tomu problematickému válci mohl podívat na ventilové vůle....
Re: "Nepálící válec"
Přesně ten samý problém jsem řešil (je to někde na brněnském fóru) nepálil válec, po výměně svíčky OK, ale svíčky jsem měnil po 1000km maximálně. Ve finále jsem dal karburátory k p. Kratochvílovi a od té doby už asi 5000km bez problémů. Nic to, ale nemění na tom, že i nový kabel může být špatný. Proměřením odporu nic nezjistíš.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných