bn4

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa Jerry » 01 Jan 2009, 13:05

Pokud bylo jako jedno auto kuchyň a dovybavení druhýho auta, tak to bylo pro 6 lidí. Ve výbavě byli šuplíky (s nápisama koření) ve skříňce v levém zadním rohu boudy (za kamínkama). Mezi nádobím nechyběl ani vál na nudle. :) Takhle sem to vyzvěděl od Vlčáka. Pokud se mi něco podaří najít v literatuře, dam vědět, další detaily. Na závěr se kuchyň zrušila a obě auta měla stejný plnohodnotný vybavení.

Neregistrovaný

Re: bn4

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 01 Jan 2009, 18:09

A to lze, zároveň spát a přikládat do kotle? Historická původnost je pěkná věc, ale položit za ni život umrznutím při táboření, to bych neobdivoval.

V poslední době mne zaujal citát "Pro ty, kdo se rádi koukají, jsou tu muzea."

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa Jerry » 01 Jan 2009, 18:24

Mirku někdo to třeba zvládá i při spánku. :twisted: Určitě ty kamínka mají nějakou tepelnou setrvačnost a než vyhasnou, tak je totaky hodinka. Tudíž dle mýho odhadu může bejt v autě 3 hodiny příjemně, pak začne padat teplota (záleží na kvalitě izolace boudy a okolní teplotě). A v "terénu" sem nikdy víc jak 4 hodiny nestihnul naspat. :lol: Zejtra vyrazim na kopec znova, tak doufam, že na mě opět nevyjde letní spacák (minulej rok sem svůj zimní půjčil důležitějším osobám). :wink:

Užívateľov profilový obrázok
míla 81
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL
Bydlisko: Vysočina
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa míla 81 » 03 Jan 2009, 00:29

bazilisak napísal:Mílo, a k čemu přesně byl ten bojler na vodu kolem komínové trubky u Duhy ( tam to bylo 100%) ....?
Ahoj bazilisaku, omlouvám se, dříve to nešlo. Fotky vnitřního pohledu kamínek jsou z Třince a jelikož Duhu zas až tak moc nemám v malíku, oslovil jsem lidi, kteří je vlastní a samozřejmě o nich mohou lépe hovořit. Přikládám tedy část z jejich zprávy:

.....opravdu byla v duhách kuchyňka a na komínové rouře boiler na ohřev vody.
Bylo to jen v Duhách B, které původně sloužily jako proviantní zázemí pro
obě sesterská auta A i B. Vozy B měly zabudovanou potravinovou skříň s
veškerým kuchařským vybavením i potravinami. Navíc ve výbavě auta byly
litinové pláty a kouřovod na stavbu polního ohniště. Za okny naší skříně
míváme na výstavách podrobný popis vybavení těch vozů. Ten boiler byl z
normálního černého plechu, uvnitř vždy rezavý a tak se hodil jen na ohřev
"užitkové" vody. Na čaj to prostě nebylo.....
Prílohy
Tatra 02.jpg
Tatra 01.jpg

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Jan 2009, 01:19

Mílo , velice děkuji, to, co jsi zjistil, je jistě nejen pro mě zajímavým zjištěním. DUHA byla moje 1. 805ka, toto provedení mi moc přirostlo k srdci. A ted , když zjištuji, že mise s tímto automobilem musela být supr výlet samostatně někam kde lišky dávají dobrou noc, a vařilo se tam, a vysílalo, topilo v kaminkách - rád bych to někdy zažil na vlastní kůži .

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa Jerry » 03 Jan 2009, 15:48

Mílo také děkuji za podrobný popis, to je pořádný polínko do mýho ohniště zájmu. :D
Bazilišáku od včera večer až do dnes do 11 dohin sem prožíval, co si tak přeješ. Veku bylo -13°C a když sem před šestou vstával, tak mohlo bejt v autě -5°C. :) Uvařil se čaj a káva, nastartovalo topení a hurá rozmrzat a vysílat. Pouze to nebyl výše uvedený vůz. Při jednom spojení sem natrefil na jednoho síbíčkáře, co má doma právě Duhu a chce s ní jezdit po kopcích a vysílat. Tak je mezi námi další taková dušička. Auto má momentálně v K. V. :D

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Jan 2009, 16:55

Tak až na těch mínus 5° C :shock: :cry: ( to by bylo moje poslední dobrodružství - to bych nerozdejchal) bych to bral, i když DUHA je DUHA . To chce duhu s kamnama a střídání se na směny u kamen, a nemá to chybu !
JINAK Mílo, našel jsem na své vysoké skříni na přední části střechy číslo 188 , natřené barvou bílou, pod několika vrstvami khaki barvy. Znamenalo to typ nebo nějaké pořadové číslo ?

Užívateľov profilový obrázok
míla 81
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL
Bydlisko: Vysočina
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa míla 81 » 03 Jan 2009, 22:49

Vypadá to na evidenční číslo....každé vozidlo u útvaru mělo své ev.č....
Já jsem v šuplíku ve stole mého Třince našel plechovou tabulku 20 x 20 cm, bíle natřenou a černými písmeny napsáno: T - 805
eč. 100-43-20
řidič: voj. Souček
(Pozn.: jinak jsem ještě zjistil, že tento Třinec byl u Vojenského útvaru Nitra)

Tyhle tabulky bývaly na vratech útvarových garáží nebo na sloupkách přístřešků pro vojenská vozidla. Někdy u toho bylo ještě číslo vojenské SPZky.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Jan 2009, 22:53

Moje SOBOTA byla u VÚ 2982 a do civilu šla 18.9.1974 . Já když byl na vojně, tak se jednotlivé ůtvary odlišovaly na nárazníku zpředu a zezadu třeba trojůhelníčkem a v něm číslo, nebo půlkruhem vybarveným a tak . Tohle číslo je i na fotu s Duhou.....

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa Jerry » 04 Jan 2009, 00:41

Klucí a víte že máme všichni 805 od stejnýho útvaru? VÚ 2982 Nitra. Na moje auto byly vystavený papíry 7.10.1975

Užívateľov profilový obrázok
míla 81
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL
Bydlisko: Vysočina
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa míla 81 » 05 Jan 2009, 00:24

Můj Třinec šel do "civilu" až 18.6.91 jako ojeté nepotřebné vozidlo. Jestli je ze stejného útvaru nevím, v papírech je jen VÚ Nitra (číslo útvaru není). Co jsem koukal, tak v Nitře byl VÚ 2982 a VÚ 3299. Jinak č. 2982 měl i VÚ Litovel.....

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa bazilisak » 06 Jan 2009, 22:32

Tak to by ten třinec měl být dobrý , viděl jsem auta, co šly do civilu v 1986-9 , a všechny byly po G.O. ovšem s maximálním možným množstvím nových náhradních dílů , a byly suché jak pepř, nikde ani kapka motory jely jak pila. Byly to většinou Duhy. Kabiny nové, nebo po otryskání vše v zeleném základu formex . Tvůj třinec je zřejmě zbídačený až po odchodu z armády.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: bn4

Príspevok od užívateľa D.A. » 06 Jan 2009, 23:19

Kolik bylo těchto aut postaveno celkem (Třince, Duhy, Soboty)?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa Jerry » 08 Jan 2009, 20:09

Mirku, na tuhle otázku taky hledám odpověď. Snad se mi to povede nějak sesumírovat, ikdyž to asi nebude úplně přesný.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: bn4

Príspevok od užívateľa D.A. » 08 Jan 2009, 20:19

A ten radiovůz od Brna (já ho podle fotky blíž nezatřídím), na který jsem sem před svátky dával odkaz (Avízo, 69kKč) a zase se objevil, je za ty prachy moc drahý, nebo nějak jinak prašivý, že se nemůže prodat? Paninka píše, že jde o "úloženku" s pár tisíci km...
Je to tedy malá vzácnost?

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa bazilisak » 09 Jan 2009, 16:34

Podle fotky nezatřídíš ? Tam bylo foto ? Já jsem žádné nenašel.... :cry: a docela mě zajímalo, co je to zač, ikdyž 69 tisíc dát za takové auto - bych teda nedal.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: bn4

Príspevok od užívateľa D.A. » 09 Jan 2009, 23:48

ano, napodruhé tam bylo foto a zvenku to opravdu vypadalo na deklarované asi 3000km od výroby
netuším, jakou to má hodnotu, když nevím, kolik jich existuje

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa Jerry » 10 Jan 2009, 01:19

Já to foto taky neviděl. :( Ale pokud to je jak říkáš, tak to je opravdu pěkná cena. Aut z továrny vyjelo jako 613 (přibližně 10 000 - 12 000), buď jako valník, nebo jako podvozek ze sníženym rámem. Ty pak karosovali u Sodomky v Karose Vysoké Mýto. Kolik bylo valníků a kolik skříní asi neví nikdo přesně. Můj odhad je někde kolem 7000 valníků a cca 3000 - 5000 skříní. Kolik a kterejch ví jenom Pán Bůh.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: bn4

Príspevok od užívateľa D.A. » 10 Jan 2009, 10:53

Tak jsem se tam znovu mrknul a fotky nikde :shock: . Asi mi hráblo. Nebo jsem totéž auto viděl jinde ve veteránské inzerci.
Včerejší přírůstek tamtéž:
TATRA 805Soukromý inzerát | Posunout inzerát
Predam nove hlavy na Tatru 805.Cena á-16eur.

Jméno: Palo Janoško
Adresa: Mestečko č.17 okr.Púchov 02052
Telefon 1: 0905894149
E-mail: janosko.pavolcentrum.sk



400 kachlí za novou hlavu.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: bn4

Príspevok od užívateľa bazilisak » 10 Jan 2009, 13:19

Tak dnes dohledat, kolik jich bylo, je opravdu problém, ale podle toho, co se mi v práci podařilo zjistit, tak jich bude necelých 15 000 kusů.
Těch 3000 km z výroby je opravdu nereálných, jsou to kilometry po poslední G.O. - :wink: tak to prostě bývá , že armáda nechávala ty auta neustále opravovat, a lakovat pořád dokola...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných