to nemyslíš vážneLuboš napísal:Z minulého měsíce tohoto roku.
co s motorom?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Něco ve vzpomínkách mi říká, že cenofka za "vstřikově" časovanou vačku je kolem 4000 CZK, ale možná se pletu.....
K tomu všeobecnému pitvání rozsahů/nákladů oprav (Ziza + Ríšan) doplním za sebe to, že u některých lidí celkem chápu, že upřednostňují řádně a kompletně provedené opravy jednotlivých celků vozidla, i když tyto mají samozřejmě na celkovou spolehlivost vozidla diskutabilní vliv (neboli tím že se u nějakého konktrétního vozidla kupříkladu za 50-80 kkč provede GO motoru neznamená, že týden po ní se na tom samém vozidle nerozsype původní opotřebené řízení za dalších X desítek tisíc). Každý má požadavky na stav svých věcí individuální, někomu nevadí že kolem něj přes olejovou mlhu z výfuku po rozjezdu z křižovatky není vidět či že se polovina jeho vozidla sestává z navzájem prorostlých korozních boulí, někoho naopak naštvou i nerovnoměrné spáry mezi karosářskými díly či to, že najde při odjezdu z parkoviště oděrku na hraně dveří.... vrátím-li se k meritu věci, prapůvodně Matúše vyděsila nahrubo určená částka za kompletní GO vstřikového motoru T613, aniž by bylo definitivně určeno, že je třeba ji v takovém rozsahu provést. Zbytek diskuze jsou jen a jen pouhé dohady bez špetky nových konstruktivních informací o aktuálním stavu toho motoru......
Jinak se tedy asi hlásím do Ríšanem definovaného spolku "naivních idealistů", neboť já nejen že věřím, já dokonce vím, že když si kupříkladu provedu poctivou GO motoru T613 (samozřejmě GO motoru, který opravu takového rozsahu potřebuje a vyžaduje) a následně si jej zajedu, tak ho opravdu dalších 300 000 km mít budu, kdežto když na takovém motoru udělám tzv. jen to nejnutnější, po jisté porci ujetých km se ozve ten zbytek a zase to vyndavat/dělat.... proboha koho to má bavit, no jsou možná lidi, co jsou v rauši poté co každých půl roku něco "generálkují", či tací, co něco začínají řešit až v případě totálního kolapsu, ale já s těmi auty však raději jezdím než pod nimi ležím....
K tomu všeobecnému pitvání rozsahů/nákladů oprav (Ziza + Ríšan) doplním za sebe to, že u některých lidí celkem chápu, že upřednostňují řádně a kompletně provedené opravy jednotlivých celků vozidla, i když tyto mají samozřejmě na celkovou spolehlivost vozidla diskutabilní vliv (neboli tím že se u nějakého konktrétního vozidla kupříkladu za 50-80 kkč provede GO motoru neznamená, že týden po ní se na tom samém vozidle nerozsype původní opotřebené řízení za dalších X desítek tisíc). Každý má požadavky na stav svých věcí individuální, někomu nevadí že kolem něj přes olejovou mlhu z výfuku po rozjezdu z křižovatky není vidět či že se polovina jeho vozidla sestává z navzájem prorostlých korozních boulí, někoho naopak naštvou i nerovnoměrné spáry mezi karosářskými díly či to, že najde při odjezdu z parkoviště oděrku na hraně dveří.... vrátím-li se k meritu věci, prapůvodně Matúše vyděsila nahrubo určená částka za kompletní GO vstřikového motoru T613, aniž by bylo definitivně určeno, že je třeba ji v takovém rozsahu provést. Zbytek diskuze jsou jen a jen pouhé dohady bez špetky nových konstruktivních informací o aktuálním stavu toho motoru......
Jinak se tedy asi hlásím do Ríšanem definovaného spolku "naivních idealistů", neboť já nejen že věřím, já dokonce vím, že když si kupříkladu provedu poctivou GO motoru T613 (samozřejmě GO motoru, který opravu takového rozsahu potřebuje a vyžaduje) a následně si jej zajedu, tak ho opravdu dalších 300 000 km mít budu, kdežto když na takovém motoru udělám tzv. jen to nejnutnější, po jisté porci ujetých km se ozve ten zbytek a zase to vyndavat/dělat.... proboha koho to má bavit, no jsou možná lidi, co jsou v rauši poté co každých půl roku něco "generálkují", či tací, co něco začínají řešit až v případě totálního kolapsu, ale já s těmi auty však raději jezdím než pod nimi ležím....
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Moje skúsenosti tiež hovoria pre komplet go, všetkeho, čo je mechanické a pohybuje sa, nakolko skutočne nikto nemôže tušiť, čím predmetné auto v minulosti prešlo a kolko toho má za sebou. Udaje na počítadle km nemajú velkú výpovednú hodnotu a máloktoré auto má pri predaji svedomito vedené záznamy o výmene jedn. komponentov, naviac nie všetky opotrebenia sa dajú identifikovať púhym posluchom natočeného motora, či krátkym zvezením sa. Okrem toho praktiky niektorých servismanov a to aj bývalých fabrických zamestnancov vyrážajú dych, takže neverím, kým sa nepresvedčím. Mal som už na stole mnoho zaručene zgenerálkovaných motorov, ktorých kompresné tlaky sa rovnali výkonu sušiča na vlasy a o drobnostiach, kao sú uvolnené sviečky ani nehovorím. Dôveruj , ale preveruj.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já nic nemyslím, když jsem tu vačku potřeboval, tak jsem tu cenu akceptoval.Roman Maďar napísal:to nemyslíš vážneLuboš napísal:Z minulého měsíce tohoto roku.
Kdyby stála 10 000, tak jí zkanibalizuji z jiného motoru, tohle není zrovna díl, na kterém by to stálo. Možná i Radek mi to potvrdí, ale zdá se mi, že na všech motorech mnohem dříve odcházejí vahadla. Na vačkách jsem nikdy žádné opotřebení nezaregistroval, tahle se měnila jen pro "odborný" zásah automechanika...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Luboši, skutečně dříve a markantněji, výrobně zejména někdy od roku 1992 dále (v Poldi přestali dělat slušný základový materiál?) odcházejí vahadla, vačky většinou odejdou z důvodu neodborné montáže nebo přidření z důvodu problémů s tlakem a množstvím mazacího oleje......
Co se týká té faktury, to je faktura za vačku časovanou pro "E/E1" nebo za vačku časovanou pro motor "4i-KAT" ? Je v tom docela zásadní rozdíl....
Co se týká té faktury, to je faktura za vačku časovanou pro "E/E1" nebo za vačku časovanou pro motor "4i-KAT" ? Je v tom docela zásadní rozdíl....
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Tak uz ked sme sa dopracovali k vackovym hriadelom, vedel by niekto z citatelov a aj prispievatelov do tohto fora poradit ako sa da zistit o neznamej vacke do akeho motora patri, pokial nemam dotycnu vacku porovnat s vackou o ktorej je zrejme do akeho motra patri a po ruke nieje ani nejake napr. 3D meracie zariadenie...
Teda, aby som to zhrnul jednou vetou, su nejako oznacene a odlisene vackove hriadele pre motory s roznym casovanim? Existuje nejaky rozlisovaci znak (vid. napr. farebne oznacenie pruzin), pre urcenie o aky typ vacky ide? Alebo maju na to servismani od tatry nejaky grif?
Dakujem za odpovede k veci.......
Teda, aby som to zhrnul jednou vetou, su nejako oznacene a odlisene vackove hriadele pre motory s roznym casovanim? Existuje nejaky rozlisovaci znak (vid. napr. farebne oznacenie pruzin), pre urcenie o aky typ vacky ide? Alebo maju na to servismani od tatry nejaky grif?
Dakujem za odpovede k veci.......
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
[quote="54321"]... Alebo maju na to servismani od tatry nejaky grif?
Dakujem za odpovede k veci.......[/quote]
áno, majú grif - namontujú vačkovku, aká im príde pod ruku. V prípade okorodovaného povrhu činných plôch predtým preleštia, vlastne prebrúsia a statne poškriabu skleným papierom. Však to bude dobréé...
Dakujem za odpovede k veci.......[/quote]
áno, majú grif - namontujú vačkovku, aká im príde pod ruku. V prípade okorodovaného povrhu činných plôch predtým preleštia, vlastne prebrúsia a statne poškriabu skleným papierom. Však to bude dobréé...
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
okrem už spomenutého treba dodať, že v prípade že klepe vahadlo, kvoli nábehovej hrane, tak servismani od tatry majú tiež geniálne riešenie-vezmú predmetné vahadlo a obrúsia hranu na brúske, bez ohladu na zrnitosť kotúča a geometriu dotykovej plochy a ajhľa vahadlo prestane klepať, otázkou je dokeda a čo to urobí s vačkou.Videl som opakovane na vlastné oči. Možno ani netušíte kolko takto fortielne "opravených vahadiel máte v motore svojej Tatry.ondrej napísal:áno, majú grif - namontujú vačkovku, aká im príde pod ruku. V prípade okorodovaného povrhu činných plôch predtým preleštia, vlastne prebrúsia a statne poškriabu skleným papierom. Však to bude dobréé...54321 napísal:... Alebo maju na to servismani od tatry nejaky grif?
Dakujem za odpovede k veci.......
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných