Natural 98 v 613-3
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Natural 98 v 613-3
Nemáte někdo zkušenost s ježděním na natural98? samozdřejmně s dolitím aditiv. Motor E1/1 bez podtlakové regulace předstihu. Jednou jsem trošku 98 vzal a jezdilo to dobře, klidněji při nízkých otáčkách.
Zato když sem vzal horší 95 (speciálně u jedné pumpy, stěžovali si i ostatní co tam brali) tak to dělalo problémy, cukalo, a motor se po vypnutí klíčku pomalieji zastavoval s divnýma zvukama.
Zato když sem vzal horší 95 (speciálně u jedné pumpy, stěžovali si i ostatní co tam brali) tak to dělalo problémy, cukalo, a motor se po vypnutí klíčku pomalieji zastavoval s divnýma zvukama.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
ja to miešam. z 1000 Sk natankujem za 300 korún 100 oktánov, za 700 korún 95 oktánový UNI.
motor ide fasa, lepšie znateľne jak na čistý 95 oktán a najmä! nezvonia ventily keď je poriadne zahriaty. áno viem, mohol by som ubrať predzápal ale na to ja kašlem lebo potom zlenivie.
jazdím tak už... od furt
motor ide fasa, lepšie znateľne jak na čistý 95 oktán a najmä! nezvonia ventily keď je poriadne zahriaty. áno viem, mohol by som ubrať predzápal ale na to ja kašlem lebo potom zlenivie.
jazdím tak už... od furt
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
U vsetkych, aj starsich autach, co som cital navod na pouzitie, tak pisali vsade minilane oktanove cislo. Z toho mi vychadzalo, ze mozes nacerpat aj viac oktanovy, ale menej by nemal byt. Napriklad Avanti nemalo 91ku, ale 93ku.
Ja som skusal aj 100oktanov a spravalo sa to ako studensi motor. U Mi som mal problemy s detonovanim, tak som skusal 98, aj 100, ale v niektorych pripadoch to robilo to iste. Pokial som ale nacerpal kvalitny 95, tak islo dobre a aj viditelne menej to zralo. U karburatorov som nemal nikdy ziadne problemy, tie isli na hocico, co som im natankoval.
Ja som skusal aj 100oktanov a spravalo sa to ako studensi motor. U Mi som mal problemy s detonovanim, tak som skusal 98, aj 100, ale v niektorych pripadoch to robilo to iste. Pokial som ale nacerpal kvalitny 95, tak islo dobre a aj viditelne menej to zralo. U karburatorov som nemal nikdy ziadne problemy, tie isli na hocico, co som im natankoval.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
D.A: gratuluji k ekoTatře!
Dávno tomu, co jsem někde četl - asi v době zavádění bezolovnatých benzínů v tuzemsku, že chybějící olovo má vliv na snížení oktanového čísla o cca 2-3 oktany. Proto adekvátní náhradou olovnatého speciálu 91 má být "Naturál" minimálního oktanového čísla 93 až 94. Proto asi byl zaveden právě Natural 95. Aditiva "nahrazující olovo" ale asi nijak nezvyšují oktanové číslo(?).
Pokud bych tento požadavek měl aplikovat na T613 s předepsaným BA-96, pak bychom měli tankovat Natural 98 či 100. Oproti tomu vím, že někteří služební řidiči dříve jezdili i na BA91, ti méně drsní půl na půl s BA96. I tímto způsobem se totiž daly "vyšetřit" bločky na PHM. Je vidět, že motory snesou mnoho, ovšem bez záruky výrobce.
Mimochodem, všimnul jsem si, že dnes začíná být trendem v obchodních jménech PHM neuvádět čísla oktanů, obdobně jako před lety tiše zmizelo z obalů kávy rozlišení její kvality (a=nejlepší,b,c,d) uváděné za číslem státní normy... Ostatně i dnešní vuřt standardního vuřta připomíná jen názvem a tvarem...
Dávno tomu, co jsem někde četl - asi v době zavádění bezolovnatých benzínů v tuzemsku, že chybějící olovo má vliv na snížení oktanového čísla o cca 2-3 oktany. Proto adekvátní náhradou olovnatého speciálu 91 má být "Naturál" minimálního oktanového čísla 93 až 94. Proto asi byl zaveden právě Natural 95. Aditiva "nahrazující olovo" ale asi nijak nezvyšují oktanové číslo(?).
Pokud bych tento požadavek měl aplikovat na T613 s předepsaným BA-96, pak bychom měli tankovat Natural 98 či 100. Oproti tomu vím, že někteří služební řidiči dříve jezdili i na BA91, ti méně drsní půl na půl s BA96. I tímto způsobem se totiž daly "vyšetřit" bločky na PHM. Je vidět, že motory snesou mnoho, ovšem bez záruky výrobce.
Mimochodem, všimnul jsem si, že dnes začíná být trendem v obchodních jménech PHM neuvádět čísla oktanů, obdobně jako před lety tiše zmizelo z obalů kávy rozlišení její kvality (a=nejlepší,b,c,d) uváděné za číslem státní normy... Ostatně i dnešní vuřt standardního vuřta připomíná jen názvem a tvarem...
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
To pekla čo to máte za motory? Ja tam natankujem 95-ku? tak musím predzápal stiahnuť tak hrozivo až to nejde dobre a potom nedetonuje...
SEDR 32/35, tryska na 1. stupni 118. Inak korektné osadenie, sviečky jak oči, zoštelované ventily.
hrozne je ten motor citlivý na palivo, občas mi to lezie na nervy. Sakra nemám tam ja zvýšenú kompresiu...?
SEDR 32/35, tryska na 1. stupni 118. Inak korektné osadenie, sviečky jak oči, zoštelované ventily.
hrozne je ten motor citlivý na palivo, občas mi to lezie na nervy. Sakra nemám tam ja zvýšenú kompresiu...?
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Tak, tak Heky! Ačkoliv on Mojžo jistě napíše, že se mu hlavy leskou jak psí kulky, však bratu?
Tetramethylolova skutečně má blahodárný vliv na oktanové číslo paliva. Z vody to teď neuvařím neboť moje knihovna zrovna dlí v krabicích od banánů a hned tak ji nevybalím, takže přesná čísla později (a taktéž Ondrejovi olejářskou odpověď na TKB). Za to se ovšem ovšem platilo dost nezdravými zplodinami, které se usazovaly na třešních kolem silnic . Olovo je mrška mazlavá a aby se zabránilo jeho usazování ve spalovacím prostoru, používaly se vynašeče olova - sloučeniny, které tvořily s olovem těkavé látky. Tuším něco s halogeny, dibromid ethylnatý... Tyto přísady měly taktéž neblahý vliv na svíce a čistotu spalovacího prostoru. Po zavedení bezolovnatých benzínů, byl tetramethylolova nahrazen jinýmy aditivy a oktanové číslo paliva bylo zachováno. Natural 91 a Special 91 jsou tedy z hlediska oktanového čísla stejně hodnotná paliva.
Pro mísení paliv s různými oktanovými čísly neplatí žádné směšovací pravidlo - jako třeba u slivovice - a vzniklou směs se nutno vždy testovat nebo býti vlastníkem bohatých zkušeností a patřičných tabulek (v případě, že se mísí látky pro které tabulky existují, že)
Oktanový nárok motoru roste s časem (úsadami) v motoru, závisí na kompresním poměru a předstihu. Moderní motory dokážou upravit svůj oktanový nárok podle použitého paliva. Pochopitelně jen v určitých mezích. Ten tolik vychvalovaný motor EI/1 je z tohoto pohledu hovado tupé, nenažrané, neboť palivo víceoktanové spálí bez přidaného užitku a po palivu s nižším oktanovým číslem detonuje. Dokonce ani bájný motor Mi na tom není lépe, neboť jeho řídící jednotka oktanové číslo paliva ignoruje.
Závěr? Pokud má někdo pocit, že jeho motor jede výrazně lépe na Natural 98 (100), měl by zkotrolovat bohatost směsi, předstih a čistotu spalovacího prostoru. (a možná se zbavit několika předsudků )
Tetramethylolova skutečně má blahodárný vliv na oktanové číslo paliva. Z vody to teď neuvařím neboť moje knihovna zrovna dlí v krabicích od banánů a hned tak ji nevybalím, takže přesná čísla později (a taktéž Ondrejovi olejářskou odpověď na TKB). Za to se ovšem ovšem platilo dost nezdravými zplodinami, které se usazovaly na třešních kolem silnic . Olovo je mrška mazlavá a aby se zabránilo jeho usazování ve spalovacím prostoru, používaly se vynašeče olova - sloučeniny, které tvořily s olovem těkavé látky. Tuším něco s halogeny, dibromid ethylnatý... Tyto přísady měly taktéž neblahý vliv na svíce a čistotu spalovacího prostoru. Po zavedení bezolovnatých benzínů, byl tetramethylolova nahrazen jinýmy aditivy a oktanové číslo paliva bylo zachováno. Natural 91 a Special 91 jsou tedy z hlediska oktanového čísla stejně hodnotná paliva.
Pro mísení paliv s různými oktanovými čísly neplatí žádné směšovací pravidlo - jako třeba u slivovice - a vzniklou směs se nutno vždy testovat nebo býti vlastníkem bohatých zkušeností a patřičných tabulek (v případě, že se mísí látky pro které tabulky existují, že)
Oktanový nárok motoru roste s časem (úsadami) v motoru, závisí na kompresním poměru a předstihu. Moderní motory dokážou upravit svůj oktanový nárok podle použitého paliva. Pochopitelně jen v určitých mezích. Ten tolik vychvalovaný motor EI/1 je z tohoto pohledu hovado tupé, nenažrané, neboť palivo víceoktanové spálí bez přidaného užitku a po palivu s nižším oktanovým číslem detonuje. Dokonce ani bájný motor Mi na tom není lépe, neboť jeho řídící jednotka oktanové číslo paliva ignoruje.
Závěr? Pokud má někdo pocit, že jeho motor jede výrazně lépe na Natural 98 (100), měl by zkotrolovat bohatost směsi, předstih a čistotu spalovacího prostoru. (a možná se zbavit několika předsudků )
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných