Definitivní konec výroby 6V baterií?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Co jsem měl nové akumy, tak ty žádným velkým samovybíjením netrpěly. Přes první zimu byly asi po třech měsících nenabíjení pořád tak na 70% nominální kapacity a ani dnes, po třech letech, neklesne jejich kapacita po takové době nenabíjení pod polovinu. Vodu dolévám tak jednou ročně a zdá se mi, že jí v nich ubývá dokonce mnohem méně než v "moderních bezúdržbových", co se pořád přehřívají v jiných autech od motoru. Články jsou úplně stejné, doby, kdy se na separátory používalo třeba dřevo ani nikdo z nás už nepamatuje...
Poslední dobou se skutečně 6V baterie velmi špatně schánějí. Pamatuji doby kdy byla 6V baterie o dost levnější než 12V, které je větší a tudíž je na její výrobu potřeba více materiálu. Dnes jsou 6V naopak o dost dražží (protože se vyrábějí v měnších seriích) než běžné 12V. Pokud bych vlastnil T-613 asi bych to neřešil a použil 12V, ale u starších vozů (všechny lidové vozy až do cca. 60tých let) je celá elektrika 6V (nejen žárovky, ale i dynamo, startér, cívka, motorek stěračů, atd...) a tady je to docela problém.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Na podzim jsem koupil Tatru 57A a chtěl jsem ji jen nastartovat před rozebráním, chtěl jsem jen starší baterku 6 V tak za 2 stovky, což se ukázalo jako problém, nicméně jsem ji nakonec sehnal v opravně Trabantů. Při tom jsem ale narazil na prodejce nových 6 V baterií značky Varta, cena je asi 2000,- za kus. Snad během těch 3 měsíců výrobu neukončila i tato firma...
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Baterku je třeba opakovaně nabíjet a úplně vybíjet tak 5-10 cyklů a občas kontrolovaně do ní pustit věčí proud. Pak je dost velká šance že se obnoví. Když se jezdí málo je dobré na byterku připojit "konzervátor" tj zdroj co do ní pouští trvale pár miliampér. Dost se tím prodlouží životnost. Rozhodně je to lepší než jednou za rok před jízdou nabíjet.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Když nebude Akuma, tak je Varta, ne?
http://shop.mulac.cz/store/goodsdetail. ... 7015%20var
MiLong jsem v roce 2001 koupil s Vartama (nové nebyly) a vydržely až do léta 2006. Teď tam mám stejně 1x12V.
http://shop.mulac.cz/store/goodsdetail. ... 7015%20var
MiLong jsem v roce 2001 koupil s Vartama (nové nebyly) a vydržely až do léta 2006. Teď tam mám stejně 1x12V.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Erik - jednou se mi povedlo obnovit článek ale nemyslím že to pude vždycky. Můžu zkusit postup u další špatné 6V co mám doma. U té předtím 12V 44Ah sem to dělal když bylo hodně teplo 30°C, chvilkama sem do ní pouštěl 12A. Hlídal sem teplotu a když už se to začalo hodně přehřívat (byla na omak horká) tak sem ubral. Pakárna je vybíjení které trvá dlouho a hlavně se musí sledovat až klesne napětí, odpojit chvilku počkat zas připojit furt dokola a vybíjet ke konci proudem do 10A. Baterku sem pak pokusně v létě používal a fungovala.
Nevíte někdo jaký proud může odebírat nezatížený a zatížený startér z 613?
Nevíte někdo jaký proud může odebírat nezatížený a zatížený startér z 613?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Od predajcu, u ktorého pravidelne kupujem AKB, som minulý rok, keď som už dosť dlho čakal na objednané 6V akumulátory, dostal informáciu, že Akuma Mladá Boleslav výrobu týchto čiernych akumulátorov zastavila. Neskôr mi ponúkol biele bezúdržbové Akumy 6V 74Ah s presne rovnakými parametrami, ako tie čierne. Majú však trocha iné rozmery - podstava je štvorcová, strana štvorca je identická s dlhším rozmerom čierneho akumulátora, a baterka je nižšia asi o 2 cm. Vyrábať sa majú vraj iba občas (ak ešte vôbec) pre malý záujem, tak som vtedy objednal pre klub 20 kusov - väčšinou suchých nenabitých. Vzhľadom na odobratý počet tam bola ešte aj výrazná zľava - kus vyšiel na 2tis. Skk. Ak by mal niekto záujem, 2ks sú ešte voľné.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Štěpán, niesom si isty, ci sa takymto sposobom daju ozivit olovene aku. Takyto princip sa pouziva u NICD, pretoze tam vznikaju kristaly, ktore sa tym prudom akoby roztopia a uvedie sa to do povodneho stavu.
U oloveneho aku mam dojem byva skrat. Ten vznikne tym, ze sa na spodu clanku usaduje kal od postupne zvetravaneho clanku a ked sa ho nakopi tolko, ze sa spoja elektrody, nastane skrat a clanok je vcudu. Kolko prudu tam pustis je zrejme jedno.
U oloveneho aku mam dojem byva skrat. Ten vznikne tym, ze sa na spodu clanku usaduje kal od postupne zvetravaneho clanku a ked sa ho nakopi tolko, ze sa spoja elektrody, nastane skrat a clanok je vcudu. Kolko prudu tam pustis je zrejme jedno.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Ježíši, co má znamenat ta poznámka o testaci T613 ná původnost a 6V akumulátorech???
Na díly rychle spotřebovávané (pneu, aku, brzdová obložení) a na dodatečně montované bezpečnostní prvky (pásy) se přeci podle FIVA nahlíží jinak, než na plechařinu, motory apod. Bazírovat u aut, která občas vyjedou i do běžného provozu, na původnosti těchto dílů by bylo vražedné. Představte si takové 30-40 leté auto na zpuchřelých gumách, s brzdami "na heslo", tlumiči, které už tam jsou jenom do počtu (ale hlavně, že mají vyražený ten správný nápis) a třeba i kdovíjakým nevyzpytatelným aku, že se proti vám vyřítí z nějaké serpentýny. Fujtajbl!
Na díly rychle spotřebovávané (pneu, aku, brzdová obložení) a na dodatečně montované bezpečnostní prvky (pásy) se přeci podle FIVA nahlíží jinak, než na plechařinu, motory apod. Bazírovat u aut, která občas vyjedou i do běžného provozu, na původnosti těchto dílů by bylo vražedné. Představte si takové 30-40 leté auto na zpuchřelých gumách, s brzdami "na heslo", tlumiči, které už tam jsou jenom do počtu (ale hlavně, že mají vyražený ten správný nápis) a třeba i kdovíjakým nevyzpytatelným aku, že se proti vám vyřítí z nějaké serpentýny. Fujtajbl!
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Nechcem, rozduchavať, ďalšiu hádku.Pred časom sme sa na tému akumulátorov bavili a mal som pocit, že práve ludia, ktorí majú problém s akumulátormi dnes, tvrdili, že s akumulátormi predsa nie je žiaden problém, stačí občas doliať vodu a" altík to stihne v pohode dobíjať sám, načo vymýšlať nejaké kondicionéry . či dobíjače. Po 2 rokoch skúseností s kondicionermi akumulátorov , nemám s nimi problémy a pokiaľ viem, ani ludia , ktorí ich používajú.Týmto príspevkom nemám v úmysle robiť reklamu, či nebodaj, zabezpečiť si "nezdanený príjem", len si chcem overiť , či malo zmysel sa venovať vývoju a výrobe kondicionerov, teda či som sa mýlil ja , či "oponenti.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Romane, životnost nad 8 let u běžných akumulátorů já nevyžaduju a je téměř nedosažitelná i s "kondicionéry". Tohle není řešení...
Agente, i ty krátkodobé díly by se měly podle FIVA měnit (pokud to jen trochu jde) za identické nebo podobné a né tam rovnou prsknout něco maximálně odlišného s třeba o sto let novější konstrukcí jen proto, že je to nejjednodušší řešení.
FAAM možná ano, ale FAAM 6V určitě nee. Na takové úrovni zatím zdejší obchodníci nejsou...
Agente, i ty krátkodobé díly by se měly podle FIVA měnit (pokud to jen trochu jde) za identické nebo podobné a né tam rovnou prsknout něco maximálně odlišného s třeba o sto let novější konstrukcí jen proto, že je to nejjednodušší řešení.
FAAM možná ano, ale FAAM 6V určitě nee. Na takové úrovni zatím zdejší obchodníci nejsou...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných