Tatra zdochyna pri prudkom zbrzdeni
10-15km tam nebude vsetko s kostolnym poriadkom.Štěpán napísal:Mně to taky zdechá. Nastartuju na sytič, chvilku počkám a jedeu. Sytič stáhnu tak aby to mělo tak 1500 - otáček drží to bez problémů. Na první křižovatce kde šlápnu na spojku a přibrzdím to chcípne. V zimně v létě furt. Mám nové zapalovací kabely. Karburátory nejsou ideálně seřízené. Sytič můžu uplně vypnout tak po 10-15 kilometrech.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Když jede karburátorové auto z kopce,směs se mírně ochuzuje-snížení hladiny u trysek a v emulzní trubici+v šachtě sytiče.
Při jízdě do kopce dochází k mírnému obohacení.Proto se karbec montuje na motor plovákovou komorou ve směru jízdy-toť praví kniha o karburátorech.
Nevím jak prudce je třeba brzdit,aby to zdechlo-ještě se mi to při mé dědkovské jízdě-hlavně za studena-nestalo.Oil kontrolka se rozsvítila jen když bylo málo oleje.
Při jízdě do kopce dochází k mírnému obohacení.Proto se karbec montuje na motor plovákovou komorou ve směru jízdy-toť praví kniha o karburátorech.
Nevím jak prudce je třeba brzdit,aby to zdechlo-ještě se mi to při mé dědkovské jízdě-hlavně za studena-nestalo.Oil kontrolka se rozsvítila jen když bylo málo oleje.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Nechápu proč mi pořád někdo nutí, že mám špatně seřízený motor, auto v havarijním stavu a pod. Ano, je-li nastavena nižší bohatost (0.7 jako mám já) a/nebo je nízko hladina, bude tatra k uvedenému jevu citlivější. Zvlášť dobře je to patrné při brždění z kopce (jedu-li ze vrat vpravo, čeká mě křižovatka v asi 14% klesání). Ale tvrdit, že něco takového T613 nikdy nedělá je nesmysl už principu karburátoru. Jen si zkuste modelový příklad. Postavit v zimě auto na kopec, ráno nastartovat na sytič, okamžitě se rozjet, vyřadit a z rychlosti přes 20km/h ostřeji zabrzdit. A komu to nechcípne, vloží do tohoto vlákna osazení karburátoru a seřízení CO na volnoběh. Ono kdyby se dělaly srazy v zimě, to by se přišlo na spoustu věcí. Třeba taková akce Citrus, kde je jí konec?
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Ještě jednu zajímavou věc mi to dělá, ale to jenom když mrzne a motor je uplně studený- nastartuju normálně to chytne, po 1-2 sekundách zhasne kontrolka mazání a zdechne to otáčky nestačí vylézt nad 1000. Nastartuju podruhé a to už musím startovat dýl, chytne to a jede. Vše se sytičem na plno. Samozřejmně po delším stání ručně dočerpám benzin než startuju.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Ladis - ako máš nastavený motor neviem, nikdy som s tvojou Tatrou nejazdil, tak som nemal možnosť sa o tom presvedčiť. Nikto ti tu však nič nevnucuje, akurát sa tu objavujú reakcie na údaje, ktoré tu jednotliví prispievatelia sami udávajú.
Ty sám si teraz napísal, že ak je "...nastavena nižší bohatost (0.7 jako mám já) ..", tak to pripúšťa odchýlku od výrobcom predpísaného nastavenia. Takouto zmenou môžeš síce nejaké parametre zlepšiť, iné však zároveň zhoršíš. Nastavenioe motora je vždy nejaký kompromis, to treba mať stále na zreteli. Inak - stechiometrická bohatosť sa označuje ako 1, od nej zmes bohatšia číslom menším ako 1 (zmes bohatosti 0,7 už môže byť na hranici zápalnosti, ty však píšee o nižšej bohatosti..) a chudobná číslom väčším, ako 1.
Je fakt, že pri prudkom brzdení sa o niečo znižuje hladina paliva v emulzných systémoch karburátora, čo je ešte zosilnené jazdou dolu kopcom (14% je už celkom slušný svah) k zastaveniu chodu motora by to však za normálnych podmienok viesť nemalo. Karburátor nie je veľmi citlivý na hladinu paliva - dá sa ľahko vyskúšať pri odpojení dodávky paliva a jazde len na zásobu v plavákových komorách - ide to vcelku normálne, až sa zrazu motor zastaví... Za extrémnych podmienok brzdenia je však zastavenie motora teoreticky možné. Tesne po štarte studeného motora som razantne brzdiť nikdy neskúšal, vtdey jazdím skôr opatrne. ako som už napísal skôr, niekedy, až budem mať možnosť, si to rád preverím.
Ladis - aké máš otáčky motora po naštartovaní na sýtič? Ak sú vyššie (2tis. a viac), spravidla to signalizuje dosť chudobné sýtičovanie (všetci určite dobre poznáme napr. revúce Škodovky na križovatke, ktorým sa však motor pri pokuse o rozjazd veľmi ľahko zastaví, alebo sa hneď začne dusiť). Za vhodné sa mi na základe skúseností javia otáčky studeného motora so sýtičom tak do 1500ot/min, pokiaľ sú otáčky nízke (okolo 1000), je zmes zase príliš bohatá, motor pracuje nepravidelne ("dvojtaktuje") a z výfuku sa valí čierny dym bohatý na sadze.
O činnosti sýtiča, požiadavkách motora po štarte atď. by sa dala napísať dosť dlhá stať, teraz však na to žiaľ nemám čas. Ak by bol záujem, môžem skúsiť niekedy neskôr...
Ty sám si teraz napísal, že ak je "...nastavena nižší bohatost (0.7 jako mám já) ..", tak to pripúšťa odchýlku od výrobcom predpísaného nastavenia. Takouto zmenou môžeš síce nejaké parametre zlepšiť, iné však zároveň zhoršíš. Nastavenioe motora je vždy nejaký kompromis, to treba mať stále na zreteli. Inak - stechiometrická bohatosť sa označuje ako 1, od nej zmes bohatšia číslom menším ako 1 (zmes bohatosti 0,7 už môže byť na hranici zápalnosti, ty však píšee o nižšej bohatosti..) a chudobná číslom väčším, ako 1.
Je fakt, že pri prudkom brzdení sa o niečo znižuje hladina paliva v emulzných systémoch karburátora, čo je ešte zosilnené jazdou dolu kopcom (14% je už celkom slušný svah) k zastaveniu chodu motora by to však za normálnych podmienok viesť nemalo. Karburátor nie je veľmi citlivý na hladinu paliva - dá sa ľahko vyskúšať pri odpojení dodávky paliva a jazde len na zásobu v plavákových komorách - ide to vcelku normálne, až sa zrazu motor zastaví... Za extrémnych podmienok brzdenia je však zastavenie motora teoreticky možné. Tesne po štarte studeného motora som razantne brzdiť nikdy neskúšal, vtdey jazdím skôr opatrne. ako som už napísal skôr, niekedy, až budem mať možnosť, si to rád preverím.
Ladis - aké máš otáčky motora po naštartovaní na sýtič? Ak sú vyššie (2tis. a viac), spravidla to signalizuje dosť chudobné sýtičovanie (všetci určite dobre poznáme napr. revúce Škodovky na križovatke, ktorým sa však motor pri pokuse o rozjazd veľmi ľahko zastaví, alebo sa hneď začne dusiť). Za vhodné sa mi na základe skúseností javia otáčky studeného motora so sýtičom tak do 1500ot/min, pokiaľ sú otáčky nízke (okolo 1000), je zmes zase príliš bohatá, motor pracuje nepravidelne ("dvojtaktuje") a z výfuku sa valí čierny dym bohatý na sadze.
O činnosti sýtiča, požiadavkách motora po štarte atď. by sa dala napísať dosť dlhá stať, teraz však na to žiaľ nemám čas. Ak by bol záujem, môžem skúsiť niekedy neskôr...
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
Ja sa k vasim autam vyjadrovat nemozem, lebo ich nepoznam. Vy sa 100% tiez vyjadrit nemozete, lebo moje nepoznate. Dali ste ale dobre rady, a na tie vami menovane problemy sa pozriem.
Moze to zavisiet s tymto javom, ze teraz v zime (5-10 stupnov a velmi vlhko) idem asi 20L/100 km. Jazda najviac po meste, jeden bufik vzdy zapnuty, tak na 3/4. Je to trochu vela, v lete mi isla tak do 14...
Inac ako je najlepsie radit pri Tatre, aby sa motor najmenej namahal a aby bola spotreba co najnizssia ?
Ja menim tak pri ca. 2500 ot., ale casto idem aj 70. vo 4., cize asi 1500 ot.
Samozrejme, ze s kludnou nohou.
Da sa s Tatrou tak jazdit, alebo ma najradsej otacky az od 2000 ?
Moze to zavisiet s tymto javom, ze teraz v zime (5-10 stupnov a velmi vlhko) idem asi 20L/100 km. Jazda najviac po meste, jeden bufik vzdy zapnuty, tak na 3/4. Je to trochu vela, v lete mi isla tak do 14...
Inac ako je najlepsie radit pri Tatre, aby sa motor najmenej namahal a aby bola spotreba co najnizssia ?
Ja menim tak pri ca. 2500 ot., ale casto idem aj 70. vo 4., cize asi 1500 ot.
Samozrejme, ze s kludnou nohou.
Da sa s Tatrou tak jazdit, alebo ma najradsej otacky az od 2000 ?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej, omlouvám se, nepřesně jsem se vyjádřil, měl jsem na mysli obsah CO. Předminulou zimu jsem měl karburátory seřízené na 1.2% CO a Tatra byla k prudšímu brzdění téměř necitlivá. Od následujícího jara, při seřizování motoru (a po opravě karburátorů u Kratochvíla), mám nastavený obsah CO na 0.7%. Byl jsem si dobře vědom, co tato změna nastavení způsobí a praxe to potvrdila. Rozhodně bych však nemluvil o špatně nastaveném motoru - má to zkrátka svá pro a svá proti. Po startu studeného motoru se otáčky ustálí asi na 1800ot/min. Už tu je patrná změna, je to asi o 300ot/min více než s "bohatším" seřízením. A ano, pokud bych nejezdil po Praze a nemusel se zařadit do poměrně hustého provozu s jeho typickými znaky (agresivní rozjedy, lepení na nárazník, prudké brzdění a hry "kdo bude první na další červené"), pravděpodobně bych si doteď ničeho nevšimnul. Bydlím však v klidné čtvrti a je mi hloupé obtěžovat okolí hlukem a zplodinami a proto vyjíždím hned po startu a po chvíli jizdy z kopečka začíná to pravé dobrodružství .
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
ladis (radek) - porozumel som, že bolo myslené 0.7% CO - sorry...
určite pri "predpisovom" nastavení motora (emisie), vynútenom legislatívou, dochádza k zhoršeniu dynamických parametrov motora - motor je nútený pracovať v režime, ktorý je preň menej priaznivý, takže za týchto podmienok môže dôjsť k výskytu určitých nepriaznivých javov za hrakničných podmienok. Ostáva potom už len na majiteľovi, ktorý stav uprednostní. Rozumné ochudobnenie zmesi na voľnobeh síce môže znížiť emisie (drastické ochudobnenie niektoré emisie naopak výrazne zvyšuje!), o spotrebe paliva to už však tak jednoznačne neplatí, tá sa môže dokonca niekedy aj paradoxne zvýšiť, motor si pri voľnobehu vyžaduje totiž zmes mierne bohatšiu a ak ju nedostane, dáva to pocítiť..
za týchto podmienok musíme pripustiť možnosť výskytu horepopisovaných nepriaznivých javov (zastavenie studeného motora pri brzdení)... ja by som to radšej zase trocha obohatil, nič tým nepokazíš, skôr naopak..
veru, každá minca má 2 strany...
určite pri "predpisovom" nastavení motora (emisie), vynútenom legislatívou, dochádza k zhoršeniu dynamických parametrov motora - motor je nútený pracovať v režime, ktorý je preň menej priaznivý, takže za týchto podmienok môže dôjsť k výskytu určitých nepriaznivých javov za hrakničných podmienok. Ostáva potom už len na majiteľovi, ktorý stav uprednostní. Rozumné ochudobnenie zmesi na voľnobeh síce môže znížiť emisie (drastické ochudobnenie niektoré emisie naopak výrazne zvyšuje!), o spotrebe paliva to už však tak jednoznačne neplatí, tá sa môže dokonca niekedy aj paradoxne zvýšiť, motor si pri voľnobehu vyžaduje totiž zmes mierne bohatšiu a ak ju nedostane, dáva to pocítiť..
za týchto podmienok musíme pripustiť možnosť výskytu horepopisovaných nepriaznivých javov (zastavenie studeného motora pri brzdení)... ja by som to radšej zase trocha obohatil, nič tým nepokazíš, skôr naopak..
veru, každá minca má 2 strany...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
D.A., Hry na semaforech jsou nepovinné, samozřejmě. "Povinné" je pouze brzdit, když se před tebe nasune jeden z hráčů a zašlápne brzdu.
Ondrej, ano uvažoval jsem o nastavení vyšší bohatosti a asi to při seřizování ventilů a výměně svic udělám (aneb, když už se v tom budu vrtat).
Štěpán: http://www.tatraklubbrno.cz/phorum/read ... 207&t=1207
Ondrej, ano uvažoval jsem o nastavení vyšší bohatosti a asi to při seřizování ventilů a výměně svic udělám (aneb, když už se v tom budu vrtat).
Štěpán: http://www.tatraklubbrno.cz/phorum/read ... 207&t=1207
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
"dvojtaktuje" ondrej to je super slovo! ...
ja už som to tu písal, ja to robím takto :
Pred naštartovaní u všetkých teplout stlačím plynový pedál 3x.
1, "zima" do 0°C: štartujem bez sytiča, vypočujem si motor (3-5sek) zapnem pásy, pustím bufa to všetko za stáleho "sytičovania" plynovým pedálom, pridávam tak max do 1000ot/min(min. hluk). Potom sa rozídem. teraz ked nebudem "sytičovat" nohovou tak otáčky motora budú cca 500ot/min. Dost pomáha ak pri vyparkovaní musíte cúvnút, po týchto úkonoch sa dá už s autom zaradit do premávky takého mesta ako je Olomouc úplne bez problémov. Dlej radím cca pri 2000ot/min všetky rýchlostné stupne. Pokial sa nepohne ručička teplomera oleja , je razantné pridanie plynu a následné zabrzdenie sprevádzané poklesom otáčok pod 500 výnimočne pod 250. Volnobežné otáčky 750ot/min dosahuje motor v tomto prípade tak po cca 2km jazdy v meste.
2, zima od -1°C do -5°C: dá sa rozdelit na dva prípady:
a: "suchá" zima bez námrazy na okne a snehovej pokrývky: štartujem na sytič, okamžite po ustálení volnobežných otáčok na "šírku ručičky" nad 1500ot/min vypínam sytič a sytičujem nohou. Zapnem pás, pustím bufov. Podla toho kde parkujem odídem hned, alebo postojím tak 30sek. Po tomto rituáli sa dá normálne jazdit ako v prípade 1.
b: "zima" s pokrývkou auta námrazou alebo snehom: štartujem na sytič, a okamžite ako sa motor ustáli na "šírku ručičky" nad 1500ot/min, a zapínam bufa s ventilátorom,vyliezam von s metličkou alebo škrabkou. Oškrábem najskorej šoférové dvere a potom predné okno do 1/2, potom idem do auta vypnút sytič. Ked počujem, že motor je už "OK" ani nesadám do auta len vypínam sytič, ak ale počujem , že motor má ešte "málo snahy žit", tak si sadnem a vypnem sytič a posytičujem ešte ak do 30sekúnd nohou. Potomto má už motor otáčky vždy tesne nad 250 ot/min.
Vystúpim z auta a dooškrabujem sklá, alebo pozhrnam sneh z auta. Po týchto rituáloch sa dá zaradit do bežnej premávky tak ako v bode 1.
Poznámka: V 2a, aj v 2b sa v niektorých situáciách musí dat sytič za jazdy tzv. "turbo!" následuje zvečša po nesprávnom zaradení rýchlostného stupna, chyba obsluhy. Skrátka motor netahá od 1000 ot/min tak ako sme zvyknutí.
3, zima pod -10 do -18°C: štartujem samozrejme so sytičom, a sytič nechávam pustený do kial neočistím auto, alebo pokial niesom schopný udržaz motor v chode sytičovaním nohou. Neponáhlam sa mám vždy čas , rozbehnem sa až vtedy ak po brnknutí do plynového pedálu na hranicu 1750ot/min si motor udrží volnobežné otáčky cca 250(klesnút može, ale za cca 10 sekúnd sa musí sám zdvyhnút), nie menej a nesmie samozrejme ani zhasnút. Potom sa zaradím do premávky, ale je treba na najbližších križovatkách a zastaveniach sytičovat nohou.
4, zima pod -18°C: štarujem tak ako v prípade 3, len volnobeh sa neudrží bez sytiča pomerne dlhú dobu, nejazdím na sytič, len robím turbo výpomoc, motor netahá tak ako ste zvyknutý od 1250ot/min. Motor sa nezohrieva ani pri jazde po dialnici.
Spotrebu v týchto dnoch udržuje 11,5L/100km. pri 10km jazde do práce a 10km jazde z práce. Tak nízka spotreba je daná hlavne tým , že nejazdím po meste v dobe dopravnej špičky(5svetelných križovatiek), a z mesta idem priamo na dialnicu (cca 6km) kde sa pohybujem do 100km/hod.
A je tu aj dalšia možnost ako naštartovat:
1, akákolvek zima do -20°C: sadnem, nažhavým, naštarujem ( bez plynu do -10°C), a výjdem do smradu čo je cítit v okolí auta oškrábat námrazu....
ja už som to tu písal, ja to robím takto :
Pred naštartovaní u všetkých teplout stlačím plynový pedál 3x.
1, "zima" do 0°C: štartujem bez sytiča, vypočujem si motor (3-5sek) zapnem pásy, pustím bufa to všetko za stáleho "sytičovania" plynovým pedálom, pridávam tak max do 1000ot/min(min. hluk). Potom sa rozídem. teraz ked nebudem "sytičovat" nohovou tak otáčky motora budú cca 500ot/min. Dost pomáha ak pri vyparkovaní musíte cúvnút, po týchto úkonoch sa dá už s autom zaradit do premávky takého mesta ako je Olomouc úplne bez problémov. Dlej radím cca pri 2000ot/min všetky rýchlostné stupne. Pokial sa nepohne ručička teplomera oleja , je razantné pridanie plynu a následné zabrzdenie sprevádzané poklesom otáčok pod 500 výnimočne pod 250. Volnobežné otáčky 750ot/min dosahuje motor v tomto prípade tak po cca 2km jazdy v meste.
2, zima od -1°C do -5°C: dá sa rozdelit na dva prípady:
a: "suchá" zima bez námrazy na okne a snehovej pokrývky: štartujem na sytič, okamžite po ustálení volnobežných otáčok na "šírku ručičky" nad 1500ot/min vypínam sytič a sytičujem nohou. Zapnem pás, pustím bufov. Podla toho kde parkujem odídem hned, alebo postojím tak 30sek. Po tomto rituáli sa dá normálne jazdit ako v prípade 1.
b: "zima" s pokrývkou auta námrazou alebo snehom: štartujem na sytič, a okamžite ako sa motor ustáli na "šírku ručičky" nad 1500ot/min, a zapínam bufa s ventilátorom,vyliezam von s metličkou alebo škrabkou. Oškrábem najskorej šoférové dvere a potom predné okno do 1/2, potom idem do auta vypnút sytič. Ked počujem, že motor je už "OK" ani nesadám do auta len vypínam sytič, ak ale počujem , že motor má ešte "málo snahy žit", tak si sadnem a vypnem sytič a posytičujem ešte ak do 30sekúnd nohou. Potomto má už motor otáčky vždy tesne nad 250 ot/min.
Vystúpim z auta a dooškrabujem sklá, alebo pozhrnam sneh z auta. Po týchto rituáloch sa dá zaradit do bežnej premávky tak ako v bode 1.
Poznámka: V 2a, aj v 2b sa v niektorých situáciách musí dat sytič za jazdy tzv. "turbo!" následuje zvečša po nesprávnom zaradení rýchlostného stupna, chyba obsluhy. Skrátka motor netahá od 1000 ot/min tak ako sme zvyknutí.
3, zima pod -10 do -18°C: štartujem samozrejme so sytičom, a sytič nechávam pustený do kial neočistím auto, alebo pokial niesom schopný udržaz motor v chode sytičovaním nohou. Neponáhlam sa mám vždy čas , rozbehnem sa až vtedy ak po brnknutí do plynového pedálu na hranicu 1750ot/min si motor udrží volnobežné otáčky cca 250(klesnút može, ale za cca 10 sekúnd sa musí sám zdvyhnút), nie menej a nesmie samozrejme ani zhasnút. Potom sa zaradím do premávky, ale je treba na najbližších križovatkách a zastaveniach sytičovat nohou.
4, zima pod -18°C: štarujem tak ako v prípade 3, len volnobeh sa neudrží bez sytiča pomerne dlhú dobu, nejazdím na sytič, len robím turbo výpomoc, motor netahá tak ako ste zvyknutý od 1250ot/min. Motor sa nezohrieva ani pri jazde po dialnici.
Spotrebu v týchto dnoch udržuje 11,5L/100km. pri 10km jazde do práce a 10km jazde z práce. Tak nízka spotreba je daná hlavne tým , že nejazdím po meste v dobe dopravnej špičky(5svetelných križovatiek), a z mesta idem priamo na dialnicu (cca 6km) kde sa pohybujem do 100km/hod.
A je tu aj dalšia možnost ako naštartovat:
1, akákolvek zima do -20°C: sadnem, nažhavým, naštarujem ( bez plynu do -10°C), a výjdem do smradu čo je cítit v okolí auta oškrábat námrazu....
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
Chlapci ale to snad ma byt nejaka sutaz o tom, jak dlho sa da ist bez sytica ? Ten tam nie je len pre srandu, nie ?
Ja s nim chodim asi prve dva-tri kilometre. Ale hned asi po kilometri ho dam trochu dole. Ked ho ale mam uz vypnuty, vidim, ze auto dalsie tri kilometre alebo tak ide horsie, nez ked je uz trochu teple.
Takze viem si predstavit ze pre vas, co nepouzivaju sytic vobec, musi to ist dost blbo ?
A mat motor na otacky 250 alebo 500 je predsa strasne nezdrave, nie !?
Ja s nim chodim asi prve dva-tri kilometre. Ale hned asi po kilometri ho dam trochu dole. Ked ho ale mam uz vypnuty, vidim, ze auto dalsie tri kilometre alebo tak ide horsie, nez ked je uz trochu teple.
Takze viem si predstavit ze pre vas, co nepouzivaju sytic vobec, musi to ist dost blbo ?
A mat motor na otacky 250 alebo 500 je predsa strasne nezdrave, nie !?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných