ax. hádzavosť brzd. kotúčov

Technické problémy s našimi tatrovkami

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 22 Dec 2006, 02:54

To dúfam nemyslíte vážne.V čom sa líši ten piestik na obrázku od toho na T613?Roman napísal:
No jo Pali, ale vôľa bude skôr medzi doštičkou a piestikom, nie
Ano ale doštičku už nič netláčí na kotúč a preto je volná či už ju kotúč odstrčí svojou hádzavosťou alebo nie.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 22 Dec 2006, 04:53

Všem zůšastněným se omlouvám za své příspěvky, kterými jsem kategoricky nic netvrdil, jen jsem chtěl mít jasněji. Je mi líto, že jsem narušil zdejší akademickou debatu svými nesmysly a proto aby se to už neopakovalo jsem požádal o deaktivaci účtu v co nejbližší možné době.

To Ondrej: Brzdovou a spojkovou soustavu jsem dělal v červenci komplet na 603ce, včetne třmenů, válečků...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 22 Dec 2006, 08:46

Palo napísal:To dúfam nemyslíte vážne.V čom sa líši ten piestik na obrázku od toho na T613?Roman napísal:
No jo Pali, ale vôľa bude skôr medzi doštičkou a piestikom, nie
Ano ale doštičku už nič netláčí na kotúč a preto je volná či už ju kotúč odstrčí svojou hádzavosťou alebo nie.
ano , pali s tým možno bez problémov súhlasiť :D

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 22 Dec 2006, 09:10

koušák napísal:Všem zůšastněným se omlouvám za své příspěvky, kterými jsem kategoricky nic netvrdil, jen jsem chtěl mít jasněji. Je mi líto, že jsem narušil zdejší akademickou debatu svými nesmysly a proto aby se to už neopakovalo jsem požádal o deaktivaci účtu v co nejbližší možné době.
To je trochu prehnaná reakcia.Ved sa tu len trochu rozoberal, nazvyme to "technický problém".

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Dec 2006, 11:58

Koušák - dotknúť som sa ťa vôbec nechcel, ale dovolil som si akurát tvoju teóriu, ktorej si sa nechcel vzdať, pomenovať názvom, ktorý som považoval za priliehavý, a k tomu som napísal aj svoje odôvodnenie, prečo to tak vidím. Nebolo to myslené ako útok na teba a mrzí ma, ak si to tak pochopil...

Palo - ak by si na začiatku popísal tvoj problém a neskúšal nás, asi by sme sa k výsledku dopracovali skorej....
Aj ja som mal na jednej T-613 kotúč, ktorý nevykazoval žiadne nadmerné tvarové deformácie, a napriek tomu nebrzdil rovnomerne - tak, ako popisuješ. Niekoľkokrát som sa ho snažil aj zľahka prebrúsiť skleným papierom, ale pomohlo to iba na chvíľku a aj to málo. Nakoniec som ho vymenil a nemilosrdne vyhodil. Príčinu tejto závady vidím v nerovnomernom súčiniteli trenia po obvode kotúča, asi vplyvom jeho chemického zloženia, alebo miestneho prehriatia (asi menej pravdepodobné). Je to ale iba taká moja hypotéza. Ďalšou možnou príčinou by mohli byť praskliny v oblasti chladiacich rebier, čo by mohlo po jeho zohriatí spôsobovať dočasné nadmerné tvarové deformácie, ktoré sa po vychladnutí zase odstránia, nevšimol som si však žiadne. Iné vysvetlenie ma už nenapadlo...

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 29 Dec 2006, 14:14

V mojom prvom príspevku som sa zaujmal hlavne či vôla náboja má slúžiť k pohlteniu vibrácií kotúča pri jeho ax. hádzavosti.A dalej ma zaskočil výrazný rozdiel medzi príručkami v týchto údajoch.Potom sa diskusia pomaly presunula do stavu kde ja som tvrdil že k odbrzdeniu kotúčových bŕzd nie je treba axiálej nerovnosti a kde ostatný trvasli na tom že k odbrzdeniu primárne slúži hádzavosť kotúča.Vlastne okrem Steva, Koušák mal zas úplne iný problém.
Ja to považujem za celkom plodné vlákno.Neviem prečo by to malo viesť k hysterickým reakciám.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 30 Dec 2006, 00:08

Hystericke erekcie su vobec najhorsie ... :twisted:

Vladislav

Príspevok od užívateľa Vladislav » 30 Dec 2006, 02:47

Ne nikdo hystericky nereaguje, ja jsem o deaktivaci uvazoval i dlouho predtim.
Samozrejme jsem psal neco o cem jsem si myslel ze je to tak, ale nebylo a nesouviselo s problemem, coz me mrzi. Uz jsem se poucil a dozvedel jsem se z vlakna jak to je, dekuji za rozsireni obzoru. Abych priste nesiril blbosti, tak jsem se nechal deaktivovat. Takto jsem si defacto nafackoval za sve prispevky.
Ctenarem zustavam.

Jednoho dne se zase zaregistruji, az uznam ze jsem schopen konstruktivne prispet do diskuze.
:wink:

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 14 Jan 2007, 12:45

Včera som sa pohral z vôlami náboja.Nastavil som ich na 0,04.Na kraji kotúča pri striedavom ťahaní a tlačení to robí asi 0,07.Kotúč mal hádzavosť asi 0,05.Teraz to brzdí pekne rovnomerne.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 14 Jan 2007, 13:01

MarekK napísal:a akú máte skúsenost so "srovnávaním" kotúčov priamo na aute.....robia aj na tatru?
Jeden pán mi kotúče stočil.Tvrdil: "takto pekne som ešte žiadne kotúče neurobil".Povrch bol naozaj pekný ale pri meraní som zistil rozdil medzi najtenším a najhrubším miestom asi 0,05.Možno tie kotúče pri opracovaní upínal na 2x a každú stranu robil zvlášť.Ešte som ich neskúšal takže neviem ako moc to vadí a či by sa to pri prevádzke zrovnalo :? .Nabudúce to budem musieť zveríť niekomu skúsenejšiemu.Inak sa kotúče stáčajú bežne.Dôležité je aby sa dodržala min hrúbka ktorá je u T-613 asi 22mm.No a u chladených kotúčoch je treba dať pozor nielen na celkovú hrúbku ale aj na samotnú hrúbku obidvoch stien kotúča.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 14 Jan 2007, 14:47

Pri opravách, resp "stáčaní brzdových kotúčov , je najväčší problém správne kotúč upnúť do sustruhu tak, aby bolo možné opracovať obe plochy na jedno upnutie. Riešením by možno bolo, použiť ako upínací prípravok starý náboj, vhodne upravený. Už dávnejšie o tom premýšlam, len akosi ten starý náboj mi chýba. Samozrejme , že treba mať náboje dva, predný a zadný.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 14 Jan 2007, 17:39

Toto řešení ladis doporučuje! :-) Co je za problém s náboji? Z každé zrezlé tatry zbudou :-)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 14 Jan 2007, 20:02

ja so myslel toto http://www.autoservisveletrzni.cz/image ... medium.jpg

rovnanie kotúčov priamo na aute, tj. bez demontáže kotúča....

niekde na webe sa dá nájst aj ten prístroj a j popis operácie....

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 14 Jan 2007, 20:03

jo a cena cca 400kč za kotúč

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 15 Jan 2007, 15:48

Mne to zrovnali za 150 korún / kotúč. Čiže 600 korún celé auto. Nech nejem

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 15 Jan 2007, 16:37

Mojžo, NA AUTĚ? Protože u soustružníka to umím i za 60 Kč (cca 75 SK). :wink:

Jakou máte <všichni> s technologií "na autě" zkušenosti? Je to srovnatelně přesné vzhledem k vůlím, o kterých se tu výše psalo? Je při tom stejný nebo větší úbytek materiálu z kotouče? => Stojí to vůbec za to?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 15 Jan 2007, 17:27

Mojžo: ak to budem demontovat, budem to mat zadarmo! len času na to niet!!! OK?

Máte niekto s rovnaním kotúčov na aute skúsenost? alebo šetci len šetríte stofky na benzín?......Mám presne ten istý dotaz čo regisrovaný D.A.!

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 15 Jan 2007, 19:28


Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 15 Jan 2007, 20:27

Môže byť príjemné prísť si nechať opracovať kotúče na počkanie podobne ako do pneuservisu ale nie je mi jasné či je treba demontovať strmene a u nie len u 613tiek sú aj tie ochranné plechy.A u zadných kotúčov by to možno bolo tiež zábavné.
Po obrobení činí boční házivost zpravidla max. 5-10 mikronů a odchylka tloušťky max. 2 mikrony
To by sa zas mohlo zdať niektorým dosť málo nie?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Jan 2007, 08:34

Tiež som si doteraz vždy nechával zrovnať brzdové kotúče sústružením, nakoľko som inú možnosť nemal. Ak si však lepšie pozrieme povrch nového kotúča, nenájdeme na ňom stopy po sústružení, ale po honovaní. Minulý rok mi jeden známy z Kopřivnice tvrdil, že majú zvládnutú takúto technológiu na ich opravu. Budem to musieť niekedy vyskúšať a potom dám vedieť, ako to dopadlo..

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 68 neregistrovaných