ax. hádzavosť brzd. kotúčov

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Jan 2007, 12:41

Možná to vypadá lépe, ale na druhou stranu kolik přibrždění to honování vydrží než po něm nebude ani památky?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Jan 2007, 13:21

myslím, že sa to nehonuje preto, aby to "lépe vypadalo"...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Jan 2007, 13:34

To jistě ne, ale má to smyl třeba u na půl jetých kotoučů? Vždyť tam destičky za chvíli stejně nějaké rýhy udělají...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 16 Jan 2007, 15:43

Honuje sa to preto aby si platnicky (samozrejme nove, nie pouzite) rychlejsie sadli. Na zrkadlovo stocenych kotucoch sa velice jednoducho da zabit, platnicky si sadaju dlhsie a moze sa stat ze sa na nich vytvori rychlejsie "sklo" nez vobec zacnu brzdit a tym znicis aj dosticky aj kotuc. V horsom pripade aj seba, nie vzdy mas stastie ze prvych par sto km nemusis brzdit naplno...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Jan 2007, 16:16

Števo - súhlas. Myslím, že u honovaných kotúčov dôjde skôr k zábehu brzdy s novými doštičkami (povrchové vrypy na kotúči majú rôzny smer, nie kružnice sústredné s osou otáčania), a opotrebenie brzdy je aj rovnomernejšie,
no a aj obrábanie je šetrnejšie, dochádza pri ňom k menším mechanickým a teplotným deformáciám kotúča, a preto je aj kvalitnejšie (rovnomernejšie)

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 16 Jan 2007, 16:28

... a hlavne ak na tú dokončovaciu operáciu majú nejaké špéci zariadenie, tak obrábajú obe funkčné plochy naraz.....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných