T-623
MTX mne teda příliš mnoho nezajímala , jednou sem v tom akorát seděl a párkrát to viděl, ale zaváděcí tzv.623, měla jedinou průchozí kolej a to byl ten tak zvaný hliníkáč. To auto jediné tenkrát z toho co se mohlo od čssr poskytnout stačilo jet za monopostem. je to velice zajímavý stroj a špek ve zbírce..
Aha, já už to pochopil s tou Števovou stránkou - Števo si (stejně jako já) nebyl vůbec jistý popisem "agregátu Tatra-623", tak jej stáhnul, když viděl, jak Derrick dělá machra nepodloženými informacemi z internetu.
Dosud mi nikdo uspokojivě nevysvětlil, nakolik je legitimní každou červenobílou zásahovku nazývat 623. Podle mne jde zkreslování a z toho plynou legendy jako že 623 se sériově vyráběly nebo že lze uvádět nějaké přesné parametry motorů "Tatra-623" (jako by bylo těch motorů vyroběno kdoví kolik) a podobně. Já osobně viděl motor s vyraženým typem "623" třeba v Ecorře Sport V8 a to není ani 3,8, ani 4litr. Naproti tomu třeba minimálně jeden (a možná maximálně jeden) MTX V8 měl čtyřlitr a přitom se uváděl jako typ 613. Tak co s těma parametrama agregátu Tatra-623?
Stejně tak jako "podvozkové skupiny T613/623" je co? Nešlo spíše o individuální úpravu tlumičů a pružin, jako dělá dneska každý druhý tuner a nyní z toho máme "podvozkové skupiny 623"? A MTX V8 teda musel vycházet z podvozkových skupin 623, protože to je supr kára a nebudou do toho dávat nějakou obyč 613, né? A legenda je na světě. Za pět let se to bude brát jako fakt, bude se to psát v knížkách a už to nikdo neodpáře.
Dosud mi nikdo uspokojivě nevysvětlil, nakolik je legitimní každou červenobílou zásahovku nazývat 623. Podle mne jde zkreslování a z toho plynou legendy jako že 623 se sériově vyráběly nebo že lze uvádět nějaké přesné parametry motorů "Tatra-623" (jako by bylo těch motorů vyroběno kdoví kolik) a podobně. Já osobně viděl motor s vyraženým typem "623" třeba v Ecorře Sport V8 a to není ani 3,8, ani 4litr. Naproti tomu třeba minimálně jeden (a možná maximálně jeden) MTX V8 měl čtyřlitr a přitom se uváděl jako typ 613. Tak co s těma parametrama agregátu Tatra-623?
Stejně tak jako "podvozkové skupiny T613/623" je co? Nešlo spíše o individuální úpravu tlumičů a pružin, jako dělá dneska každý druhý tuner a nyní z toho máme "podvozkové skupiny 623"? A MTX V8 teda musel vycházet z podvozkových skupin 623, protože to je supr kára a nebudou do toho dávat nějakou obyč 613, né? A legenda je na světě. Za pět let se to bude brát jako fakt, bude se to psát v knížkách a už to nikdo neodpáře.
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Ďakujem za ohlasy. Zaujímalo ma hlavne to že či takéto auto vlastne niekto má a ako sa odlišuje od "séroviek". V podstate som sa všetko potrebné dozvadel. Priznávam, že som čakal senzáciu v podobe silnejšieho motora, 5 kvaltovej prevodovke, tuhšiom pérovaní a podobne. Ešte raz ďakujem. A michal, nemáš náhodou fotky svojej Tatry. Ak tu už niekde je tak nič.
fotky nemám,páč sem ji ještě nestačil za tu dobu ani nafotit , ty 623 nejsou žádný div souto defakto odyč tatry 613 s nějakýma úpravama, bud od narexu nebo něco od fabriky něco od sborů hasičů, div spíš byla posádka která s tím krámem dokázala tak nebezpečně lítat bez újmi na zdraví....no a tak se rodí legendy
No vidíte, sám Michal přiznává, že má typ 613-2 RTP a ne typ 623. Takže není náhodou 623 pouze ten jeden či dva kusy "hliníkových" vozů?
Přiznal někdy výrobce, že by vyráběl vozidla s názvem T623? Bylo to jen označení netovární přestavby? Vidíme tu ve fóru jeden prospekt, u kterého není jasné, zda jej vydala Tatra (to logo "623" vypadá dost podezřele, i když tam bylo možné všecho), vidíme stránku s hasičskými auty, kde se označuje jako 623 kde co (včetně zcela jasné 613 SV), takže důvěryhodnost malá. Navíc hned u prvního vozu připouští to, co se v podstatě vyklube u každého auta, zpočátku prezentovaného jako 623: "Původně vozidlo T 613-2 bylo u hasičů přetypováno jako T 623"
Přiznal někdy výrobce, že by vyráběl vozidla s názvem T623? Bylo to jen označení netovární přestavby? Vidíme tu ve fóru jeden prospekt, u kterého není jasné, zda jej vydala Tatra (to logo "623" vypadá dost podezřele, i když tam bylo možné všecho), vidíme stránku s hasičskými auty, kde se označuje jako 623 kde co (včetně zcela jasné 613 SV), takže důvěryhodnost malá. Navíc hned u prvního vozu připouští to, co se v podstatě vyklube u každého auta, zpočátku prezentovaného jako 623: "Původně vozidlo T 613-2 bylo u hasičů přetypováno jako T 623"
ano označení 623 nelze brát vážně, tudle u nás na sboru jezdila plastová trojka samo-domo, a v TP když se tam dělaly změny měla napsáno 623, tak že to značení je divočina nějvětšího kalibru. tak menší rozdělení: několik vozů co udajně upravila továrna
několik vozů co upravoval narex v různých dekádách
několik vozů hliníkových safety car
mraky vozů co si upravovalo SDH
několik vozů co upravoval narex v různých dekádách
několik vozů hliníkových safety car
mraky vozů co si upravovalo SDH
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud je mi známo, výrobce žádné vozidlo T623 sériově nevyráběl. Po třech prototypech T613 (později uváděných jako T623) postavených prakticky Narexem (ty známé chromky) a po nabídce Tatry požárníkům (k čemuž vydal uvedený leták označením vozu T623), kdy zájem o ně byl, jenže peníze na novou techniku, jak už tak bývá asi nebyly. Ale zájem hasičů trval a ti si vždy poradili a mnoho svých potřeb vyřešili "svépomocně".Ambiciózní tajemníček napísal:No vidíte, sám Michal přiznává, že má typ 613-2 RTP a ne typ 623. Takže není náhodou 623 pouze ten jeden či dva kusy "hliníkových" vozů?
Přiznal někdy výrobce, že by vyráběl vozidla s názvem T623? Bylo to jen označení netovární přestavby? Vidíme tu ve fóru jeden prospekt, u kterého není jasné, zda jej vydala Tatra (to logo "623" vypadá dost podezřele, i když tam bylo možné všecho), vidíme stránku s hasičskými auty, kde se označuje jako 623 kde co (včetně zcela jasné 613 SV), takže důvěryhodnost malá. Navíc hned u prvního vozu připouští to, co se v podstatě vyklube u každého auta, zpočátku prezentovaného jako 623: "Původně vozidlo T 613-2 bylo u hasičů přetypováno jako T 623"
Proto se (zatím bezúspěšně) snažím dopátrat ke zmíněné tovární dokumentaci přestavby T613 na dvojmístnou speciální T623. Případně získat homologační list či jiný schvalovací glejt, díky kterému mohlo být při přetypování zapsáno jako typ vozidla T623 (eventuelně T623-RTP?)
Domnívám se, že pokud přestavba vznikla bez tovární dokumentace, pak úředník nejspíše do TP zapsal T613-RTP či T613-2-RTP nebo dokonce T613-3-RTP(?) dle použitého základu.
Pak byly postaveny továrnou další dva prototypy (soukromě označuji č. 4 a 5) označené od počátku jako T623 - to jsou ty zmiňované "hliníkové". Vlastní prospekt vůz nemá (asi, neznám), jen zmínka v souhrnném maxiletáku (z počátku 90let??) o modifikacích T613-3, Speciál, Kabriolet a T623. Všude se praví o speciální výbavě a motor je uváděn vždy standardní T613 aktuálního seriového provedení. A hliníkovou karosérii tam taky neuvádějí, byla postavena jen účelově pro potřeby Narexu.
Účelové prototypy 4 a 5 měly čtyřlitrový prototypový motor. Neznám jeho označení, ale většina vývojových prototypů T613 prý byla označována jako T613. Z toho důvodu uvádím "podvozkové skupiny T613/623" neboť dle mého jde o totožné provedení (rozdíl jen pětimístné/dvojmístné).
A ty různé indovifuální úpravy motorů, jejich výměny a záměny - vždyť i ty autokrosové malosériově vyráběné motory byly prý každý jinak vyladěn... Po motoru 623 mě ani nenapadlo pátrat. Ale když A.T. viděl někde vyražený typ 623, asi by se pátrat mělo...
A k číslování typů: T613 pětimístná, T623 speciální dvoumístná, T624 speciální (třímístná?) sanita Narex, T625 nástupnická limuzína po T613 (hezké a logické...)
Jenže pak regulérní (třímístná?) tovární sanita T613 RZP (asi jen prototyp)a T613 SV (asi série), která existovala jako dvoumístný servisní vůz (opět uváděno jako 613SV), dále pětimístná dodávka (taky 613SV - ale je to skutečně přímo z továrny?)... Tah hádej hádači (námět na jiné vlákno)...
A pokud je mi známo pětimístné tzv "zaváděcí" vozy Narex (Narimex) uváděl jen jako upravené T613 nikoliv T623!
P.S. Prosím majitele T613 Speciál po přestavbě na dvojmístný vůz (na T623?) o sdělení údaje "typ vozu" z TP, zda byl přestavbou vůz přetypován a jak. Pokud by byl k dispozici původní TP (bílá knížka) i o sdělení čísla tohoto původního TP včetně jeho série. Potřebuji k ověření podrobností při převodu Speciálů mimo FMV během osmdesátých let. Díky za pomoc.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Mám jen dva prospekty a oba v češtině (jednou na 613RZP a jednou 613SV). A http://www.tatraportal.sk/?ukaz=data/prospekty/t613 taky vyvrací Tvou informaci.Eda napísal:jo a ještě k sanitkám:
co mám prospekty (10ks.) na tyto werky tak se označení SV používá pro cizinu a RZP pro české provedení těchto prospektů.
Jinak Edo díky. Nevěděl jsem, že existuje více prospektů na T623. Textově jsou koukám stejné... Jinak vím ještě moc málo o T613 , byť se o ně leta krapet zajímám, když jsem na ně v Praze porád narážel. Poslední leta je to už bída, tak jsem si pořídil vlastní. A hned je co objevovat!
Já mám prospekt z kombinátu Tatra,kde jsou rozměry,nákresy,zevrubné popisky v té době vyráběných osobních Tater 613-3,613k,613s a 623.To vše postupně za sebou a foto k 623 je to kde má za sebou to stádo trucků.Ambiciózní tajemníček napísal:No vidíte, sám Michal přiznává, že má typ 613-2 RTP a ne typ 623. Takže není náhodou 623 pouze ten jeden či dva kusy "hliníkových" vozů?
Přiznal někdy výrobce, že by vyráběl vozidla s názvem T623? Bylo to jen označení netovární přestavby? Vidíme tu ve fóru jeden prospekt, u kterého není jasné, zda jej vydala Tatra (to logo "623" vypadá dost podezřele, i když tam bylo možné všecho), vidíme stránku s hasičskými auty, kde se označuje jako 623 kde co (včetně zcela jasné 613 SV), takže důvěryhodnost malá. Navíc hned u prvního vozu připouští to, co se v podstatě vyklube u každého auta, zpočátku prezentovaného jako 623: "Původně vozidlo T 613-2 bylo u hasičů přetypováno jako T 623"
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných