co s dírou ve střeše?

Technické problémy s našimi tatrovkami

mmartin

co s dírou ve střeše?

Príspevok od užívateľa mmartin » 18 Sep 2006, 20:50

Zdravím, pouštím se do renovace své T613 r.v.1976. Vůz má ale nepříjemnou vadu a tou je dodatečně namontované střešní okno Škoda. Nemáte někdo zkušenost s opravou střechy? Obávám se, že po vyvaření se obrys okna v laku časem objeví. Napadlo mě proto plech nevařit, ale lepit, ale nevím..
Prílohy
okno.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Sep 2006, 23:34

A tu výztuhu do střechy taky nalepíš?

*radek*

Príspevok od užívateľa *radek* » 19 Sep 2006, 07:29

1976? Mno, nevím jak kvalitní renovaci máš v úmyslu, já bych to z mého pohledu viděl na výměnu střechy a bude klid. A auto ze kterého ji použiješ Ti poskytne i tu chybějící část výztuhy.....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 19 Sep 2006, 07:48

mmartin - aby si to nemal tak jednoduché, tak ti napíšem ešte iný názor:
- ja by som na to auto skúsil nechať namontovať nejaké poriadne strešné okno - najradšej však plechovú odsúvaciu strechu ("šíber"), ak sa to dá niekde zohnať. To okno "Favorit" tam však rozhodne vyzerá nedôstojne a musí preč!
Zavarenie otvoru - praskať by to nemuselo, ale je tu vysoké riziko zvlnenia strechy...
Výmena celej strechy - dôkladné riešenie, ale asi najnáročnejšie a s neistým výsledkom, ak to nebude robiť odborník (dopasovanie otvorov na sklá, dvere...)

*radek*

Príspevok od užívateľa *radek* » 19 Sep 2006, 11:13

Mno, šíbr je hezká věc, ale na T613 1976? Br...nehledě na to, že jeho instalace pod strop střechy bude docela zajímavá, řekl bych že bude z Ondrejových řešení právě tím nejnáročnějším. Už jen uchytit tu mechaniku do podélníků střechy, natahat skrz všechny 4 sloupky karoserie odvodňovací hadice, modlit se, že to nezačne časem někde téct ze střechy vyřezat i další výztuhy, či oknu svařit externí rám, vyřešit snížení čalounění,.....docela facha. Oproti tomu klepířsky profesionálně zvládnutá výměna střechy bude určitě jednodušší a se zaručeným výsledkem....podotýkám výměna plechu střechy, ne bočních ani příčných podélníků, ty mohou v karoserii zůstat a držet jí tak tvar. Takže ta potřeba lícování nebude zase tak žhavá....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 19 Sep 2006, 12:00

prečo nie šíbr na T613 r.1976? bol bežne na T87, objavil sa dodatočne na niekoľkých T603, tak prečo by nemohol byť aj na chrómke? Mne by sa to aj celkom páčilo, je to ale vec názoru.
Tie ostatné technické poznámky beriem. Kde si ale predstavuješ rezať tú strechu? Niekde pri tom hornom prelise? A priečne - až po oknový otvor? Ak by ostali pôvodné pozdĺžne výztuhy a stĺpiky, tak potom by to možno celkom išlo...

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 19 Sep 2006, 12:51

ach jo tak zase znovu a dokola. prvně si položíme pár otázek
1. co je to za auto, stav původnost atd???
2. chci jej renovovat a investovat nějaký ten satisíc? Nebo je jen pospravovat a jezdit ?

pokud se pln optimizmu vrháš jako novopečený majitel luxusního výdobytku své doby do renovace 613 a pokud myslíš že jen nějaký stav vozu poladíš, tak nějaký šíbr či co vůbec neřeš, páč při používání tohoto vozu v nálezovém stavu zjistíš tolik věcí a závad a z jejich ceny Ti budou hrůzou stát vlasy na hlavě, a nějaký šíbr si už ani nevspomeneš. Pokud odstrojíš kompletně karoserii opískuješ vyvaříš složíš nový vůz tak šíbr zavař pak to má cenu řešit HOWGH..... jinak je to absolutně bezpředmětné protože rozpočet zavařování toho okna většinou překročí obecnou hodnotu nějaké nálezovky

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 19 Sep 2006, 13:01

Dovolín si doporučit opravu otvoru v streche nasledovnou technológiou.
Ale najprv upozorním nič nevariť !!! nič nenahrievať plynom ani elekrokarbonovou elektrodou!!! Lepenie by som použil až na poslednom mieste.

Takže otvor po stranách očistiť od farby cca 1cm po obvode aj zo spodu . O presah 5mm vystrihnúť plech rovnakej hrúbky ako strešný. Mierne ho dreveným kladivom vyklepnúť do rádiusu . Podložiť zo spodu strechy. Ak tam chýba výstuha , vyrobiť ju z plechu, pripasovať a pribodovať o pevnú časť výstuh.
Jednostrannou bodovacou pištolou bodovať postupne od stredu výrezu striedavo ku okrajom , aby bola rovnaká rosťažnosť materiálu. Potom mäkkou spájkou s nízkou taviacou teplotou "precínovať " okraje výrezu do stratena. Ako podklad použiť tvrdý tmel, brúsiť dlhým hoblíkom na tmel. Ostatné je na lakírnikovy. Ak si dáš záležať , tak to nikto nikdy nezbadá!
Veľa šťastia !

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 19 Sep 2006, 13:03

Ešte doplním cenu opravy . Len réžia sevismana s bodovačkou...... kámoši sú zdarma. Cena kúska plechu ?

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 19 Sep 2006, 13:57

hoši a já znám borca co Ti to vyvaří na tupo malinkým hořáčkem švajcem a nepoznáš ani svár bez tmelení takový mi to máme chmatáky kousek za Brnem,,,, že...ale za peníze v praze dům..

mmartin

Príspevok od užívateľa mmartin » 19 Sep 2006, 15:31

díky všem za rady a typy. S Ondřejovým názorem udělat ve střeše šíbr jsem se už setkal. Myslím, že by to ani nevypadalo zle, ale souhlasím s Radkem, že to je dost náročné a hlavně bych si na to asi stejně nikdy nezvykl. I když se šíbry vyskytly už dřív, na to auto to nepatří.

Jinak k autu asi takhle. Je to výrobní číslo 993 a je podle mě v mimořádně zachovalém stavu. Má girlingy, ofuky, sedačky bez opěrek, palubku všechno jak má mít a hlavně neni shnilá. Dobastleny jsou zadní světla z plastovky, motor z trojky/ten mě ale nepálí/ a to neštastný okno..

Jinak není to moje první tatra, teď dělám na chromce 2/I z roku 85 a ani jedna z nich na denní ježdění určitě sloužit nebude.

Radku, pochopil jsem výměno střechy správně? viz obrázek
Taková výměna by možná šla. Určitě bych se totiž bál řezat střechu ve sloupcích..

Laco, tvoje řešení se mi taky líbí. Poradím se ještě s klempířem.
Prílohy
okno2.jpg

mmartin

Príspevok od užívateľa mmartin » 19 Sep 2006, 15:32

omlouvám se za dvojitý obrázek..

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 19 Sep 2006, 21:55

Mno nevím jestli by bylo nejšťastnější vařit přímo v hřebenu výlisku - ale to si zváží klempíř dle svých schopností, já osobně bych měnil asi raději v bodovaných hranách lemů skel a na spodní straně podélníků pod okapovými lištami....

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 19 Sep 2006, 22:16

mmartin: zdvojeny obrazek odstranen ;)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Sep 2006, 22:52

Ten Radkův návrh má možná ale jednu slabinu, kde sehnat celý a neporušený plášť střechy? Pochybuju, že to už někdo někdy z jiné tatry úspěšně odsekal...

Každopádně vyříznutí celé střechy ve sloupcích a navaření jiné bych silně nedoporučoval, to už nikdo nikdy pořádně nesvaří.
Prílohy
ploutef_f_rezu.JPG

*radek*

Príspevok od užívateľa *radek* » 20 Sep 2006, 07:18

Celý plášť střechy je nejméně korodující a odcházejí díl skeletu 613, tedy do roku 1991, pak už je to běs i se střechama...... Vzhledem k tomu, co T613 se ročně vyhodí do šrotu není zase takový problém střechu z nějaké demontovat a to civilizovaným způsobem, ne majzlíkem, Luboši. A co se týká toho dělení ve sloupkách, to se právě při výměně vrchního plechu neděje.

Užívateľov profilový obrázok
hammer
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 03 Okt 2005, 21:38
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Teplička nad Váhom
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa hammer » 20 Sep 2006, 09:09

Ak máš záujem jednu strechu ti viem zohnať.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných