co s dírou ve střeše?
co s dírou ve střeše?
Zdravím, pouštím se do renovace své T613 r.v.1976. Vůz má ale nepříjemnou vadu a tou je dodatečně namontované střešní okno Škoda. Nemáte někdo zkušenost s opravou střechy? Obávám se, že po vyvaření se obrys okna v laku časem objeví. Napadlo mě proto plech nevařit, ale lepit, ale nevím..
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
mmartin - aby si to nemal tak jednoduché, tak ti napíšem ešte iný názor:
- ja by som na to auto skúsil nechať namontovať nejaké poriadne strešné okno - najradšej však plechovú odsúvaciu strechu ("šíber"), ak sa to dá niekde zohnať. To okno "Favorit" tam však rozhodne vyzerá nedôstojne a musí preč!
Zavarenie otvoru - praskať by to nemuselo, ale je tu vysoké riziko zvlnenia strechy...
Výmena celej strechy - dôkladné riešenie, ale asi najnáročnejšie a s neistým výsledkom, ak to nebude robiť odborník (dopasovanie otvorov na sklá, dvere...)
- ja by som na to auto skúsil nechať namontovať nejaké poriadne strešné okno - najradšej však plechovú odsúvaciu strechu ("šíber"), ak sa to dá niekde zohnať. To okno "Favorit" tam však rozhodne vyzerá nedôstojne a musí preč!
Zavarenie otvoru - praskať by to nemuselo, ale je tu vysoké riziko zvlnenia strechy...
Výmena celej strechy - dôkladné riešenie, ale asi najnáročnejšie a s neistým výsledkom, ak to nebude robiť odborník (dopasovanie otvorov na sklá, dvere...)
Mno, šíbr je hezká věc, ale na T613 1976? Br...nehledě na to, že jeho instalace pod strop střechy bude docela zajímavá, řekl bych že bude z Ondrejových řešení právě tím nejnáročnějším. Už jen uchytit tu mechaniku do podélníků střechy, natahat skrz všechny 4 sloupky karoserie odvodňovací hadice, modlit se, že to nezačne časem někde téct ze střechy vyřezat i další výztuhy, či oknu svařit externí rám, vyřešit snížení čalounění,.....docela facha. Oproti tomu klepířsky profesionálně zvládnutá výměna střechy bude určitě jednodušší a se zaručeným výsledkem....podotýkám výměna plechu střechy, ne bočních ani příčných podélníků, ty mohou v karoserii zůstat a držet jí tak tvar. Takže ta potřeba lícování nebude zase tak žhavá....
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
prečo nie šíbr na T613 r.1976? bol bežne na T87, objavil sa dodatočne na niekoľkých T603, tak prečo by nemohol byť aj na chrómke? Mne by sa to aj celkom páčilo, je to ale vec názoru.
Tie ostatné technické poznámky beriem. Kde si ale predstavuješ rezať tú strechu? Niekde pri tom hornom prelise? A priečne - až po oknový otvor? Ak by ostali pôvodné pozdĺžne výztuhy a stĺpiky, tak potom by to možno celkom išlo...
Tie ostatné technické poznámky beriem. Kde si ale predstavuješ rezať tú strechu? Niekde pri tom hornom prelise? A priečne - až po oknový otvor? Ak by ostali pôvodné pozdĺžne výztuhy a stĺpiky, tak potom by to možno celkom išlo...
ach jo tak zase znovu a dokola. prvně si položíme pár otázek
1. co je to za auto, stav původnost atd???
2. chci jej renovovat a investovat nějaký ten satisíc? Nebo je jen pospravovat a jezdit ?
pokud se pln optimizmu vrháš jako novopečený majitel luxusního výdobytku své doby do renovace 613 a pokud myslíš že jen nějaký stav vozu poladíš, tak nějaký šíbr či co vůbec neřeš, páč při používání tohoto vozu v nálezovém stavu zjistíš tolik věcí a závad a z jejich ceny Ti budou hrůzou stát vlasy na hlavě, a nějaký šíbr si už ani nevspomeneš. Pokud odstrojíš kompletně karoserii opískuješ vyvaříš složíš nový vůz tak šíbr zavař pak to má cenu řešit HOWGH..... jinak je to absolutně bezpředmětné protože rozpočet zavařování toho okna většinou překročí obecnou hodnotu nějaké nálezovky
1. co je to za auto, stav původnost atd???
2. chci jej renovovat a investovat nějaký ten satisíc? Nebo je jen pospravovat a jezdit ?
pokud se pln optimizmu vrháš jako novopečený majitel luxusního výdobytku své doby do renovace 613 a pokud myslíš že jen nějaký stav vozu poladíš, tak nějaký šíbr či co vůbec neřeš, páč při používání tohoto vozu v nálezovém stavu zjistíš tolik věcí a závad a z jejich ceny Ti budou hrůzou stát vlasy na hlavě, a nějaký šíbr si už ani nevspomeneš. Pokud odstrojíš kompletně karoserii opískuješ vyvaříš složíš nový vůz tak šíbr zavař pak to má cenu řešit HOWGH..... jinak je to absolutně bezpředmětné protože rozpočet zavařování toho okna většinou překročí obecnou hodnotu nějaké nálezovky
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Dovolín si doporučit opravu otvoru v streche nasledovnou technológiou.
Ale najprv upozorním nič nevariť !!! nič nenahrievať plynom ani elekrokarbonovou elektrodou!!! Lepenie by som použil až na poslednom mieste.
Takže otvor po stranách očistiť od farby cca 1cm po obvode aj zo spodu . O presah 5mm vystrihnúť plech rovnakej hrúbky ako strešný. Mierne ho dreveným kladivom vyklepnúť do rádiusu . Podložiť zo spodu strechy. Ak tam chýba výstuha , vyrobiť ju z plechu, pripasovať a pribodovať o pevnú časť výstuh.
Jednostrannou bodovacou pištolou bodovať postupne od stredu výrezu striedavo ku okrajom , aby bola rovnaká rosťažnosť materiálu. Potom mäkkou spájkou s nízkou taviacou teplotou "precínovať " okraje výrezu do stratena. Ako podklad použiť tvrdý tmel, brúsiť dlhým hoblíkom na tmel. Ostatné je na lakírnikovy. Ak si dáš záležať , tak to nikto nikdy nezbadá!
Veľa šťastia !
Ale najprv upozorním nič nevariť !!! nič nenahrievať plynom ani elekrokarbonovou elektrodou!!! Lepenie by som použil až na poslednom mieste.
Takže otvor po stranách očistiť od farby cca 1cm po obvode aj zo spodu . O presah 5mm vystrihnúť plech rovnakej hrúbky ako strešný. Mierne ho dreveným kladivom vyklepnúť do rádiusu . Podložiť zo spodu strechy. Ak tam chýba výstuha , vyrobiť ju z plechu, pripasovať a pribodovať o pevnú časť výstuh.
Jednostrannou bodovacou pištolou bodovať postupne od stredu výrezu striedavo ku okrajom , aby bola rovnaká rosťažnosť materiálu. Potom mäkkou spájkou s nízkou taviacou teplotou "precínovať " okraje výrezu do stratena. Ako podklad použiť tvrdý tmel, brúsiť dlhým hoblíkom na tmel. Ostatné je na lakírnikovy. Ak si dáš záležať , tak to nikto nikdy nezbadá!
Veľa šťastia !
díky všem za rady a typy. S Ondřejovým názorem udělat ve střeše šíbr jsem se už setkal. Myslím, že by to ani nevypadalo zle, ale souhlasím s Radkem, že to je dost náročné a hlavně bych si na to asi stejně nikdy nezvykl. I když se šíbry vyskytly už dřív, na to auto to nepatří.
Jinak k autu asi takhle. Je to výrobní číslo 993 a je podle mě v mimořádně zachovalém stavu. Má girlingy, ofuky, sedačky bez opěrek, palubku všechno jak má mít a hlavně neni shnilá. Dobastleny jsou zadní světla z plastovky, motor z trojky/ten mě ale nepálí/ a to neštastný okno..
Jinak není to moje první tatra, teď dělám na chromce 2/I z roku 85 a ani jedna z nich na denní ježdění určitě sloužit nebude.
Radku, pochopil jsem výměno střechy správně? viz obrázek
Taková výměna by možná šla. Určitě bych se totiž bál řezat střechu ve sloupcích..
Laco, tvoje řešení se mi taky líbí. Poradím se ještě s klempířem.
Jinak k autu asi takhle. Je to výrobní číslo 993 a je podle mě v mimořádně zachovalém stavu. Má girlingy, ofuky, sedačky bez opěrek, palubku všechno jak má mít a hlavně neni shnilá. Dobastleny jsou zadní světla z plastovky, motor z trojky/ten mě ale nepálí/ a to neštastný okno..
Jinak není to moje první tatra, teď dělám na chromce 2/I z roku 85 a ani jedna z nich na denní ježdění určitě sloužit nebude.
Radku, pochopil jsem výměno střechy správně? viz obrázek
Taková výměna by možná šla. Určitě bych se totiž bál řezat střechu ve sloupcích..
Laco, tvoje řešení se mi taky líbí. Poradím se ještě s klempířem.
Celý plášť střechy je nejméně korodující a odcházejí díl skeletu 613, tedy do roku 1991, pak už je to běs i se střechama...... Vzhledem k tomu, co T613 se ročně vyhodí do šrotu není zase takový problém střechu z nějaké demontovat a to civilizovaným způsobem, ne majzlíkem, Luboši. A co se týká toho dělení ve sloupkách, to se právě při výměně vrchního plechu neděje.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných