Ine karburatory na 613-ku ?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Ine karburatory na 613-ku ?

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 30 Aug 2006, 00:48

Ahojte !

Dalo by sa s uspechom na 613-ku (motor 1989) dat dajake ine, lepsie karburatory ? Mate s tym niekto skusenosti, a ked hej, tak konkretne co ?
Vopred dakujem...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Aug 2006, 02:19

Nechaly se sechnat Webry z Rnaulta Furgon? Jestli si dobře vzpomínám. A ještě nějaký německý, ale to už nevím z čeho...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Ine karburatory na 613-ku ?

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Aug 2006, 07:55

stastnytatrovak napísal:Ahojte !

Dalo by sa s uspechom na 613-ku (motor 1989) dat dajake ine, lepsie karburatory ? Mate s tym niekto skusenosti, a ked hej, tak konkretne co ?
Vopred dakujem...
mohol by si mi vysvetliť, čo by si chcel použitím tých "lepších" karburátorov dosiahnuť?

lada

Príspevok od užívateľa lada » 30 Aug 2006, 07:56

Anebo karburatory ze Simcy 1501, pasujou rozteci a jsou to webry

*radek*

Príspevok od užívateľa *radek* » 30 Aug 2006, 08:03

Furgon???? Snad Fuego, ne?

Zase jeden co chce od karburátorové "trojky" se stupidním stálým převodem 3,159 výkony a vlastnosti vozu z "dnešní" doby, tedy alespoň blížící se třeba takovému 50 kW motoru z Felicie s jednobodovým vstřikem :wink: ...... zapomeň na to, nemá to cenu, ten motor na to relativně má jen tehdy, pokud ho řádně proleješ palivem a to není zrovna nej řešení....

stastnytatrovak(nezareg)

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak(nezareg) » 30 Aug 2006, 10:33

Chlapci, ja nemusim mat z Tatry dravca 0-100 km/h za 5 s, aj keby to bolo fajn :P
Ale vec je, ze moje karbiky su vraj trosku uz vyjazdene, a rozmyslal som, ci by nebolo lepsie namiesto repasovania starych kupit dajake novodobejsie.
Myslienka je, ze aby sa dostal lepsi chod v nizkych otackach hlavne, aby tahalo auto uz od dajme tomu 1500 RPM.
Ja sa tolko do aut nerozumiem, ale ak dam lepsi karburator, co napr. dava viac benzinu a luftu a rychlejsie, nedostanem tym viac efektu !?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Aug 2006, 11:51

stastnytatrovak(nezareg) napísal: ....aby sa dostal lepsi chod v nizkych otackach hlavne, aby tahalo auto uz od dajme tomu 1500 RPM.
Ja sa tolko do aut nerozumiem, ale ak dam lepsi karburator, co napr. dava viac benzinu a luftu a rychlejsie, nedostanem tym viac efektu !?
Hm, práve toto som tak trocha tušil. Nič v zlom, ale asi toho o karburátoroch veľa nevieš. Pokiaľ je motor T613 v dobrom stave, tak má plynulý záber už prakticky od voľnobežných otáčiek. Pokiaľ ten tvoj odmieta spoluprácu ešte pri 1500ot/min., tak tam niečo nie je v poriadku. Či sú to ale hneď karburátory... Odporúčam ti najprv si poriadne skontrolovať nastavenie a stav celého motora - iba ak to nepomôže, potom môžeš viniť aj karburátory. Inak opotrebené karburátory sa prejavia hlavne nestabilitou voľnobežných otáčok, za jazdy by sa to ale prejavovať nemalo. Takže - závadu hľadaj inde.

A ešte k výmene karburátorov za iné.. Písal si, že "...ci by nebolo lepsie namiesto repasovania starych kupit dajake novodobejsie..." Čo myslíš pod novodobejšími? Motory T613 používali karburátory ešte aj v dobe, kedy už v tejto triede prevládalo vstrekovanie. Myslím si tiež, že tieto karburátory boli technicky veľmi dobre vyriešené a aj dobre prispôsobené potrebám motorov. Po nich nasledoval vo vývoji už iba otrasný poloautomatický karburátor LEKR, vychádzajúci z karburátorov Pierburg, ten sa na T613 ale nikdy nemontoval a ani to neodporúčam. Bola to už iba taká posledná agónia vo vývoji karburátorov, kedy ich ešte niekto chcel udržať za každú cenu pri živote, aj keď už dávno bolo jasné, že ďalšia cesta tadiaľto nevedie a treba prejsť ku vstrekovaniu. Takže aký novodobejší? Pokiaľ chceš auto používať na normálne jazdenie, sotva nájdeš lepší karburátor, ako SEDR. Pokiaľ ti však záleží hlavne na výkone, bez ohľadu na spotrebu, potom by boli možné aj iné riešenia. Preto som sa ťa hneď na začiatku pýtal, čo chceš výmenou dosiahnuť.

statsnytatrovak(nezareg)

Príspevok od užívateľa statsnytatrovak(nezareg) » 30 Aug 2006, 12:34

ondrej napísal:
stastnytatrovak(nezareg) napísal: ....aby sa dostal lepsi chod v nizkych otackach hlavne, aby tahalo auto uz od dajme tomu 1500 RPM.
Ja sa tolko do aut nerozumiem, ale ak dam lepsi karburator, co napr. dava viac benzinu a luftu a rychlejsie, nedostanem tym viac efektu !?
Hm, práve toto som tak trocha tušil. Nič v zlom, ale asi toho o karburátoroch veľa nevieš. Pokiaľ je motor T613 v dobrom stave, tak má plynulý záber už prakticky od voľnobežných otáčiek. Pokiaľ ten tvoj odmieta spoluprácu ešte pri 1500ot/min., tak tam niečo nie je v poriadku. Či sú to ale hneď karburátory... Odporúčam ti najprv si poriadne skontrolovať nastavenie a stav celého motora - iba ak to nepomôže, potom môžeš viniť aj karburátory. Inak opotrebené karburátory sa prejavia hlavne nestabilitou voľnobežných otáčok, za jazdy by sa to ale prejavovať nemalo. Takže - závadu hľadaj inde.

A ešte k výmene karburátorov za iné.. Písal si, že "...ci by nebolo lepsie namiesto repasovania starych kupit dajake novodobejsie..." Čo myslíš pod novodobejšími? Motory T613 používali karburátory ešte aj v dobe, kedy už v tejto triede prevládalo vstrekovanie. Myslím si tiež, že tieto karburátory boli technicky veľmi dobre vyriešené a aj dobre prispôsobené potrebám motorov. Po nich nasledoval vo vývoji už iba otrasný poloautomatický karburátor LEKR, vychádzajúci z karburátorov Pierburg, ten sa na T613 ale nikdy nemontoval a ani to neodporúčam. Bola to už iba taká posledná agónia vo vývoji karburátorov, kedy ich ešte niekto chcel udržať za každú cenu pri živote, aj keď už dávno bolo jasné, že ďalšia cesta tadiaľto nevedie a treba prejsť ku vstrekovaniu. Takže aký novodobejší? Pokiaľ chceš auto používať na normálne jazdenie, sotva nájdeš lepší karburátor, ako SEDR. Pokiaľ ti však záleží hlavne na výkone, bez ohľadu na spotrebu, potom by boli možné aj iné riešenia. Preto som sa ťa hneď na začiatku pýtal, čo chceš výmenou dosiahnuť.
Dakujem za serioznu a vystiznu odpoved :) Ano, sam som si priznal, ze skoro nic o tom neviem. Viem len, ze chlapci tu aj v Krnepu v Prahe davaju vinu karburatorom, ze auto velmi netaha v nizkych otackach a trochu trha.
S novodobejsimi myslim to, ze karburatory lepsiej technologie. Aspon vela ludi tvrdi, ze tie Jikov su stavane na technologiach zo 40. rokov... Takze dajake zapadne karburatory by neboli lepsie ?
Ohladom vykonu a spotreby. Ci mi zerie Tatra miesane 15 alebo 20, to je mi fuk. Ale nad 15 na dialnici a na dlhych trasach by som fakt nechcel ist.
Takze ake riesenia (karburatory) su na to, ked sa berie taka spotreba do uvahy ?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Aug 2006, 12:35

:oops: Ano Radku, máš pravdu je to Fuego...

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 30 Aug 2006, 13:05

stastnytatrovak(nezareg) napísal:...Ci mi zerie Tatra miesane 15 alebo 20, to je mi fuk. Ale nad 15 na dialnici a na dlhych trasach by som fakt nechcel ist.
Takze ake riesenia (karburatory) su na to, ked sa berie taka spotreba do uvahy ?
15 nebo 20 je zatracený rozdíl (a co teprve 10 nebo 20 ;-)). Jestli už jsi byl v nedražší tatraopravně, mohl jsi zajet trochu víc severně a nechat karburátory u Kratochvíla. Za cenu několika litrů benzínu by ses dozvěděl jestli jsou skutečně špatné a pokud ano, mohl by sis je odvézt repasované (s prací pana Kratochvíla jsem byl velmi spokojený). Jak psal Ondrej, motor T613 tahá poslušně už od volnoběžných otáček, pozdější modely pravda o něco méně ochotně a průměrná spotřeba se pod 15l/100km určitě vejde.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Aug 2006, 13:08

statsnytatrovak(nezareg) napísal: ...Viem len, ze chlapci tu aj v Krnepu v Prahe davaju vinu karburatorom, ze auto velmi netaha v nizkych otackach a trochu trha.
- Nech ti tí chlapci skúsia skonkretizovať, prečo by mali byť na vine práve karburátory - celkom by ma to zaujímalo!
Ak je všetko ostatné v poriadku (moje predošlé upozornenie na túto skutočnosť si ignoroval, a pritom je to dôležité asi viacej, než si myslíš), tak v rámci správneho nastavenia motora treba skontrolovať aj nastavenie karburátorov. Myslím tým hlavne okrem ich celkového vyčistenia skontrolovať:
- výšku hladiny v plavákových komorách
- správne osadzovacie prvky predpísané pre daný typ motora
- činnosť el. mag. odpojovačov
- správnu činnosť akceleračných púmp
- ľahký chod všetkých klapiek, hlavne na 2. stupni
Všetky ostatné možné závady sem písať nechcem, bolo by toho hodne a tekto to asi nemá zmysel.
statsnytatrovak(nezareg) napísal:S novodobejsimi myslim to, ze karburatory lepsiej technologie. Aspon vela ludi tvrdi, ze tie Jikov su stavane na technologiach zo 40. rokov... Takze dajake zapadne karburatory by neboli lepsie ?
Možno sa budeš čudovať, ale myslím, že "dáke západné" by lepšie neboli. Všetky karburátory fungujú na rovnakých fyzikálnych princípoch, ktoré sa ani od 40. rokov minulého storočia nezmenili. Karburátory SEDR sú technicky vyspelé a majú veľmi dobré parametre. Inak karburátory Jikov využívajú v svojej konštrukcii kompenzačný systém Weber, ktorý je najrozšírenejší a asi aj najlepší. Umožňuje totiž veľmi dobré prispôsobenie charakteristiky karburátora požiadavkám motora pri pomerne dobrej stabilite nastavenia. Poznal som niektorých ľudí, ktorí sa venovali vývoju týchto karburátorov a považujem ich za špičkových odborníkov.
statsnytatrovak(nezareg) napísal:Ohladom vykonu a spotreby. Ci mi zerie Tatra miesane 15 alebo 20, to je mi fuk. Ale nad 15 na dialnici a na dlhych trasach by som fakt nechcel ist. Takze ake riesenia (karburatory) su na to, ked sa berie taka spotreba do uvahy ?
Ešte sa mi nepodarilo, aby som mal u T613 spotrebu na diaľnici 15 l. Najviac - pri dosť ostrom tempe - som sa dostal asi na 13,5 l, s trvalo zapnutým jedným kúrením a občas aj s dvomi (bolo to vo februári). V meste som za podobných podmienik dosiahol max. spotrebu 16,5 l, keď som nejakú dobu jazdil iba krátke trasy 2-2,5km, vždy so studeným štartom. Takže pri spotrebe 15-20 l už niečo nie je v poriadku. A zvýšená spotreba ešte neznamená lepšie jazdné vlastnosti, skôr naopak, ich zhoršenie.

Zdá sa mi ale, že aj tak ťa nepresvedčím, takže - vyskúšaj na Tatre nejaké iné karburátory, sám porovnaj a uvidíš.
Ak ale chceš poznať môj názor, ktoré by som ti ja odporúčal, tak posúvačové karburátory SU - tie sú založené na úplne inom princípe regulácie - nemajú škrtiacu klapku - takže pri vyšších zaťaženiach je tu reálny predpoklad na zlepšenie plniacej účinnosti, a teda aj na vyšší max. výkon pri rovnakej, a možno aj nižšej spotrebe. V oblasti malých zaťažení, kde sa prevažne jazdí, by sa to ale nemalo prejaviť. Či ale nenastane zhoršenie niektorých iných vlastností, neviem, Asi ťažko ich však dokážeš amatérsky prispôsobiť potrebám konkrétneho motora, pre ktorý neboli určené (T613)

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 30 Aug 2006, 19:47

Okay, diki... ja Ti verim, co by som Ti neveril :) Ano, moze to byt este furt par necistot, takze skusim vycistit karburatory aj cely privod paliva, AC pumpu atd...
Ja som neignoroval co si predtym pisal. Len som si myslel, ze moze to byt strasne vela veci. Ak sa ti chce, napis, bol by som velmi rad... :)
Ked som Tatru kupil, dost niekedy hrkala. Na ceste na Slovensko (z Danska) sa to uplne doje****, a v Krnepe mi vycistili karburatory a dali nove filtre. Velmi to pomohlo, ale este furt nejde vzdy hladko. Podotykam, ze AC pumpu nevycistili, a viem, ze je tam trosku spiny. Ale malo. Sranda je v tom, ze niekedy ide uplne krasne, a niekedy nie. Nevidim suvislost v istych otackach alebo podobne. Spotreba na dialnici a dlhych trasach mimo mesta je ca. 10 Len kratke tury v meste je 20. Priemerna je tak 12,5-17.
Mam par dier vo vyfuku (okrem tych dvoch co tam maju byt ;)), neviem kolko toto ma co povedat do problematiky.

tomcat1

Príspevok od užívateľa tomcat1 » 30 Aug 2006, 21:22

Karburatory sa stale vyvijau (v USA) a je dostat vseliake zaujimavae modely.
napr:http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Ale ja by som sa do takej vymeny nepustal. Nastavenie pre potreby konkretneho motora je dost zdlhave. Viem o com hovorim, ja som mal v BMW 318 karburator z T 613 :-

sojka

Príspevok od užívateľa sojka » 30 Aug 2006, 22:42

Jestli už jsi byl v nedražší tatraopravně, mohl jsi zajet trochu víc severně a nechat karburátory u Kratochvíla. Za cenu několika litrů benzínu by ses dozvěděl jestli jsou skutečně špatné a pokud ano, mohl by sis je odvézt repasované (s prací pana Kratochvíla jsem byl velmi spokojený).


Pana Kratochvíla bych rád využil. Můžu poprosit o kontakt? Dík

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 31 Aug 2006, 09:30

sojka napísal:Pana Kratochvíla bych rád využil. Můžu poprosit o kontakt? Dík
sojko, když někoho cituješ, bývá dobrým zvykem to udělat nějakým obvyklým způsobem (třeba tak, jak vidíš výše).
Nevím jak dalece je zde povolena reklama, proto jsem ani neuváděl adresu, ačkoliv doufám, že je v pořádku dovolit si vyjádřit spokojenost s něčí prací :-). Předpokládám, že zvládneš použít některý z internetových vyhledávačů a položit mu inteligentní dotaz, např. "karburátory Kratochvíl".

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 24 Sep 2006, 18:19

Fuego ma sice Webre, ale tie sa nedaju pouzit, hoci priruba je rovnaka. Totiz, je na nom asi 12 hadiciek pre EGR ventily, vodny okruh, podla ktoreho sa riadi sytic a motor ma riadiacu jednotku, ktora riadi zapalovanie. Mozno po nejakej velkej prestavbe by sa dalo.


Ale teraz ku mojmu problemu:
Dnes som po roku spojazdnil tatru. Motor ma cislo okolo 1700 ale bol v roku asi 90 prestavany. Neviem co vsetko sa tam menilo, okrem dlheho rozvodu a danych SEDR. Problem je nasledovny. Medzi volnobeznymi otackami a asi 1500ot. sa to pri pridani plynu poriadne dusi. Musim neustale sliapat na plyn, aby nezdochol, nad 1500 sa uz chyti a ide ok. Volnobezne otacky su ok, na sytic to ide ok. Preco sa to ale dusi v tom rozmedzi 1000ot neviem. Karburatory su vycistene, plavaky nastavene, je pravda, ze neboli nastavene na pristrojoch, ale pokial ma pamat neklame, v trosku mensej miere to robilo aj ked som na nej kedysi jazdil. Vie dakto nejaky tip co by mohlo byt zle? Ak su povodne vacky, je mozne ze mu chudobna zmes a 6 stupnov zak. predstih s podtlakom nerobi dobre?

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 24 Sep 2006, 20:19

Tento problem sa mi podarilo odstranit vymenou povodnych trysiek vzduch 200 benzin 115 za vzduch 190 benz. 120.Vymenil som aj trysku volnobehu z 50 na 55 ale to az taky vplyv nema.
Aj pri takejto zmene sa da motor bez problem. nastavit aby vyhovoval svojim emisnym normam.
Skus si ale skontrolovat aj casovanie vent. (vacky)

Trysky a vzdusniky roznych velkosti som kupil v "mototechne" v trnave presnu adresu nepoznam ale mali tam aj zahradnu techniku.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 24 Sep 2006, 21:25

Palo, nevieš si náhodou presnejšie spomenút kde presne v trnave? a kedy? Dík.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 24 Sep 2006, 23:19

záhradná technika :lol: a mototechna :roll: , trocha upresni Palo :wink:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 24 Sep 2006, 23:22

Dik Palo, Stevo mi dal zopar tipov, ked to nezabere, skusim zaexperimentovat s tryskami. Ja som to ale raz skusal a spotreba bola 35l/100 na take daco nemam zrovna moc naladu ;-) Kolko to zere tebe?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných