Pár dotazov

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Pár dotazov

Príspevok od užívateľa sqad » 24 Máj 2006, 15:40

ahoj, mal by som na vás pár otázok...
- jedna je viacmenej rečnícka, ale máte niekto na tatre lak, ktorý je vyrobený na slovensku? myslím tým napr. CARLUX z chemolaku.
sú nejaké firmy, ktoré namiešajú presný odtieň farby tak že ho naskenujú, ak by som im tam doniesol nejaký napr. už nalakovaný predmet?

- ďalej pred lakovaním budem musieť dať dolu sklá (čelné a zadné delené) podľa možnosti tak aby som nezničil ani sklá ani tesniace gumy - s novými nestvrdnutými to ide asi relatívne ľahko, ale ak už majú nejaký vek... máte na to nejaké ,,grify" alebo bude najlepšie predsalen gumy rozrezať? robí mi to trochu obavy, lebo som to nikdy predtým nerobil...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Máj 2006, 18:37

Hovoríš o sklách na T603?

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa sqad » 24 Máj 2006, 18:57

hej, na 603m´69

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Máj 2006, 20:03

Gumy bych dal nové.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Máj 2006, 21:23

Vlani na jeseň som odstrojoval T603 z rolu 1960 a podla môjho odhadu , okná čo tam boli nedemontoval nikto najmenej 20 rokov. Napriek tomu som ich zhodil bez poškodenia skiel , alebo gúm a stačili mi na to dva vhodne upravené skrutkovače, Ani v minulosti som nemal problémy so sklami , aj keď boli opakovane demontované a naopak.

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa sqad » 24 Máj 2006, 21:47

ako so skrutkovačmi?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 25 Máj 2006, 08:19

sqad: Toto miešanie farieb... robí to napríklad firma Sikkens čo viem. Minimálne

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 25 Máj 2006, 08:34

to miešanie robia tuším aj priamo v chemolaku... ,ale či aj oficiálne to neviem.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 25 Máj 2006, 08:40

Velmi jednoducho, treba si upraviť dva väčšie skrutkovače tak, aby nemali ostré hrany na britoch napr jemným brúsnym kameňom, kvôli tomu , aby nerozrezali tesniacu gumu, Samozrejme najprv treba vybrať chromované lišty, ktoré slúžia ako klin. Následne treba uvolniť opatrne tesnenie okna z vnútornrj strany karosérie. Potom z vonkajšej strany opatrne uvolniť od prípadného lepidle. Ďalej v lubovolnom hornom rohu zvonka podobrať skrutkovačom, podobne ako keď sa demontuje pneumatika a zároveň z vnútra tlačiť rukou na sklo smerom von. Jeden skrutkovač nechť zasunutý v mieste podobratia, aby sa tesnenie nevrátilo zpäť. druhým skrutkovačom pomaly postupovať smerom po hornrj hrane od miesta prvého podobratia,.týmto spôsobom pokračovať aj na zvislých hranách, až kým nie je badatelná medzera medzi gumou a karosériou. spodnú hranu skla netreba uvolňovať. Pozor tesnenie má na vonkajšom obvode dve tesniace /vodiace/ lišty , nesnaž sa ich uvolniť naraz, ale postupne jednu po druhej.Po uvolnení tesnenia z troch strán, jednoduch sklo aj s tesnením vyjmeš smerom hore .Ak si na to netrúfaš, možno by bolo lepšie , keby som ti to prišiel urobiť

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Máj 2006, 11:10

Docela bych si dával pozor s těmi šroubováky na čelní sklo, u modelu 69 je lepené a tolik jako jedničkové toho nesnese...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 25 Máj 2006, 15:22

V pohode som ho vybral aj z modelu 71

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných