Jak dostat z613-ky víc výkonu?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ale všechny tehdejší automatické převodovky vykazovaly spotřebu o dobrých 20-30% vyšší. Ten měnič má ztráty jako prase a běžně to mívalo max. tři kvalty, takže nižších otáček není jak dosáhnout, aby byla zachována rozumná dynamika toho auta. I u dnešních nových aut je spotřeba s automatem +10-15% naprosto běžná...Muf napísal:Luboš: to, že má automat vyšší spotřebu je urban legend. Nemusí to tak být vždy. Znám auta, kde je spotřeba ve verzi s automatem naopak nižsí. Například Porsche 928 (to koukáte, co?) nebo Land Rover Discovery (tady jsem si jist minimálně tou generací, co se vyráběla v půlce 90. let)
Je to spíš tak, že ta auta mají vyšší spotřebu ve městě, kde je to dáno konstrukcí a ztrátami v převodovém ústrojí během rozjíždění. Ale já si zase myslím, že právě ve městě je ten automat nejvděčnější. Když si porovnám, jaké to je šinout se na Wilsonově před Hlavním nádražím v koloně s automatem a s manuálem, je to jasný
Ve vyšších rychlostech mívají automaty stejně pevné přemostění a navíc ještě většína točí při stejné rychlosti méně otáček a proto pak ta spotřeba...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
A to si představ Matěji, že všechna auta vyrobená v posledních xx letech mají při brždění motorem navíc nulovou spotřebu, takže dřívější jízdu s vyřazenou rychlostí ještě tvrdě válcují...Mojžo napísal:To že má automať nižšiu spotrebu sa mi dajako nechce veriť.
Šikovný šofér vie toľko prejsť na neutrál že coškaj nedobre ta neviem. No nič to je jedno. Automat v T613 bol, 65-ka BW, ale to bol 3-kvalt, maximálka myslím 130 km/h. I keď už mal systém kick-down Hehe, i keď pri 3 kvaltoch neviem načo
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tak brzdit motorem se dá prakticky jen v jedné pozici plynového pedálu a otáčky, kdy se opět jede na palivo, jsou nastavovány těsně nad volnoběžné. U Mi je to myslím až při 1200ot/min (kdyžtak mne opravte), ale u TDI se to přepíná např. už při otáčkách cca 100 ot/min nad volnoběhem, takže spoří to téměř furt.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
U karburátorových aut tohle nikdy nebylo vyřešeno a už z principu tam něco poteče. U motoru 613-4 by se akorát vždy při zvýšených otáčkách (tedy ne jen při brždění motorem) měly odpojovat elektromagnetický jehly volnoběhu. Jen by mě zajímalo, proč to na mém motoru nefachá...
Oply moc neznám, ale těch 1800 je poměrně dost. Víceméně jezdím už jenom s auty, které bez protestů jedou od tisíce otáček, tak by se mi to moc nelíbilo...
Oply moc neznám, ale těch 1800 je poměrně dost. Víceméně jezdím už jenom s auty, které bez protestů jedou od tisíce otáček, tak by se mi to moc nelíbilo...
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
páni to je debatička o tom keby sme mali 1,5melóna to by bolo vecí na tatru ....
ozaj poskytnem jednu chromku na ten váš zminovaný pokus úpravy-tuningu ,( auto už je v príprave na tuning teda koplet odstrojené a pekne skorodované to aby sa prípadný záujemca tolko nenarobil s demontážov zbytočných komponentov ), je to proste kus š....
ozaj poskytnem jednu chromku na ten váš zminovaný pokus úpravy-tuningu ,( auto už je v príprave na tuning teda koplet odstrojené a pekne skorodované to aby sa prípadný záujemca tolko nenarobil s demontážov zbytočných komponentov ), je to proste kus š....
automat a objem
5ks Tatry 613 kabriolet měly 4stupňový automat Borg-Warner (GB
). Olej z převodovky putoval pro ochlazení náporových výměníků pod předním nárazníkem.
Tatra 700 Coupe měla dokonce 4479 ccm a 294kW při 7500 ot. To je asi největší objem jakého lze z motoru získat a např. "Tatra" Grafit si ho nechala taky postavit, navíc má dvoukotoučovou spojku Sachs a max. přes 320km/h. Chlazení stále vzduchem a samozřejmě stříkačka. Někde jsem četl, že za 200.000 Kč ti v Kopřivnici 4.5 litr postaví.
). Olej z převodovky putoval pro ochlazení náporových výměníků pod předním nárazníkem.
Tatra 700 Coupe měla dokonce 4479 ccm a 294kW při 7500 ot. To je asi největší objem jakého lze z motoru získat a např. "Tatra" Grafit si ho nechala taky postavit, navíc má dvoukotoučovou spojku Sachs a max. přes 320km/h. Chlazení stále vzduchem a samozřejmě stříkačka. Někde jsem četl, že za 200.000 Kč ti v Kopřivnici 4.5 litr postaví.
nezabúdajte, že moderné auomatické prevodovky spolupracujú s riadiacou jednotkou motora, a to docela podstatne, vývoj takejto srandy by bol mastný až by to bolelo a nakoniec by to aj tak trhalo...
Wabco predáva sady ABS také, že namontovat sa dá prakticky na všetky autá, a skoro níč nie je treba nastavovat a nestojí to 2 melony ale o dva rády menej....
Wabco predáva sady ABS také, že namontovat sa dá prakticky na všetky autá, a skoro níč nie je treba nastavovat a nestojí to 2 melony ale o dva rády menej....
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Muf:
Jsou zhruba 3 cesty:
1)sériová 4,3 výkon 230k krouťák kolem 300 - vznikla série 15ks. + nějaké dodělávky, je na to odzkoušený soft do GEMSU
2)vytunit sériovou 4,3 - zvětšít kompresi, udělat nový soft na výkon, 6° převodovka, odbrzdit, náporový chladič oleje? . Stále víceméně sériový motor
3) postavit novou 4,5 s jiným sáním, zapalováním, ECU, asi i brzdama, 6° převodovkou, změněnou rozvodovkou a vyřešit problematický přenos síly na kola. Prakticky motor tatra eccora sport. Momentálně tam mají 400k a Mk480Nm.
3*) zkusit popřemýšlet nad využítím sériového motororu V6 pro autokros s jiným sáním a zapalováním (vzhledem k tomu že existují cena by mohla být něco mezi 1-2), ale bude problematická životnost a běžná převodovka taky nic moc.
1) se dá postavit když dodáš motor 3,5i tak kolem 80-150k
2) už bude dražší, hodiny na brzdě, hodiny na vývoji software....
3) bude asi stejně drahý jako 2) ale bude mít malou životnost, a vysokou spotřebu.
podle tatrováka tu převodovku 6° pro eccoru vyvynuli někde v Novém jičíně nebo Valmezu nebo co.
nicméně již motor 1) se chová velice příjemně, kroutící moment dovoluje jet na 5 od 80 do 230, při dálniční jízdě na pracovním bodu dokonce hrozí nižší spotřeba
ale k tomuto tématu by mohl přispět jestli chce i Ríšan. neboť laboruje se softwarem a určitě dělal rozvahu i nad svým motorem KATi.
Jsou zhruba 3 cesty:
1)sériová 4,3 výkon 230k krouťák kolem 300 - vznikla série 15ks. + nějaké dodělávky, je na to odzkoušený soft do GEMSU
2)vytunit sériovou 4,3 - zvětšít kompresi, udělat nový soft na výkon, 6° převodovka, odbrzdit, náporový chladič oleje? . Stále víceméně sériový motor
3) postavit novou 4,5 s jiným sáním, zapalováním, ECU, asi i brzdama, 6° převodovkou, změněnou rozvodovkou a vyřešit problematický přenos síly na kola. Prakticky motor tatra eccora sport. Momentálně tam mají 400k a Mk480Nm.
3*) zkusit popřemýšlet nad využítím sériového motororu V6 pro autokros s jiným sáním a zapalováním (vzhledem k tomu že existují cena by mohla být něco mezi 1-2), ale bude problematická životnost a běžná převodovka taky nic moc.
1) se dá postavit když dodáš motor 3,5i tak kolem 80-150k
2) už bude dražší, hodiny na brzdě, hodiny na vývoji software....
3) bude asi stejně drahý jako 2) ale bude mít malou životnost, a vysokou spotřebu.
podle tatrováka tu převodovku 6° pro eccoru vyvynuli někde v Novém jičíně nebo Valmezu nebo co.
nicméně již motor 1) se chová velice příjemně, kroutící moment dovoluje jet na 5 od 80 do 230, při dálniční jízdě na pracovním bodu dokonce hrozí nižší spotřeba
ale k tomuto tématu by mohl přispět jestli chce i Ríšan. neboť laboruje se softwarem a určitě dělal rozvahu i nad svým motorem KATi.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Edo, len drobna oprava .... 4.36 by mal mat krutak okolo 380Nm. Co sa tyka prestavby na 4.5, je treba vyrobit kovanu kluku, ktora ma zdvih vacsi o 1mm. Ked som sa pytal na cenu, tak mi bolo povedane cca 40kkc.
Inak mam jeden clanocek o T700 sport (predchodca T700 coupe), kde je takyto motor a tam pisu, ze sa da objem zvacsit na konecnych 4.9l. Co je na tom pravdy, neviem.
Inak mam jeden clanocek o T700 sport (predchodca T700 coupe), kde je takyto motor a tam pisu, ze sa da objem zvacsit na konecnych 4.9l. Co je na tom pravdy, neviem.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud si ještě ze školy pamatujete vzoreček na výpočet objemu válce, tak si ověřte, jací amatéři v té Kopřivnici připravovali oficiální dokumenty k T700.
Petr Janda: do počtu stupňů automatické převodovky se ale běžně nezapočítává poloha parkovacího režimu. A jak si mohla "Tatra" grafit sama nechat postavit motor? To by muselo být moc chytré auto... Ne, ten motor byl podle mých informací sebrán z toho nabouraného kupé T700"GT"
Petr Janda: do počtu stupňů automatické převodovky se ale běžně nezapočítává poloha parkovacího režimu. A jak si mohla "Tatra" grafit sama nechat postavit motor? To by muselo být moc chytré auto... Ne, ten motor byl podle mých informací sebrán z toho nabouraného kupé T700"GT"
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných