Jak dostat z613-ky víc výkonu?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 23:42

Tak za dva miliony si to můžeme namontovat a odzkoušet taky. Zajisté by to bylo řešitelné převážně z běžně dostupných komponent, ale kdo by to dělal?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 06 Jan 2006, 23:45

To že má automať nižšiu spotrebu sa mi dajako nechce veriť.

Šikovný šofér vie toľko prejsť na neutrál že coškaj nedobre ta neviem. No nič to je jedno. Automat v T613 bol, 65-ka BW, ale to bol 3-kvalt, maximálka myslím 130 km/h. I keď už mal systém kick-down :) Hehe, i keď pri 3 kvaltoch neviem načo

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 23:56

Muf napísal:Luboš: to, že má automat vyšší spotřebu je urban legend. Nemusí to tak být vždy. Znám auta, kde je spotřeba ve verzi s automatem naopak nižsí. Například Porsche 928 (to koukáte, co?) nebo Land Rover Discovery (tady jsem si jist minimálně tou generací, co se vyráběla v půlce 90. let)
Je to spíš tak, že ta auta mají vyšší spotřebu ve městě, kde je to dáno konstrukcí a ztrátami v převodovém ústrojí během rozjíždění. Ale já si zase myslím, že právě ve městě je ten automat nejvděčnější. Když si porovnám, jaké to je šinout se na Wilsonově před Hlavním nádražím v koloně s automatem a s manuálem, je to jasný :wink:
Ve vyšších rychlostech mívají automaty stejně pevné přemostění a navíc ještě většína točí při stejné rychlosti méně otáček a proto pak ta spotřeba...
Ale všechny tehdejší automatické převodovky vykazovaly spotřebu o dobrých 20-30% vyšší. Ten měnič má ztráty jako prase a běžně to mívalo max. tři kvalty, takže nižších otáček není jak dosáhnout, aby byla zachována rozumná dynamika toho auta. I u dnešních nových aut je spotřeba s automatem +10-15% naprosto běžná...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Jan 2006, 23:59

Mojžo napísal:To že má automať nižšiu spotrebu sa mi dajako nechce veriť.

Šikovný šofér vie toľko prejsť na neutrál že coškaj nedobre ta neviem. No nič to je jedno. Automat v T613 bol, 65-ka BW, ale to bol 3-kvalt, maximálka myslím 130 km/h. I keď už mal systém kick-down :) Hehe, i keď pri 3 kvaltoch neviem načo
A to si představ Matěji, že všechna auta vyrobená v posledních xx letech mají při brždění motorem navíc nulovou spotřebu, takže dřívější jízdu s vyřazenou rychlostí ještě tvrdě válcují... :)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jan 2006, 00:01

Luboš joj synku vieš ja som 1000 rokov zaspal dobu ta faaakt neviem že toto mal už Spyker v roku 1908.

Ale inak máš to nekompletné keď už sa mám na Teba hrať. Ty nemáš pravdu. Pretože sa to odpája až pri určitých zvýšených otáčkach pri základnej pozícii plynového pedálu

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Jan 2006, 00:11

Tak brzdit motorem se dá prakticky jen v jedné pozici plynového pedálu a otáčky, kdy se opět jede na palivo, jsou nastavovány těsně nad volnoběžné. U Mi je to myslím až při 1200ot/min (kdyžtak mne opravte), ale u TDI se to přepíná např. už při otáčkách cca 100 ot/min nad volnoběhem, takže spoří to téměř furt. :)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jan 2006, 00:17

Mi, aj 613-4 motor 1200 za minútu.
TDI približne vtedy ale
4-valcové benzínové motory pri 1800 otáčkach za minútu.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jan 2006, 00:18

Ale hej no, jak jazdím Vectrou, ta tam aj ku križovatke brzdím tam že tam zdrbem dvojku a ona sa zo 7000 otáčok za minútu postupne dotočí brrr

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Jan 2006, 00:41

U karburátorových aut tohle nikdy nebylo vyřešeno a už z principu tam něco poteče. U motoru 613-4 by se akorát vždy při zvýšených otáčkách (tedy ne jen při brždění motorem) měly odpojovat elektromagnetický jehly volnoběhu. Jen by mě zajímalo, proč to na mém motoru nefachá... :o

Oply moc neznám, ale těch 1800 je poměrně dost. Víceméně jezdím už jenom s auty, které bez protestů jedou od tisíce otáček, tak by se mi to moc nelíbilo...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 07 Jan 2006, 02:01

páni to je debatička o tom keby sme mali 1,5melóna to by bolo vecí na tatru :lol: ....
ozaj poskytnem jednu chromku na ten váš zminovaný pokus úpravy-tuningu :lol: ,( auto už je v príprave na tuning teda koplet odstrojené a pekne skorodované to aby sa prípadný záujemca tolko nenarobil s demontážov zbytočných komponentov :lol: ), je to proste kus š.... 8)

Petr Janda

automat a objem

Príspevok od užívateľa Petr Janda » 07 Jan 2006, 11:15

5ks Tatry 613 kabriolet měly 4stupňový automat Borg-Warner (GB
). Olej z převodovky putoval pro ochlazení náporových výměníků pod předním nárazníkem. :D

Tatra 700 Coupe měla dokonce 4479 ccm a 294kW při 7500 ot. To je asi největší objem jakého lze z motoru získat a např. "Tatra" Grafit si ho nechala taky postavit, navíc má dvoukotoučovou spojku Sachs a max. přes 320km/h. Chlazení stále vzduchem a samozřejmě stříkačka. Někde jsem četl, že za 200.000 Kč ti v Kopřivnici 4.5 litr postaví. :o

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 07 Jan 2006, 11:22

tých 320km/h je :lol: a jak to-čim to auto brzdilo :shock: čakalo až sa mu do cesti postavý strom alebo čo????
aj ovladatelnosť takého monštra musela byť super pohodička 8)

nezaregistrovanýmarekK

Príspevok od užívateľa nezaregistrovanýmarekK » 07 Jan 2006, 11:55

nezabúdajte, že moderné auomatické prevodovky spolupracujú s riadiacou jednotkou motora, a to docela podstatne, vývoj takejto srandy by bol mastný až by to bolelo a nakoniec by to aj tak trhalo...
Wabco predáva sady ABS také, že namontovat sa dá prakticky na všetky autá, a skoro níč nie je treba nastavovat a nestojí to 2 melony ale o dva rády menej....

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 07 Jan 2006, 12:36

Muf:

Jsou zhruba 3 cesty:

1)sériová 4,3 výkon 230k krouťák kolem 300 - vznikla série 15ks. + nějaké dodělávky, je na to odzkoušený soft do GEMSU
2)vytunit sériovou 4,3 - zvětšít kompresi, udělat nový soft na výkon, 6° převodovka, odbrzdit, náporový chladič oleje? . Stále víceméně sériový motor
3) postavit novou 4,5 s jiným sáním, zapalováním, ECU, asi i brzdama, 6° převodovkou, změněnou rozvodovkou a vyřešit problematický přenos síly na kola. Prakticky motor tatra eccora sport. Momentálně tam mají 400k a Mk480Nm.
3*) zkusit popřemýšlet nad využítím sériového motororu V6 pro autokros s jiným sáním a zapalováním (vzhledem k tomu že existují cena by mohla být něco mezi 1-2), ale bude problematická životnost a běžná převodovka taky nic moc.

1) se dá postavit když dodáš motor 3,5i tak kolem 80-150k
2) už bude dražší, hodiny na brzdě, hodiny na vývoji software....
3) bude asi stejně drahý jako 2) ale bude mít malou životnost, a vysokou spotřebu.

podle tatrováka tu převodovku 6° pro eccoru vyvynuli někde v Novém jičíně nebo Valmezu nebo co.
nicméně již motor 1) se chová velice příjemně, kroutící moment dovoluje jet na 5 od 80 do 230, při dálniční jízdě na pracovním bodu dokonce hrozí nižší spotřeba

ale k tomuto tématu by mohl přispět jestli chce i Ríšan. neboť laboruje se softwarem a určitě dělal rozvahu i nad svým motorem KATi.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 07 Jan 2006, 12:50

A prej má ten Ríšan i nějakej 4litr nebo co. Nevíte o tom někdo něco? To by bylo dělo!

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Jan 2006, 13:06

Edo, len drobna oprava .... 4.36 by mal mat krutak okolo 380Nm. Co sa tyka prestavby na 4.5, je treba vyrobit kovanu kluku, ktora ma zdvih vacsi o 1mm. Ked som sa pytal na cenu, tak mi bolo povedane cca 40kkc.

Inak mam jeden clanocek o T700 sport (predchodca T700 coupe), kde je takyto motor a tam pisu, ze sa da objem zvacsit na konecnych 4.9l. Co je na tom pravdy, neviem.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 07 Jan 2006, 13:11

páni mám otázku: vedel by niekdo ake boli či vôbec boli :lol: nejaké podvozkove úpravy na T700 coupééé(brzdy...) docela by ma to zaujímalo čo tam mohli v koprivnici vymyslieť nového :roll:
AT a Eda niečo bližšie k tomu 4,0(ked to nieje tajné ovšem) 8)
P.S. móžem poprosiť normálne odpovede......

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Jan 2006, 13:16

Ohladom brzd netusim, ale 700c malo nastavitelny podvozok, takze nejake zmeny boli. Ak to malo vydrzat jazdu v 290, zrejme museli byt.

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 07 Jan 2006, 13:43

z oficialniho dokumentu T700 m.r.97
Prílohy
04.jpg
(24.65 KiB) 361 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Jan 2006, 14:48

Pokud si ještě ze školy pamatujete vzoreček na výpočet objemu válce, tak si ověřte, jací amatéři v té Kopřivnici připravovali oficiální dokumenty k T700. :)

Petr Janda: do počtu stupňů automatické převodovky se ale běžně nezapočítává poloha parkovacího režimu. :lol: A jak si mohla "Tatra" grafit sama nechat postavit motor? To by muselo být moc chytré auto... :lol: Ne, ten motor byl podle mých informací sebrán z toho nabouraného kupé T700"GT"

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných