Strana 2 z 4

Napísané: 09 Jan 2006, 11:19
od užívateľa MartinD
Eda: Alespoň na Tatraportál si čas najdeš :wink:

Včera jsem ležel při -10 pod autem a musím říct, konečně to povolilo :D. Bouchal jsem do toho tak dlouho (zničil jsem několik kusů dřevěných špalíků), až se uvolnila levá strana a nakonec i ta pravá.....

Čili s galvanickou ochranou nemáte zkušenosti?

Napísané: 09 Jan 2006, 12:17
od užívateľa radek
Dřevěných špalíků? To bude ten problém Martine, na T613 je třeba přímo účinných nástrojů, tedy např. železná trubka + 2-3 kg kladivo. Pružnost špalíků Tě zbytečně zaměstanala jejich neschopností přenést požadovaný výkon.

Napísané: 09 Jan 2006, 14:00
od užívateľa Luboš
Romane, samozřejmě jsem předpokládal, že si ten nerezový zachová původní konstrukci a tvar...

Napísané: 09 Jan 2006, 20:01
od užívateľa Roman Maďar
Luboš, to ma neprekvapuje :D

Napísané: 12 Jan 2006, 13:28
od užívateľa MartinD
Zde je několik fotek, pořízených po demontáži výfuku.

Vypadá to, že sundám i KATy, abych je kopletně nahliníkoval. Co to vlastně jsou za katalyzátory / typy lambda sond? To, že jsou rezavé i lambdy se mi nelíbí. Je dobré je povolovat? Stav je patrný z fotek.

Napísané: 12 Jan 2006, 14:23
od užívateľa Zdicho
KATy jsou myslím z nerezu, ty nehliníkuj.

Napísané: 12 Jan 2006, 15:15
od užívateľa radek
Katy jsou z "moravského" nerezu, který celkem běžně koroduje. Klidně je nahliníkuj, pak zhnijou zevnitř a zbudou krásné hliníkové šlupky :D . Lambdy povoluj až tehdy, budeš-li mít na stole krabičku s novýma :wink: . Ale být Tebou, neřeším katy a lambdy, ale spíš tu karoserii............

Napísané: 12 Jan 2006, 16:05
od užívateľa Zdicho
No tak on neexistuje 100% nerez, každý nerez koroduje i ten potravinářský, zvlášť takto namáhaný.

Jasně, taky si myslím, že bys měl spíš řešit jiné věci než výfuk.

Napísané: 12 Jan 2006, 21:01
od užívateľa kovoo
Zdicho: No tak on neexistuje 100% nerez, každý nerez koroduje i ten potravinářský, zvlášť takto namáhaný.

to myslíš vážne že nerezová oceľ koroduje :shock: :roll:

Napísané: 12 Jan 2006, 21:04
od užívateľa radek
Protože takhle to začíná........

Napísané: 12 Jan 2006, 21:06
od užívateľa radek
...výrobce antikorozních barev píše na každou plechovku, že je třeba odstranit alespoň hrubé a pevně neulpívající částečky koroze z uvažovaného místa opravy nátěru......

Napísané: 12 Jan 2006, 21:07
od užívateľa radek
....no a rekonstrukce může vypuknout,že......

Napísané: 12 Jan 2006, 21:16
od užívateľa Luboš
Příčka se tam předpokládám už nedělala? :)

Napísané: 12 Jan 2006, 21:47
od užívateľa radek
Předpokládáš velmi správně.......

Napísané: 12 Jan 2006, 22:30
od užívateľa tomas
Interesant ...
Ja som na tom podobne ... Akurat + motor tecie a hodne, prevodovka skripe a siber sa rozpadol + servo sa vydralo :evil:

Napísané: 13 Jan 2006, 09:57
od užívateľa Zdicho
Kovoo: jasně, ale není to tak patrné jako u běžné oceli. Většinou nejde přímo o erozi jako takovou, ale např oxidaci. Nemám to z vlastní zkušenosti, ale od kolegy, co jej nerez živí.

Jednou jsem se zasmál u zpráv, když říkali, že jedné firmě vznikla škoda x miliónů, když jim na firemním pozemku zrezivěla nerezová ocel;).

Napísané: 13 Jan 2006, 10:09
od užívateľa Zdicho
Pěkné to je toto, ale to už je druhý člověk, který nevytváří uvniitř motorového prostoru na těchto nosnících ten "lem", co je před zkorodováním patrný, když jsou plechy přes sebe. Viz obrázek.

Napísané: 13 Jan 2006, 10:12
od užívateľa Kontráš
Zdicho má pravdu, i nerez ocel podléhá korozi. Děje se tak zejména v korozním prostředí některých agresivních chemických látek(bohužel už si nepamatuju o kterou skupinu chemikálií jde - můžu to zkusit pohledat). V určitých chemických provozech(repektive jejich částech) je nerez ocel nepoužitelná.

Napísané: 13 Jan 2006, 11:40
od užívateľa kovoo
oxidácia to je ten správny výraz :roll: ..., na povrchu nerez ocele sa vytvorý malá-tenká vrstvička ochranného oxidu a tá brání povrch ocele pred koróziou :roll: (to len tak aby som to uviedli na pravú mieru) 8)
jafné že korodujú, ale správna-dobre zvolená ner ocel nemá šancu skorodovať v normálnych neagresívnych prostrediach(ani ten vyfuk-kat), skor sa my zdá že tie vyfuky sú naschvál tak robené aby vydržali iba určitú dobu(čas) do prehrdzavenia(deštrukcie). To s dóvodu opravy a výmeny za nový(peniažky :wink: ) a predsa aj autoopravovne niečo musia robyť(nič proti nim), ale je to trocha taký podvod na nás... no a je tu ešte jeden aspekt ekonomickýýý taký"nezničitelný kat by bol dosti drahý" :lol:

Napísané: 13 Jan 2006, 11:48
od užívateľa MarekK
:shock: