koncový díl výfuku

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 09 Jan 2006, 11:19

Eda: Alespoň na Tatraportál si čas najdeš :wink:

Včera jsem ležel při -10 pod autem a musím říct, konečně to povolilo :D. Bouchal jsem do toho tak dlouho (zničil jsem několik kusů dřevěných špalíků), až se uvolnila levá strana a nakonec i ta pravá.....

Čili s galvanickou ochranou nemáte zkušenosti?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 09 Jan 2006, 12:17

Dřevěných špalíků? To bude ten problém Martine, na T613 je třeba přímo účinných nástrojů, tedy např. železná trubka + 2-3 kg kladivo. Pružnost špalíků Tě zbytečně zaměstanala jejich neschopností přenést požadovaný výkon.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Jan 2006, 14:00

Romane, samozřejmě jsem předpokládal, že si ten nerezový zachová původní konstrukci a tvar...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Jan 2006, 20:01

Luboš, to ma neprekvapuje :D

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 12 Jan 2006, 13:28

Zde je několik fotek, pořízených po demontáži výfuku.

Vypadá to, že sundám i KATy, abych je kopletně nahliníkoval. Co to vlastně jsou za katalyzátory / typy lambda sond? To, že jsou rezavé i lambdy se mi nelíbí. Je dobré je povolovat? Stav je patrný z fotek.
Prílohy
Resize of IMG_2821.JPG
Pohled na katalyzátor a prostor bez výfuku
Resize of IMG_2821.JPG (67.35 KiB) 8041 zobrazení
Resize of IMG_2824.JPG
Zkorodovaná lambda sonda
Resize of IMG_2824.JPG (52.19 KiB) 8041 zobrazení
Resize of IMG_2825.JPG
Šrouby uchycení KATu
Resize of IMG_2825.JPG (58.58 KiB) 8041 zobrazení
Resize of IMG_2829.JPG
Pohled přes rezavý držák do KATu
Resize of IMG_2829.JPG (70.36 KiB) 8041 zobrazení
Resize of IMG_2836.JPG
Lehká koroze výfuku :-)
Resize of IMG_2836.JPG (73.9 KiB) 8041 zobrazení
Resize of IMG_2838.JPG
Díra v plášti (není jediná)
Resize of IMG_2838.JPG (28.77 KiB) 8041 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 12 Jan 2006, 14:23

KATy jsou myslím z nerezu, ty nehliníkuj.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2006, 15:15

Katy jsou z "moravského" nerezu, který celkem běžně koroduje. Klidně je nahliníkuj, pak zhnijou zevnitř a zbudou krásné hliníkové šlupky :D . Lambdy povoluj až tehdy, budeš-li mít na stole krabičku s novýma :wink: . Ale být Tebou, neřeším katy a lambdy, ale spíš tu karoserii............

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 12 Jan 2006, 16:05

No tak on neexistuje 100% nerez, každý nerez koroduje i ten potravinářský, zvlášť takto namáhaný.

Jasně, taky si myslím, že bys měl spíš řešit jiné věci než výfuk.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 12 Jan 2006, 21:01

Zdicho: No tak on neexistuje 100% nerez, každý nerez koroduje i ten potravinářský, zvlášť takto namáhaný.

to myslíš vážne že nerezová oceľ koroduje :shock: :roll:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2006, 21:04

Protože takhle to začíná........
Prílohy
P1060029.jpg
P1060029.jpg (94.58 KiB) 7981 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2006, 21:06

...výrobce antikorozních barev píše na každou plechovku, že je třeba odstranit alespoň hrubé a pevně neulpívající částečky koroze z uvažovaného místa opravy nátěru......
Prílohy
P1060043.jpg
P1060043.jpg (81.46 KiB) 7979 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2006, 21:07

....no a rekonstrukce může vypuknout,že......
Prílohy
P1080085.jpg
P1080085.jpg (76.96 KiB) 7974 zobrazení
P1080090.jpg
P1080090.jpg (75.2 KiB) 7974 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 12 Jan 2006, 21:16

Příčka se tam předpokládám už nedělala? :)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 12 Jan 2006, 21:47

Předpokládáš velmi správně.......

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 12 Jan 2006, 22:30

Interesant ...
Ja som na tom podobne ... Akurat + motor tecie a hodne, prevodovka skripe a siber sa rozpadol + servo sa vydralo :evil:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 13 Jan 2006, 09:57

Kovoo: jasně, ale není to tak patrné jako u běžné oceli. Většinou nejde přímo o erozi jako takovou, ale např oxidaci. Nemám to z vlastní zkušenosti, ale od kolegy, co jej nerez živí.

Jednou jsem se zasmál u zpráv, když říkali, že jedné firmě vznikla škoda x miliónů, když jim na firemním pozemku zrezivěla nerezová ocel;).

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 13 Jan 2006, 10:09

Pěkné to je toto, ale to už je druhý člověk, který nevytváří uvniitř motorového prostoru na těchto nosnících ten "lem", co je před zkorodováním patrný, když jsou plechy přes sebe. Viz obrázek.
Prílohy
375_resize.jpg
375_resize.jpg (93.14 KiB) 7916 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 13 Jan 2006, 10:12

Zdicho má pravdu, i nerez ocel podléhá korozi. Děje se tak zejména v korozním prostředí některých agresivních chemických látek(bohužel už si nepamatuju o kterou skupinu chemikálií jde - můžu to zkusit pohledat). V určitých chemických provozech(repektive jejich částech) je nerez ocel nepoužitelná.

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 13 Jan 2006, 11:40

oxidácia to je ten správny výraz :roll: ..., na povrchu nerez ocele sa vytvorý malá-tenká vrstvička ochranného oxidu a tá brání povrch ocele pred koróziou :roll: (to len tak aby som to uviedli na pravú mieru) 8)
jafné že korodujú, ale správna-dobre zvolená ner ocel nemá šancu skorodovať v normálnych neagresívnych prostrediach(ani ten vyfuk-kat), skor sa my zdá že tie vyfuky sú naschvál tak robené aby vydržali iba určitú dobu(čas) do prehrdzavenia(deštrukcie). To s dóvodu opravy a výmeny za nový(peniažky :wink: ) a predsa aj autoopravovne niečo musia robyť(nič proti nim), ale je to trocha taký podvod na nás... no a je tu ešte jeden aspekt ekonomickýýý taký"nezničitelný kat by bol dosti drahý" :lol:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 13 Jan 2006, 11:48

:shock:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných