Problem
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Problem
Nevie mi prosim niekto poradit? Moje auto vobec nema stavu. Ked zapojim baterky do serie mimo auto, zmeriam na nich 10V, ked ich zapojim v aute, zmeriam ubohych 3.5V, a druha baterka mi ukazuje nulu. Ked vsak Baterky odpojim, na obidvoch zmeriam 5V. Auto je totalne bez energie. Nevie niekto poradit?
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Mne nejde do hlavy, ze na tych ubohych par voltov ani len radio nejde. Ale bateriek mam dost, tak neviem. Inac mam este jeden problem. Mam nove baterky ktore som kupoval pred rokom, skoro vobec nepouzivane, mal som ich von na mraze a jednu z nich mi roztrhlo. Vobec to nechapem, voda do nich nebola nikdy dolievana... Idem to tento tyzden reklamovat, ale nemozem pochpit ako je to mozne?
- Prílohy
-
- DSCN3886.jpg (107.78 KiB) 7104 zobrazení
-
- DSCN3887.jpg (159.19 KiB) 7102 zobrazení
-
- DSCN3888.jpg (181.13 KiB) 7103 zobrazení
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Napadá mě, že na mraze se vybijí (to je jasné) a tím se změní chemické složení elektrolytu a ten pak má vyšší teplotu tuhnutí, takže zmrzne a baterka praskne:(. Asi ti to neuznají.
Jinak se podívej dovnitř na články u těch, co mají jen 5 V, jestli je některý rozpadlý, mělo by to jít vidět na první pohled.
Jinak se podívej dovnitř na články u těch, co mají jen 5 V, jestli je některý rozpadlý, mělo by to jít vidět na první pohled.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Eriku, tohle jsou základní věci, to tě měli naučit na základní škole.
Reklamaci ti samozřejmě neuznají a oprávněně! Měl by jsi vědět nebo si někde v návodě, co jsi dostal k té baterii přečíst, že v té baterii je nějaký elektrolit (bacha - žíravina!) a že ten má nějakou hustotu. Dále se tam dočteš, že baterie se i sama od sebe vybíjí a to relativně rychle a úměrně tomu dochází k poklesu hustoty toho elektrolitu. Taky platí, že čím nižší hustota, tím menší odolnost vůči mrazu. Plně nabitá baterie ti zmrzne v našich podmínkách asi při -50°C, tedy nikdy. Po roce nečinnosti je baterie na pár procentech své kapacity a zamrzá už při pár stupních pod nulou. S klesající hustotou se zvětšuje objem toho elektrolitu a jakmile zmrzne, tak už nemá kudy vytéci a stačí ještě relativně malý pokles teploty, který zapříčiní ještě další zvětšení objemu a nádoba rupne. Je to stejné jako když necháš flašku s pivem v mražáku, taky to skončí blbě, ani sklo se prostě nenafoukne...
Baterie, která se rok nepoužívá a nedobíjí, není nová, ale je bezcenná a téměř na vyhození! Naopak, baterie, která se rok používá, a to i klidně 24 hodin denně, tak naopak není opotřebovaná, ale bývá v lepším stavu jak nová (nebo aspoň má nejvyšší kapacitu za dobu své životnosti). Chce to prostě péči. To máš jako se zvířetem, když psovi nedáš rok nažrat, taky snad nečekáš, že ho pak najdeš v nejlepší kondici.
Reklamaci ti samozřejmě neuznají a oprávněně! Měl by jsi vědět nebo si někde v návodě, co jsi dostal k té baterii přečíst, že v té baterii je nějaký elektrolit (bacha - žíravina!) a že ten má nějakou hustotu. Dále se tam dočteš, že baterie se i sama od sebe vybíjí a to relativně rychle a úměrně tomu dochází k poklesu hustoty toho elektrolitu. Taky platí, že čím nižší hustota, tím menší odolnost vůči mrazu. Plně nabitá baterie ti zmrzne v našich podmínkách asi při -50°C, tedy nikdy. Po roce nečinnosti je baterie na pár procentech své kapacity a zamrzá už při pár stupních pod nulou. S klesající hustotou se zvětšuje objem toho elektrolitu a jakmile zmrzne, tak už nemá kudy vytéci a stačí ještě relativně malý pokles teploty, který zapříčiní ještě další zvětšení objemu a nádoba rupne. Je to stejné jako když necháš flašku s pivem v mražáku, taky to skončí blbě, ani sklo se prostě nenafoukne...
Baterie, která se rok nepoužívá a nedobíjí, není nová, ale je bezcenná a téměř na vyhození! Naopak, baterie, která se rok používá, a to i klidně 24 hodin denně, tak naopak není opotřebovaná, ale bývá v lepším stavu jak nová (nebo aspoň má nejvyšší kapacitu za dobu své životnosti). Chce to prostě péči. To máš jako se zvířetem, když psovi nedáš rok nažrat, taky snad nečekáš, že ho pak najdeš v nejlepší kondici.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 64
- Dátum registrácie: 13 Nov 2005, 18:34
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Taky se mi jednou stalo něco podobného,v zimě jsem přisel k autu a ačkoli se vše tvářilo normálně a já jsem otočil klíčkem že nastartuju a ouha- ani to neškrtlo a i všechny kontrolky zhasly.Po uvolnění klíčku se sic kontrolky rozsvítilyale jen tak jak za dušičky.Tak jsem vykuchal baterky-byly uplně K.O. a dal jsem je nabít a pak jsem je změřil a jedna baterka měla článek v háji a tam byl zakopanej pes. A to ta baterka byla předtim dobrá protože jsem je před zimou nabíjel a normálně držela-ještě jsem obě zkoušel v práci zátěžákem.Jo zima dává baterkám pořádněj záhul
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Nevím už, o čem jsme se přesně bavili, ale asi o tom tvém "kondicionéru", že? Ne, názor jsem nezměnil. Stále si myslím, že v cyklech extra vybíjet zvlášním zařízením odstavenou baterii a poté ji nabíjet do plné kapacity nemá velké opodstatnění a na životnosti jí to moc nepřidá. Nehledě na to, že je tu o dost vyšší spotřeba stále dražší elektřiny.Roman Maďar napísal:Luboš, ked sme naposledy viedli spolu debatu o baterkách, mal som pocit, že danej tematike až tak nerozumieš a ajhla, ako príjemne som prekvapený.? žeby si sa to doučil?
Podle mne stačí buďto baterii za pomoci běžné dobíječky s podstatně menším proudem udržovat na plné kapacitě nebo ji prostě nechat 1-3 měsíce přirozeně vybít a poté ji normální nabíječkou nabít na plnou kapacitu. Ten druhý způsob spíše vhodný jen pokud se baterie skladuje při teplotách na nulou.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Erik, ty mas nabijacku na 12V a 44Ah? To su veci
No co, das dve do serie, pockas kym zacnu zplynovat a je to. Pripadne odmerias hustomerom hustotu elektrolytu. Ak dosiahnes hustotu elektrolytu v clanku 1.28kg/l, clanok je nabity. Ak nedosiahnes tuto hustotu, clanok je nafigu. Pokial je okolo 1.24, este je trochu pouzitelna.
No co, das dve do serie, pockas kym zacnu zplynovat a je to. Pripadne odmerias hustomerom hustotu elektrolytu. Ak dosiahnes hustotu elektrolytu v clanku 1.28kg/l, clanok je nabity. Ak nedosiahnes tuto hustotu, clanok je nafigu. Pokial je okolo 1.24, este je trochu pouzitelna.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Hustoměr asi nemáš, ale při tvém přístupu si vystačíš i s tím multimetrem. Pro nabíjení 12V nabíječkou spojíš ty dvě šestky jako v tatře - propojíš jeden plus na jedné baterce s mínusem na té druhé a na zbylé póly správně zapojíš vývody z té nabíječky.
Nabíječka pro 44Ah baterie (nejaká moc spešl, ne? ) bude dávat nějaké 3-4A, takže dvě úplně vybité šestky nabije za nějakých 20 hodin. Ty dvě baterie by po takové době (nebo kratší - úměrně jejich vybití) měly dávat takových 15,2V nebo ještě víc a to napětí by se nemělo už dále zvyšovat.
PS: Pokud i po 20 hodinách naměříš 3,5V, další nabíjení fakt nepomůže...
Nabíječka pro 44Ah baterie (nejaká moc spešl, ne? ) bude dávat nějaké 3-4A, takže dvě úplně vybité šestky nabije za nějakých 20 hodin. Ty dvě baterie by po takové době (nebo kratší - úměrně jejich vybití) měly dávat takových 15,2V nebo ještě víc a to napětí by se nemělo už dále zvyšovat.
PS: Pokud i po 20 hodinách naměříš 3,5V, další nabíjení fakt nepomůže...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 60 neregistrovaných