Odhlučnenie
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Odhlučnenie
Čo ste všeko skúšali dat do motorové priestoru, aby ste potlačili "šramotanie" motora. Ja som dal: (od motora do kabíny) 8mm mirelon s hliníkovou vrstvou, 3mm mirelon, 6mm gumu s textilnou vložkou, 8mm mirelon s hlin., 20mm polystyrén, 3mm mirelon, povodná izolácia(hliníková vrtstva, tkaninová vtrstva , molytan, tkaninová vrtsva). toto som dal len na stenu za motorom, nad motor som dal len novú vrstvu 8mm mirelonu s hliníkom + povod vrstva.
Ešte polepím kapotu a boky mot. priestoru...
Aj tak neprišlo k žiadnemu výraznému odhlučneniu, za volnobežných otáčok , iné je to pri jazde na vyšších otáčkách , kde som potalčil streedné tony dost výrazne, a zostalo len to krásne hlboké wrum wrum...
Tak a teraz ma ukamenujte!
Takto to má prezident.
Ešte polepím kapotu a boky mot. priestoru...
Aj tak neprišlo k žiadnemu výraznému odhlučneniu, za volnobežných otáčok , iné je to pri jazde na vyšších otáčkách , kde som potalčil streedné tony dost výrazne, a zostalo len to krásne hlboké wrum wrum...
Tak a teraz ma ukamenujte!
Takto to má prezident.
- Prílohy
-
- IMGA0136.jpg (49.05 KiB) 15717 zobrazení
-
- IMGA0135.jpg (44.08 KiB) 15716 zobrazení
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Jenže obalením prostoru motoru polyetylenou izolací nic neodhlučníš, zvláště, pokud ji aplikuješ na původní, lajdácky přivněné vrsty od výrobce! Všemi těmito vrstvami hluk pouze do jisté míry odrazíš jiným směrem, ale nepohltíš ho. To by jsi musel použít hluk pohltivý a ne hluk odrážející materiál a hlavně tlumit už v základu - tedy jednak zabránit rezonanci plechů skeletu PŘÍMOU aplikací antivibračních prostředků (tedy s nejlepším účinkem přímo na kov skeletu nebo na něm kvalitně nanesenou základní barvu), jednak zdroj mechanického hluku odizolovat od skeletu (např. silentbloky plněné olejem, dostatečné mezery mezi pevnými částmi skeletu a agregátem - hluk agregátu přijde do kabiny i po táhle řazení, opírajících se koncovkách výfuku v nárazníku, odvětracími šachtami v "C" sloupcích či prostou ač nepozorovatelnou vibrací celého střešního dílu, ve kterém se po těch cca 12-15 letech odloupaly proužky chemoprénem vlepeného molitanu, teď volně ležící na čalounění stropu, takže teď vesele kmitá ve fázi s někým zbožňovaným "tatrováckým" duněním).
Na Prezidenta moc nekoukej, v tom je tišeji jednak tím, že je nový a jeho motor vyluzuje minimum mechanických pazvuků, navíc je vstřikovací s upraveným sacím traktem, detonační režim spalování u něj prakticky neexistuje, vypínajícím se ventilátorem chlazení, novými katalyzátory, těsným výfukovým potrubím a neprohnilým tlumičem výfuku, pryžové uložení agrerátu a náprav je v něm taktéž "jako" nové, na podlahách na vrstvě plastizolu leží ještě těžké gumové rohože s textilní střiží a nich teprve koberce, a hlavně má 3/4 dutin vypěněných PU stavební pěnou, což byl mimochodem jeden z velkých "modernizačních" kroků pro odhlučnění těchto vozidel, radikálně sice omezující vibrace kovových ploch skeletu, ale na druhou stranu ještě radikálněji se projevící v totální, rychlé a prakticky nezamezitelné korozi všech důležitých nosných částí.
Na Prezidenta moc nekoukej, v tom je tišeji jednak tím, že je nový a jeho motor vyluzuje minimum mechanických pazvuků, navíc je vstřikovací s upraveným sacím traktem, detonační režim spalování u něj prakticky neexistuje, vypínajícím se ventilátorem chlazení, novými katalyzátory, těsným výfukovým potrubím a neprohnilým tlumičem výfuku, pryžové uložení agrerátu a náprav je v něm taktéž "jako" nové, na podlahách na vrstvě plastizolu leží ještě těžké gumové rohože s textilní střiží a nich teprve koberce, a hlavně má 3/4 dutin vypěněných PU stavební pěnou, což byl mimochodem jeden z velkých "modernizačních" kroků pro odhlučnění těchto vozidel, radikálně sice omezující vibrace kovových ploch skeletu, ale na druhou stranu ještě radikálněji se projevící v totální, rychlé a prakticky nezamezitelné korozi všech důležitých nosných částí.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Ja som od tohoto tuningu nič super nečakl. Vrstvy som riešil tak, aby vznikli pružné vrstvy oddelené pohltivým materiálom, ktoré pohlcujú energiu tým že sa rozkmitajú.
Ešte uvažujem, že vyplním penou, čast podbehov od úchytu nápravnice po začiatok nádrží, tam to mám fungl nové... dokoncaj aj tie otvory na výstrek vnútornej dutiny musím vyvrtat...
Ja som chcel len vediet či sa niekto o takýto tunning pokúšal a s akým úspechom.
Ešte uvažujem, že vyplním penou, čast podbehov od úchytu nápravnice po začiatok nádrží, tam to mám fungl nové... dokoncaj aj tie otvory na výstrek vnútornej dutiny musím vyvrtat...
Ja som chcel len vediet či sa niekto o takýto tunning pokúšal a s akým úspechom.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Mohl by nám Mr. miloš bukáček sdělit, z čeho usuzuje, že já o člověku, který se pokouší o odhlučnění své T613, řeknu, že si křiví páteř?
Mohl by někdo vysvětlit Mr. bukáčkovi, že když mne provokuje, dosáhne dramatického nárůstu příspěvků nesouvisejících s tatrama, což většina přispěvatelů tohoto fóra vnímá velmi negativně?
Mohl by někdo vysvětlit Mr. bukáčkovi, že když mne provokuje, dosáhne dramatického nárůstu příspěvků nesouvisejících s tatrama, což většina přispěvatelů tohoto fóra vnímá velmi negativně?
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
marek: prahy, c sloupek (zadní blatníky), přední blatníky, přední dutiny podlahy. Jinak je na podlaze térový papír /klasika/ na něm volně ložené gumové pláty s tkaninou a koberec, totéž 2x na zadním platu, dále tamtéž koberec a zadní plato. V zadních sedačkách je ještě volně ložený molitan a za sedačkami je kromě gumy ještě koberec. Na nádržích dvojitá vrstva tkaniny. Pod sedáky zase molitanové kusy. Na podlaze zevnitř kolem převodovky nějaká hliníková samolepka.
V motorovém prostoru byly nalepené tkaninové pásy zevnitř zadní kapoty, ale někdo je strhnul.
Podle faktur za první dva roky to auto bylo asi 3 x "na odhlučnění" a pamětnící ze servisu mi říkali, že šofér, p. Spěvák, vždy komentoval nutnost dalšího odhlučnění tím, že "pana ministra bolí hlava"
V motorovém prostoru byly nalepené tkaninové pásy zevnitř zadní kapoty, ale někdo je strhnul.
Podle faktur za první dva roky to auto bylo asi 3 x "na odhlučnění" a pamětnící ze servisu mi říkali, že šofér, p. Spěvák, vždy komentoval nutnost dalšího odhlučnění tím, že "pana ministra bolí hlava"
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Jo a k prezidentovi: forma na laminátovou přední a zadní kapotu žehličky je /neověřeno/ majetkem firmy ecorra. Jestli se nepletu, tak je přední kapota ocelový rám á la 613 a na něm laminát. Další změnou je uchycení světlometů z volva 960, zmenšené díry na blinkry. POkud by se neosazoval kondenzátor klimatizace dopředu, může zůstat přední nárazník jako na T613-4 ovšem nad ním mezikus. Přední nírazník prezidenta nepovažuji jako ideální řešení, kvůli mlhovkám, se značně zmenší díra na chlazení brzd. No ten zadek by neměl být nějak tragický, bude li k mání rovná kapota.
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Eda: dík. niektoré "námety" vyskúšam, vytuním.
Toto tam mám tiež:c sloupek (zadní blatníky), na podlaze térový papír /klasika/ na něm volně ložené gumové pláty s tkaninou a koberec, totéž 2x na zadním platu, V zadních sedačkách je ještě volně ložený molitan ....
Ale tie predné blatníky si teraz neviem predstavit...ja si to na nejakom zraze okuknem
Toto tam mám tiež:c sloupek (zadní blatníky), na podlaze térový papír /klasika/ na něm volně ložené gumové pláty s tkaninou a koberec, totéž 2x na zadním platu, V zadních sedačkách je ještě volně ložený molitan ....
Ale tie predné blatníky si teraz neviem predstavit...ja si to na nejakom zraze okuknem
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných