Zradné studené spoje v elektroinštalácii T613-4
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Já už nevím jak to napsat, bych neřekl, že může být někdo tak nechápavý, tak snad takhle už to pochopí všichni:
Obecně vzato:
S ohledem na zákony dané země je příslušnými jejich ustanoveními řízen pohyb vozidel na území té země, evidence těch vozidel, registrace, a tak dále. Tedy chce-li člověk v té dané zemi provozovat motorové vozidlo, musí tak činit v souladu se zákonem - v současnosti : mít ho přihlášené v registru, mít zaplacené povinné ručení, mít platnou TK +ME. To jsou zákonem té země stanovené podmínky, za kterých se po jeho území může to dané vozidlo pohybovat. Neboli jednoduše řečeno - chceš-li hrát hru, musíš akceptovat její pravidla. Potud jasné, Tatraplanuzdar?
No a chce-li člověk v té samé zemi provozovat vozidlo, které není z nějakého důvodu způsobilé k přihlášení ve standardním registru (např. k němu neexistují doklady), pokud mu to ta země svou zákonnou úpravou dovolí A on splní tou zákonnou úpravou dané podmínky, může takové vozidlo v té zemi provozovat, vedené ne v klasickém, ale v registru historických vozidel. A pokud ho chce takto provozovat, MUSÍ tak opět činit v souladu s příslušným zákonem - v současnosti: mít natolik historicky korektní vozidlo, že prošlo klubovou a následně krajskou testací na historickou původnost, tedy mít ho přihlášené v registru historických vozidel, mít zaplacené povinné ručení (ve zvýhodněné sazbě) a mít patnou dobu testace mna historickou původnost, která činí 1 rok. Neboli opět jednoduše řečeno - chceš-li hrát hru, musíš akceptovat její pravidla.
Suma sumárum, tak jako je ze zákona povinností majitele/provozovatele běžného vozidla dostavovat se 1 x za 2 roky (nepočítám případy autoškol či přepravu osob, případy nových vozidel, a podobně) na TK + ME aby mohl své vozidlo legálně používat v provozu dané země, tak je prostě a jednoduše ze zákona povinností majitele/provozovatele historického vozidla dostavovat se 1 x za rok na kontrolu stavu jeho historického vozidla a prodloužení platnosti Průkazu HV. V prvním i druhém případě, pokud majitel/provozovatel toto neakceptuje, je jeho vozidlo nadále nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích té příslušné země.
Pro natvrdlé: prostě chcete-li jezdit se svým historickým vozidlem v běžném silničním provozu, prostě musíte mít platnou testaci, tato platí 1 rok. Chcete-li jezdit se svým běžným vozidlem v běžném silničním provozu, prostě musíte mít platnou TK+ME (nejčastěji platí 2 roky). Chcete-li se svým historickým vozidlem jen kochat doma ve stodole, NEPOTŘEBUJETE jeho testaci a tím pádem nemusíte každoročně absolvovat prodloužení testace. Chcete-li se svým běžným vozidlem jen kochat doma na dvorku, NEPOTŘEBUJETE na něm mít platnou TK + ME.
Poznámka: oboje výše uvedené platí v ČR.
Je to konečně jasný, nebo to snad mám namalovat?
Obecně vzato:
S ohledem na zákony dané země je příslušnými jejich ustanoveními řízen pohyb vozidel na území té země, evidence těch vozidel, registrace, a tak dále. Tedy chce-li člověk v té dané zemi provozovat motorové vozidlo, musí tak činit v souladu se zákonem - v současnosti : mít ho přihlášené v registru, mít zaplacené povinné ručení, mít platnou TK +ME. To jsou zákonem té země stanovené podmínky, za kterých se po jeho území může to dané vozidlo pohybovat. Neboli jednoduše řečeno - chceš-li hrát hru, musíš akceptovat její pravidla. Potud jasné, Tatraplanuzdar?
No a chce-li člověk v té samé zemi provozovat vozidlo, které není z nějakého důvodu způsobilé k přihlášení ve standardním registru (např. k němu neexistují doklady), pokud mu to ta země svou zákonnou úpravou dovolí A on splní tou zákonnou úpravou dané podmínky, může takové vozidlo v té zemi provozovat, vedené ne v klasickém, ale v registru historických vozidel. A pokud ho chce takto provozovat, MUSÍ tak opět činit v souladu s příslušným zákonem - v současnosti: mít natolik historicky korektní vozidlo, že prošlo klubovou a následně krajskou testací na historickou původnost, tedy mít ho přihlášené v registru historických vozidel, mít zaplacené povinné ručení (ve zvýhodněné sazbě) a mít patnou dobu testace mna historickou původnost, která činí 1 rok. Neboli opět jednoduše řečeno - chceš-li hrát hru, musíš akceptovat její pravidla.
Suma sumárum, tak jako je ze zákona povinností majitele/provozovatele běžného vozidla dostavovat se 1 x za 2 roky (nepočítám případy autoškol či přepravu osob, případy nových vozidel, a podobně) na TK + ME aby mohl své vozidlo legálně používat v provozu dané země, tak je prostě a jednoduše ze zákona povinností majitele/provozovatele historického vozidla dostavovat se 1 x za rok na kontrolu stavu jeho historického vozidla a prodloužení platnosti Průkazu HV. V prvním i druhém případě, pokud majitel/provozovatel toto neakceptuje, je jeho vozidlo nadále nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích té příslušné země.
Pro natvrdlé: prostě chcete-li jezdit se svým historickým vozidlem v běžném silničním provozu, prostě musíte mít platnou testaci, tato platí 1 rok. Chcete-li jezdit se svým běžným vozidlem v běžném silničním provozu, prostě musíte mít platnou TK+ME (nejčastěji platí 2 roky). Chcete-li se svým historickým vozidlem jen kochat doma ve stodole, NEPOTŘEBUJETE jeho testaci a tím pádem nemusíte každoročně absolvovat prodloužení testace. Chcete-li se svým běžným vozidlem jen kochat doma na dvorku, NEPOTŘEBUJETE na něm mít platnou TK + ME.
Poznámka: oboje výše uvedené platí v ČR.
Je to konečně jasný, nebo to snad mám namalovat?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Kristova noho, to už fakt není možný...... já se obávám, že i ten obrázek by byl nepochopen.....
Palo, CO je na hlavu na tom, že replika musí splnit věkový limit FIVA? Jde o fyzické stáří automobilu jako konkrétní věci, tedy i repliky. Výhoda repliky je v tom, že i když bude "stará" jen těch minimálních 24 let dle limitu FIVA (tedy její stavba byla dokončena v roce max. 1982), může představovat vozidlo staré třeba 70 let, které jinak existuje jen na fotografiích....
Ale co se namáhám, jak pravil klasik, je to marný, je to marný, je to marný....
Palo, CO je na hlavu na tom, že replika musí splnit věkový limit FIVA? Jde o fyzické stáří automobilu jako konkrétní věci, tedy i repliky. Výhoda repliky je v tom, že i když bude "stará" jen těch minimálních 24 let dle limitu FIVA (tedy její stavba byla dokončena v roce max. 1982), může představovat vozidlo staré třeba 70 let, které jinak existuje jen na fotografiích....
Ale co se namáhám, jak pravil klasik, je to marný, je to marný, je to marný....
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
U nás v SR sa musí ísť tiež na atestáciu iba raz a na "kontroly" každý rok. Tuším je aj vyhradené obdobie kedy sa táto kontrola robí. Stačí sa pozrieť na http://www.zzhv.sk a tam si to prečítať. Ja som však tiž jeden s tých ktorým sa to nepáči. Atestácia by stačila podobne ako STK/EK raz za dva roky. Legislatívu však hundraním asi nezmeníme.
radek...
zaujimavy pohlad z pozicie komisara.. ale preco by som novu repliku mal najprv nechat zostarnut? ze auto moze byt "veteran" je jasne ze ma mat 25 rokov, ale replika je predsa o necom inom... ako som uz pisal vyprdnut sa na to... vychadza mi to tak ze testacie na slovensku i v cechach su zatial o tom, kto dostane cisla na vacsiu debilinu, seriozny ludia co chcu otestovat poctivu robotu alebo seriozne vozy, su vyhadzovany z testacii kvoli prkotinam... hlavne ze 353 ma cisla... radsej nemat ziadne cisla a mat svaty pokoj, ako sa stale niekoho nieco doprosovat... myslim to vseobecne.. nic osobne
zaujimavy pohlad z pozicie komisara.. ale preco by som novu repliku mal najprv nechat zostarnut? ze auto moze byt "veteran" je jasne ze ma mat 25 rokov, ale replika je predsa o necom inom... ako som uz pisal vyprdnut sa na to... vychadza mi to tak ze testacie na slovensku i v cechach su zatial o tom, kto dostane cisla na vacsiu debilinu, seriozny ludia co chcu otestovat poctivu robotu alebo seriozne vozy, su vyhadzovany z testacii kvoli prkotinam... hlavne ze 353 ma cisla... radsej nemat ziadne cisla a mat svaty pokoj, ako sa stale niekoho nieco doprosovat... myslim to vseobecne.. nic osobne
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Definuj pojem "nová replika". Opět a naposled se zopakuju - jedná se o fyzický věk toho daného vozidla, tedy i repliky. Věkový limit nemá NIC společné se vzácností, značkou, modelem, a podobně vozidla, které ta replika představuje. Prostě postavila-li nějaká dílna v roce 1970 repliku Bugatti Royale z roku 1935 a replika je historicky v korektním stavu, může dnes tato replika vyjet do běžného provozu na historických RZ. Jinak je to jen, byť třeba kvalitně a poctivě, postavená věc, která nemá v běžném provozu na pozemních komunikacích co dělat. Může se vozit na podvalníku po výstavách, může se účastnit veteránských soutěží v uzavřených prostorách, ale nesmí do provozu. To je totiž ta základní věc, kterou skoro nikdo nechápete, statut HV a vznik registru HV není o placení 1/12 povinného ručení (což je věc, která se vybaví 90% lidí sotva slyší pojem historické vozidlo). Statut a registr HV je o tom, mít možnost s opravdu historickým vozidlem (tedy i v případě repliky coby vozidlem fyzicky starým těch 24 let) být účastníkem běžného silničního provozu, a pomoci tak pravým veteránistům třeba právě se složitým transportem jejich sbírky, a tak podobně.
Pro mě za mně si klidně postav repliku bájné T700 a dej si doprostřed obýváku, ale tam zůstane do doby, než se rok 2006 (jestli to tedy do konce roku stihneš) objeví v povoleném limitu FIVA. Je to dostatečně jasné?
Pro mě za mně si klidně postav repliku bájné T700 a dej si doprostřed obýváku, ale tam zůstane do doby, než se rok 2006 (jestli to tedy do konce roku stihneš) objeví v povoleném limitu FIVA. Je to dostatečně jasné?
No ja to tam teda nevidím. Je tam ale napísané, citujem: Platnosť testovania (platnosť preukazu) – platí maximálne 5 rokov pre vozidlá v stave 1-2. Platnosť môže byť podľa skutočného stavu obmedzená na dobu menšiu ako 5 rokov.Maxono napísal:U nás v SR sa musí ísť tiež na atestáciu iba raz a na "kontroly" každý rok.
Sorry teda za 8 ročnú mystifikáciu, je to 5 rokov.
To obdobie je tiež nezmysel aspoň pre mimobratislavských. Musí sa proste počkať až komisia príde niekde poblíž. A posledne mi /aj všetkým ostaným prihláseným/ to komisia ohlásila celé DVA dni vopred. Okrem tohto problému boli veľmi profesionálni a aj korektní.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných