Zradné studené spoje v elektroinštalácii T613-4

Technické problémy s našimi tatrovkami

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 02 Nov 2006, 21:26

Jo a ke všem svým jedničkám vlastním origo papíry,tak už se přestaň ohánět tím,že bych kdy od tebe něco chtěl.Nemám tě rád již dlouho,proto by mi ruka musela upadnout,kdybych jen zvedl telefon.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 02 Nov 2006, 22:16

radek napísal:Tatraplanuzdar, jak jsi proboha přišel na to, že jak má auto jednou průkaz HV, tak ho má navždy, respektive na nějakých 8 let? Co to je za krávovinu?
Tak to je na Slovensku prosím inak :!: Tu sa preukaz udeľuje na dlhšie obdobie, podľa názoru testačnej komisie, myslím že maximálne som počul o 8 rokoch (nezaručujem na sto percent - svedectvo z počutia) - čím je vozidlo bezproblémovejšie tým je doba dlhšia, ale rozhodne to nie je na rok a to ani v prípade že ťa na komisii totálne zdrbú.
Pri poplatku za testovanie ktorý predstavuje až 4500 Sk by to každoročné "vystúpenie" pred komisiou asi veľa veteránistov rýchlo prestalo baviť.

Nevedel som že v Čechách to celkom odlišné. Holt jiný kraj jiný mrav.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 03 Nov 2006, 00:33

Zaplať bůh, že je to tu jinak. A mimochodem, cena za vlastní provedení testace HV je naprosto nepatrným zlomkem toho, co musí (či musel) majitel řádného HV do takového vozidla investovat, aby si statut HV zasloužilo. A kupodivu, roční "přetestace" tady řádným veteránistům nijak nevadí, dojíždějí, přicházejí, volají, evidentně jsou spokojeni. Máte na Slovensku až nebezpečně benevolentní zákon co se této věci týká, takový kdyby se chraň bůh dostal do ČR, tak bude jen v Praze denně minimálně 8 mrtvých, přejetých náctiletými týpky s holou hlavou v různorodě vytuněných US cars s "koupenými" veteránskými RZ.... :wink:

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 03 Nov 2006, 09:02

To si akosi neviem predstavit ako veteránisti radostne prichadzaju na každoročné testácie a radostne platia poplatky, hoci sú len nepatrným zlomkom toho čo zaplatili za renováciu. Skúsme počítať: Nákup slušnej 110R spolu s renováciu (vladám vlastnú prácu a nebolo treba zas až tak veľa robiť) za 90 000. Pri 4500 korunách za rok /nemám žiadnu zľavu/ kým pôjdem do dôchodku zaplatím to isté ako som vložil na zaobstaranie. Len to mám v splátkach.

Je pravda že medzitým som ušetril sumu na poistnom ale prečo by som mal byť týmto poplatkom rád? A každoročná oštara s hlásením sa a dochádzaním na komisiu? Prečo ak voz bol pred rokom bez problémov musí byť testovaný znova? Toto mi pripadá ako veľmi neférový príjem peňazí pre komisie-zväzy alebo komu vlastne tie peniaze idú. Ak to robíte bezplatne tak potom ma presvedčíte o svojom entuziazme a altruizme.
Súhlasím že s tým sú výdavky, ale ani normálna stk nie je každoročná, a to sú vozy ktoré za rok ubehnú oveľa viac kilometrov.

Slovenský zákon síce poskytuje väčšiu možnosť predaja dokladov pretože lehota je dlhšia takže namiesto roku na dokladoch môže sa chodiť hoci napríklad 8. Ale som presvedčený že takto protizákonne postupuje len nepatrný zlomok. Vy teda kvôli pár nepoctivcom potrestáte celú komunitu. V čom je to výhodnejšie.

Mimochodom, na SLovensku je komisia len jedna. Teda by ani nestíhala častejšie prehliadku. Ovšem je naprosto neúplatná, dosť prísna ale korektná. V Čechách kúpiť značku je oveľa jednoduchšie ako na Slovensku. Autá tu nikdy neboli vyradzované z evidencie. U nás je prečistená, takže neexistujúce vozy sú von a nikdy sa sem už nedostanú. /dobre, ak sú známi vždy sa nejaká cestička nájde/.
Vytunené US cars by nemali dostať preukaz ani prvý krát kým sa neuvedú do historicky vernejšieho stavu. A vo veteránskom preukaze je fotka, toto by policajt mal byť shcopný porovnať. Čiže aj druhý voz na týchto značkách musí vyzerať podobne.

Ďalšia vec ktorá sa mi na testáci nepáči: Videl som ako niekto so skútrom Tatran ju nedostal. Ten bol v naprosto originálnom stave, perfektne funnčný, len trochu ošuntelý ale nie hnusný. Charakterizoval by som to ako za prekvapivo dobrý nálezový stav. Nebol renovovaný. Podľa mňa pre historickú dokumentáciu takýto stroj je ešte cennejší ako niečo čo bolo znovu chrómované a prestriekané. Osobne by som to v takom stave nechcel, ale ak to niekomu nevadí tak potrebnú historickú hodnotu a autenticitu to má. Aká je v tom spravodlivosť ak testáciu nedostane?
Prečo? Kto nemá dosť peňazí na nákladnä renováciu a nevie to urobiť sám tak nemôže mať veterána? To mi pripadá ako značne elitárske jednanie.

Roman

Príspevok od užívateľa Roman » 04 Nov 2006, 09:24

Radku zdá sa mi že máš asi veľmi veľa času keď si myslíš že chodiť každý rok na atestácie je v poriadku. a ešte si k tej Prahe.....máte tam asi určite menej mŕtvych......máš pravdu,je to tak na Slovensku tu každý deň zebije vďaka benevolentnému zákonu podľa štatistýk z Prahy oklo 10 ľudí. Fakt čítal som to . A to všetko s autami s veteránskymi značkami.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Nov 2006, 12:26

Romane, je to jinak.

V ČR se auto netestuje na historickou původnost 1 x ročně. Testuje se 1 x a pak každý rok se kontroluje, jestli stále odpovídá stavem údajům v jeho průkaze a protokole. Takže nechápu počty zde uvedené, že by tu v ČR někdo z majitelů HV platil ročně za provoz svého vozidla částku, kterou stála jeho testace. To si špatně vykládáte, bratři ze Slovenska.

Samozřejmě že je v pořádku vidět 1 x za rok auto, které bylo testováno na historickou původnost. Protože klubových komisí je dle zákonné legislativy v ČR větší počet a krajských komisí je tolik co krajů, právě touto roční kontrolou stavu daného historického vozidla se úspěšně daří eliminovat případně neoprávněné i několik let zpět udělené testace, případně se tak hezky pěkně zjistí, že to kdysi naleštěné a v rámci testace i opravdu historicky korektní vozidlo bylo během roku zlikvidováno a opotřebeno denodenním provozem, bylo užíváno k výdělečné činnosti či prošlo za ten rok drsným tuningem. A jen a jen díky této roční lhůtě máme šanci takováto individua napravit/odstranit. Takže, JE TO V POŘÁDKU. Nehledě na to, že zde v ČR historická vozidla s vydanými historickými RZ neabsolvují technické kontroly ani měření emisí (kterých se to týká), je jedinnou možností jak mít jakous-takous jistotu o jejich technickém stavu právě roční prodloužení plastnosti testace, ke kterému se majitel vozidla s vozidlem dostaví.

Je to takhle pochopitelné?

Roman

Príspevok od užívateľa Roman » 05 Nov 2006, 10:44

Brat z Česka. Asi vzhľadom na tvoj vek je odpoveď taká ,aká je ...O.K. Mne sa to ,ale nezdá 2 krát logické ,postaviť veterána tip-top za pár sto tísíc a potom ho predať niekomu ,alebo sám si ho rozrezať len kvôli jeho značkám...........čo vy na to?U nás na Slovensku to síce nefunguje na 100 percent ,ale mne osobne to zatiaľ vyhovuje.Tu sa zatiaľ veterány nerežú a neprestavujú na "tuningy".Aspoň ja osobne o takom šialencovi neviem. Tí čo majú peniaze na tuning a to mi ver že to nestojí málo,si určite nájdu schodnejšiu cestu.A auto dobre vytuningované stojí niekedy skoro dvojnásobok jeho normálnej hodnoty.Pravdepodobne ,ale Ty túto problematiku poznáš.Takže systém chodiť raz za rok na prehliadku o pravosti sa mne osobne zdá buzerácia a podpora zamestnanosti štátnych zamestnancou.Tomu sa kedysi hovorilo plná zamestnanosť.

Roman

Príspevok od užívateľa Roman » 05 Nov 2006, 10:49

Dúfam ,že to čo som napísal chápeš.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 05 Nov 2006, 12:34

Romane, opět jsi vedle jak ta jedle. Roční kontrola aktuálního stavu historických vozidel není plnění plánu státní zaměstnanosti, neb je čistě a pouze v režiji členů klubových a krajských testačních komisí a tito lidé tyto věci dělají ve svém volném čase.

A co se týká toho "tuningu", jestli je to u Vás tak dokonalé, jasné, nekonfliktní, všichni tamní veteránisti se jen usmívají a nemají vůbec v mozku vyvinuté centrum úprav/ladění svých vozidel, tož to jste přímo zaslíbená a dokonalá země (napadá mě podobnost s městem v knížce Neználek a Sluneční město, kdo si vzpomenete :wink: ). Tady to tak bohužel nefunguje, touha tunerů/tuzerů je zde mocná, takže i když k testaci kupříkladu přivezou Mustanga z roku 1970 v rámci možností v historicky korektním stavu a jsou mu tedy vydány historické RZ, měsíc po testaci už má 25" drátěná chromovaná kola, podlahou škrtají o zem, mají sportovní sedačky, pochromovaný motor a snad i dráty elektroinstalace, koncovky výfuku průměru, za který se nemusí stydět 70tunový tahač Scania. A tokovéhle individuum pak vymetá tuningové srazy s takovýmhle bastardem, s hrdě přišroubovanými RZ začínajícími od "V".... Aplikovat zde tedy Váš systém a tohle auto nevidět 8 let od vydání historických RZ, no to potěš koště, jak by vypadalo. A to nemluvím o vyčůraných lidech, kteří se pokusí (před lety bohužel kolikrát úspěšně, teď už se to daří eliminovat) zneužít nedokonalých znalostí vybrané testační komise, pořídí si kupříkladu k 613-3 papíry z chromky 1978 a a nechají si tak na 613-3 vystavit historické papíry. To je prostě špatně a já jsem rád za tu roční možnost, kdy to auto přijede, já vidím co to je za bastarda a mžikem trhám Průkaz i Protokol.....

Níže jen pro demonstraci, výběr z odstrašujících případů.....
Prílohy
613.jpg
WART.jpg
US_2.jpg
US_1.jpg
schade.jpg
VW.jpg

Roman

Príspevok od užívateľa Roman » 05 Nov 2006, 13:08

Radku. To čo si myslíš Ty o slovenských veteranistoch Ty ,(viď tvoja literatúra "Neználek","Sluneční město") k tomu z mojej strany len no coment.Zákony sú na to ,aby sa rešpektovali to je jasné.Ale vždy sa nájdu ľudia ,ktorý si nájdu v nich medzeru. V podstate keď si dnes kúpim auto za 1,2 mil sk ,alebo v tvojom prípade czk,môžeš si s tým tovarom naozaj robiť čo chceš. Ja osobne vlastním zopár áut a vždy sa snažím aby boli top.(aj keď nie všetky). Vždy to na svete fungovalo a aj bude fungovať tak, že mladý ľudia majú odlišné myslenie ako tí starší ,ale sú v nevýhode ,že nemajú prostriedky, čo sa o väčšine starších povedať nedá. Preto tí čo sú mladší ,alebo štarší s iným náhľadom na to určité auto sa snažia tiež svoj sen naplniť aj za cenu že niekedy idú mimo zákon, do určitého rizika.Ja osobne mám rád ,keď je auto v dobovom stave, ale neodsudzujem zase tých ktorí makajú tak isto ,ako my na takzvanom bastardovi ako to nazývaš ty. Ja osobne nemám ani jedno auto postavené na tzv veteránskych značkách.aj keď do budúcna ma to neminie.Takže si určite prečítam Tebou odporúčanú literatúru.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 05 Nov 2006, 13:30

Radku,
to čo vidíme na obrázkoch je skutočné hrozné. Na Slovensku sa na takého účely zatiaľ veteránske značky prakticky nepoužívaju. Súhlasím že s týmto je nutné niečo robiť ale aj tak šikovný tuningár to spraví reverzibilne a za pár dní to odstráni a zase vráti späť. Akurát sa viac namaká.

Ak je 3 ka na chromkových papieroch tak to zas by som ako mravné odsúdeniahodný problém nevidel. Za pár rokov sa tam ak tak dostanú.
Faktom ale je že niekto s povedzme 7mi historickými vozidlami je hodne obťažovaný ak má ich pripraviť a dôjsť každý rok na "kontrolu testácie.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Nov 2006, 14:42

Radku, to jsou dost odstrašující případy. Už jim byly ty značky odebrány, nebo to jezdí furt? Mimochodem, co se Ti nezdá na té "130RS", to je novodobá replika?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Nov 2006, 14:59

...
Prílohy
veterán.jpg

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Nov 2006, 16:54

TatraplanuZdar napísal:
Ak je 3 ka na chromkových papieroch tak to zas by som ako mravné odsúdeniahodný problém nevidel. Za pár rokov sa tam ak tak dostanú.
Faktom ale je že niekto s povedzme 7mi historickými vozidlami je hodne obťažovaný ak má ich pripraviť a dôjsť každý rok na "kontrolu testácie.
Právě,že to je také velmi odstrašující případ. Trojka ve zdá se původním stavu,která ale nemá nárok na veteránská čísla.Někdo jí musel udělat klubovou testaci již v tomto stavu,stejně jako těm předešlým. Korupce tu stále kvete....

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 05 Nov 2006, 18:33

Ne, ta 130 není novodobá replika, je to amatérský stodolový pokus o 130RS, stavěný z klasické 100. Kdyby to byla řádná replika a to replika vyrobená max v roce 1982, měla by řádné historické RZ, a to dokonce sportovní.
Nic z tohohle výčtu už by nemělo jezdit, ten pražský klub amerik dokonce přišel o oprávnění testovat úplně a s definitivní platností. Tu 613 se její majitel pokoušel prodat mému známému a vyzdvihoval v inzerci tu "obrovskou výhodu", že má veteránské RZ. Po mém jednoduchém dotazu, jak jde prodat auto s neoprávněně udělenou testací, když ta testace zaniká okamžikem prodeje už nedokázal odpovědět a začal brblat něco o tom, že už není na prodej. Ten warťas byla událost nejvyššího kalibru, poněvadž jím v tomhle stavu přímo na školení testačních komisí! přijel představitel jednoho z klubů, co hodlali na základě toho školení dále pokračovat v testování HV.....

Pro Tatraplanuzdar: 3ka na chromkových papírech postavená na historické RZ je právě maximální drzostí a svinstvem, jakého se nečestný člověk dopouští kvůli tomu, aby ušetřil pár korun na povinném ručení a nemusel jezdit na TK+ME. To není jednání člověka co má vztah k historickým vozidlům, to je obyčejný zištný podvod se vším všudy. A co se týká toho Tvého fiktivního veteránisty se 7mi historickými vozidly, proč myslíš že je obtěžovaný? Co když se naopak těší že alespoň jeden týden v roce vytáhne své skvosty ze stodol/garáží na světlo denní a vyrazí za přáteli na veteránské setkání, při jehož příležitosti se zpravidla prodlužování testací koná? Já lidi, jejichž sbírky čítají někdy i desítky kusů techniky znám a nepřišlo mi, když se na nějaké akci sejdeme, že by byli obtěžováni a znechuceni......

neregistrovany_603

Príspevok od užívateľa neregistrovany_603 » 05 Nov 2006, 19:19

nevidim nic na tom ked mam repliku skoda 130 rs na veteranskych cislach... ak je postavena presne podla dokumentacie (historicky spravne a povodne), a dokoncil by som ju hoc vcera, tak by som sa dozadoval historickych cisel... ved je to "replika" a na nu sa vztahuju ine kriteria ako na veteran...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 05 Nov 2006, 19:25

Ježíši, raději mlč, když o tom nic nevíš...... na REPLIKU se vztahují úplně stejná pravidla jako na ostatní historická vozidla, tedy i rok výroby repliky MUSÍ odpovídat věkovému limitu FIVA :!:

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 05 Nov 2006, 19:39

Radek,

Ja v tom tiež nevidím nič zlé a rád si vytiahnem vozidlá na nejakú akciu s priateľmi - veľmi rád. Ale vtedy ked to mne vyhovuje. Na testáciu ísť musím. To je ten rozdiel aspoň pre mňa. Jedna a tá istá vec môže byť bohovská zábava ak som sa pre ňu rozhodol dobrovoľne a otravná povinnosť ak ma k nej núti niekto iný. To je pre mňa osobne veľký rozdiel.
A tu som proste nútený predpisom.

S tou trojkou som trochu ovplyvnený slovenskými pomermi, pretože ak niekto nebol schopný prehlásiť auto čo v určitojm období vyžadovalo aj prejsť technickou kontrolou v určitý moment tak prišiel o evidenčné čísla a môže si tak akurát fúkať do riti ale nie jazdiť, alebo zohnať značky z iného vozidla (čo by som považoval za väčší prečín ako "predčasnú testáciu" jednoducho preto lebo na testáciu som žiadne dokumenty nepotreboval, akurát som povedal že je to iný rok výroby. Ak to náhlásim na cudzie značky dopúšťam sa podvodu na polícii, takto len komisia "prižmúrila " oči). Ale u Vás v Čechách je to iné -tam sa evidencia nečistila. Tu je to tak že poznám niekoho kto si nemôže znova prihlásiť auto svojho otca ktoré opravil a momentálne je v perfektnom stave. Ale rok výroby je 1986 tak holt sa ešte načaká (je to Jaguár).
A ak sa lehota 25 rokov predlži ako sa navrhuje tak ešte dlhšie.

Dobre, ak človek chcel tak to vedel zariadiť, problém je hlavne so zdedenými vozidlami ktoré sú vlastne rodinnout pamiatkou.

Uznávam že to máte v Čechách lepšie antitunigovo zariadené, zrejme sa toto rozvinie aj u nás (teda tuningárov je dosť aj u nás len akosi nezneužívajú veteránske značky, asi na to ešte neprišlí :wink: ) a vtedy bude zrejme vynútená nejaká zmena ak sa nevymyslí iné opatrenie, ale v tomto momente som rád že nie som nútený na prehliadky chodiť ako na klavír.

neregistrovany_603

Príspevok od užívateľa neregistrovany_603 » 05 Nov 2006, 19:43

chce mi niekto naznacit, ze ak postavim napr bugatti 35, alebo repliku nejakeho ineho "vzacneho" auta, dokonca sa mi podari zohnat povodnu prevodovku, kolesa atd ... a auto je na chlp na nerozoznanie od originalu, vratane vsetkeho proste nedostanem cisla kvoli debiline ze musim cakat 25 rokov? dakujem neprosim si... radsej budem mlcat a vyprdnem sa na vase testacie...)))

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 05 Nov 2006, 20:11

No nechci se Tě nijak hlouběji dotknout 603,ale myslím,že Fiva se tak nějak nedoprošuje nikoho z nás,jestli by nám mohla laskavě vnutit jejich Rz.Spíše je to naopak,ne?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných