Motor E - vzduchový filtr

Technické problémy s našimi tatrovkami

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 07 Nov 2006, 22:50

ladis napísal:
Palo napísal:Tá logika je logická ked nebudeš ignorovať že je prípojka nad klapkou.K druhej vete:Ano ja viem ale ako to súvisí s ovládaním predstihu.
Když pootevřeš klapku, kam se vůči ní posune přípojka podtlakové regulace?
Prípojka sa neposunie a klapka nebude viac ako tretinou nad ňou ani pri plne otvorenej polohe.
To akože keby bola prípojka na druhej strane komory pod klapkou (kde sa klopí dole) dalo by sa povedať že je vlastne vyústená nad klapkou?

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 07 Nov 2006, 23:05

Palo napísal:Prípojka sa neposunie a klapka nebude viac ako tretinou nad ňou ani pri plne otvorenej polohe.
To akože keby bola prípojka na druhej strane komory pod klapkou (kde sa klopí dole) dalo by sa povedať že je vlastne vyústená nad klapkou?
To umístění je právě velmi důležité. Vyustění přípojky se se vůči klapce samozřejmě posune. Je-li klapka plně zavřena a motor pracuje na volnoběh, nechceme, aby byla podtlaková regulace v činnosti. Stejně tak to nechceme v případě, že se motorem brzdí. Ale v okamžiku, kdy se klapka pootevře, dostává se otvor podtlakové regulace pod její hranu a uvede podtlakovou regulaci v činnost.
Honza Vaněk napísal:Palo mas zrejme pravdu kdyz to tvrdi i knizky
Ono je nejdůležitější tomu obrázku správně porozumnět...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 07 Nov 2006, 23:26

jj, lada ma recht

Honza Vaněk

Príspevok od užívateľa Honza Vaněk » 08 Nov 2006, 00:17

Inu, musím uznat, že jsem se mýlil... Opravdu to funguje jak píše Ladis. Já myslel, že otvor je výš, ale on je tesně nad klapkou. Ted jsem studoval starý karbec. :oops:

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 08 Nov 2006, 06:55

ladis napísal:
Palo napísal:Prípojka sa neposunie a klapka nebude viac ako tretinou nad ňou ani pri plne otvorenej polohe.
To akože keby bola prípojka na druhej strane komory pod klapkou (kde sa klopí dole) dalo by sa povedať že je vlastne vyústená nad klapkou?
To umístění je právě velmi důležité. Vyustění přípojky se se vůči klapce samozřejmě posune. Je-li klapka plně zavřena a motor pracuje na volnoběh, nechceme, aby byla podtlaková regulace v činnosti. Stejně tak to nechceme v případě, že se motorem brzdí. Ale v okamžiku, kdy se klapka pootevře, dostává se otvor podtlakové regulace pod její hranu a uvede podtlakovou regulaci v činnost.
No ale presne toto tvrdím od začiatku že otvor je umiestnený nad klapkou preto aby sa otváraním klapky zvyšoval predstih.Skúste si to celé prečítať od znova prosím.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 08 Nov 2006, 06:58

Skúste od môjho príspevku -6.nov.18:21-

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 08 Nov 2006, 10:00

Palo - nemám toľko času, aby som tu podrobne popísal, kedy a ako funhuje podtlaková regulácia. Ak ti to stále nie je jasné, zober nejaký karburátor a zastav sa, preberieme si to...

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 08 Nov 2006, 12:09

Palo napísal:No ale presne toto tvrdím od začiatku že otvor je umiestnený nad klapkou preto aby sa otváraním klapky zvyšoval predstih.Skúste si to celé prečítať od znova prosím.
Jenomže on se otevíráním klapky předstih snižuje. Plně zavřená klapka je jen speciální případ, kdy je nežádoucí, aby byla podtlaková regulace v činnosti.

To co psal Ondrej stále platí, stejně jako platí co jsem napsal já. V dále citovaném Ondrejově příspěvku ("Pokiaľ je nátrubok na hadičku na tom medzikuse pod karburátorom, jedná sa z najväčšou pravdepodobnosťou o diel z motora T613S (ľavá strana). Tam boli pripojené iné podtlakové zariadenia. Na ovládanie podtlakového regulátora zapaľovania sa však tento otvor nehodí, lebo je už pod klapkou."), jde o úplně jinou věc. V tomto vlákně jsme se začali bavit o umístění nátrubku na tělese vzduchového filtru, zatímco v onom citovaném vlákně jde o nějaký nátrubek na mezikuse pod karburátorem (odtud se dá vzít podtlak třeba pro tempomat). Doufám, že je jasné, že obě tyto debaty vyžadují jiné chápání "pod" a "nad" klapkou. Asi se zbytečně opakuji, ale kdyby sis dal alespoň trochu námahy a seznámil se s rovnicí pana Bernouliho, bylo by to mnohem jednodušší. Všechna předchozí vysvětlení totiž její znalost mlčky předpokládají.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 08 Nov 2006, 13:10

Aha tak že ked to teraz chápem správne (opravte ma ked sa mýlim)tak pri čiastočnom škrtení klapky je v tom úzkom mieste zrýchlené prúdenie ktoré tak v systéme regul. predstihu zvýši podtlak.Pri dalšom otváraní sa síce objem nasávanej zmesy zväčší ale prúdenie sa pri prípojke predstihu spomalí takže podtlak klesne.V podstate sa tak podobne odpája aj prechodový systém.Už tomu teraz rozumiem správne?
Doteraz som bol nqa tom ťe podtlaková regulácia doplňa odstredivú ale ona ju v podstate upravuje.Pokial sa nemýlim.

Česť "tatrováka" mi nekáže toto osobné zlyhanie riešiť inak, len ako ísť do garáže strhnúť si nášivku TATRA, zamknúť náradie, položiť na ponk doklady od auta, dať si na rozlúčku poldeci M8AD a nechať na seba padnúť nadzdvihnutú tatru...

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 08 Nov 2006, 13:33

Nejde o žádné osobní selhání, ale o to, abychom se domluvili :-). Ještě že nejsem "Tatrovák" 8)
Pro sebe si beru poučení, že je třeba věci rozepisovat detailně, asi tak, jako to zpravidla dělá Radek. Jenže já nemám jeho trpělivost :-(

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 08 Nov 2006, 13:48

Samozrejme to "osobné zlyhanie tatrováka" mal byť humor.Ono mi nešlo do hlavy to Ondrejove tvrdenie že podtlak sa sníma zásadne za klapkou ktorá ho sama vytvára.Tak som si hned predstavil motor na volnobehu ktorý ma zapojený podtlak s pod klapky.
Inak umiestnenie otvoru pre predstih sa dá nazvať jedine "nad klapkou".

juhas fero

Re: Motor E - vzduchový filtr

Príspevok od užívateľa juhas fero » 09 Nov 2006, 10:37

Zdicho napísal:Na chromkovém motoru E jsem objevil na víku vzduchového filtru naletovanou trubičku. Je až "za filtrem" tedy v místě, kde by se mohl přisávat "špinavý" vzduch. Je to originál a k čemu to slouží? Nebo to někdo dodělal? Na tom motoru jsou EDSR karburátory a rozdělovač s regulací předstihu. Nevím, zda to tak má být. Je možné, že na tu trubičku bylo něco napojené?
Ja nechápem ako môžu zanietení tatrováci písať takéto odborné neznalosti a to ešte na verejnosti. Ako niekto môže spájať podtlakovú reguláciu predstihu zapaľovania keď táto je predsa spojená s karburátorm!?
Táto trubička (majú byť tam dve) na veku vzduchového filtra je prívod a vývod od podtlakového regulačného ventilu na ovládanie klapky predohrevu nasávaného vzduchu do karburátorov. Na nich sa nasadzujú hadičky. Jedna z nich vedie ku samotnej klapke a druhá k tryske na telese motora. Iné trubičky tam nemajú čo hľadať, pretože to úplne zmení podtlakové pomery na nasávaní a filter je tam zbytočný. A ak chce niekto behať bez filtra tak mu držím palce pokiaľ nezadrie motor z jemného prachu nasávaného z vonkajšieho okolia. A toho prachu na našich cestách je požehnane.

Fero Juhás, 0907 46 46 00

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 09 Nov 2006, 12:08

Palo napísal:Samozrejme to "osobné zlyhanie tatrováka" mal byť humor.Ono mi nešlo do hlavy to Ondrejove tvrdenie že podtlak sa sníma zásadne za klapkou ktorá ho sama vytvára.Tak som si hned predstavil motor na volnobehu ktorý ma zapojený podtlak s pod klapky.
Inak umiestnenie otvoru pre predstih sa dá nazvať jedine "nad klapkou".
voľnobeh - otvor snímania podtlaku pred klapkou - podtlaková reguláci nie je v činnosti (nefunguje)
malé zaťaženie - klapka sa blíži k otvoru až ho mierne prekrýva, časť otvoru sa dostáva za rovinu klapky, okolo otvoru prúdi veľkou rýchlosťou zmes cez škrtený prierez - začína tam vznikať podtlak - regulácia začína pracovať
o niečo väčšie zaťaženie - klapka míňa ten otvor, ktorý je už za ňou - stále je tam podtlak a podtlaková regulácia pridáva predstih
veľké zaťaženie - klapka je výrazne, až naplno otvorená - podtlaková regulácia je vyradená z činnosti, pracuje už iba odstredivá....
Medzi jednotlivými etapami existujú postupné prechody. Podtlak. regulácia môže fungovať teda iba vtedy, ak je otvor snímania podtlaku za klapkou a klapka ako škrtiaci element vytvára dostatočný podtlak - OK?


juhas fero - ak má niekto v niečom nie jasno a spýta sa na to - čo je na tom zlé? Ak si však myslel na otázku Zdicha, tak ten sa pýtal na niečo úplne iné, ako si mu ty teraz odpovedal - takže neviem...

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 09 Nov 2006, 12:49

Juhas Fero: Nevedel som, ze zanieteni tatrovaci musia ovladat naspamat vsetky funkcnosti a casti motora. Palo, odloz aj mne poldeci toho M8AD pridam sa.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 09 Nov 2006, 14:49

Palo, Etienne - mali by ste začať abstinovať! :D

vasa26
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1827
Dátum registrácie: 08 Jún 2006, 22:23

Príspevok od užívateľa vasa26 » 09 Nov 2006, 17:38

juhas fero :posli foto tvojí tatry...děkuji :wink:

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Motor E - vzduchový filtr

Príspevok od užívateľa Palo » 09 Nov 2006, 18:02

juhas fero napísal:Ja nechápem ako môžu zanietení tatrováci písať takéto odborné neznalosti a to ešte na verejnosti.

Fero Juhás, 0907 46 46 00
Tak na túto hlasku kupim autorské opráva.Chcel by som to prezentovat ako taky moj bonmot.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Motor E - vzduchový filtr

Príspevok od užívateľa ladis » 09 Nov 2006, 21:49

juhas fero napísal:Ja nechápem ako môžu zanietení tatrováci písať takéto odborné neznalosti a to ešte na verejnosti.
Fero, to seš doktor? Tahle hláška je za 100 bodů. Takovou schopností vymyslet tvrzení protistrany a pak na ně rozhořčeně reagovat disponoval (ne)blahé paměti René...
Palo napísal:Samozrejme to "osobné zlyhanie tatrováka" mal byť humor.
Já jsem to na rozdíl od pana doktora pochopil. Myslel jsem to zhruba tak, že jde jen o to, abychom se domluvili na pojmech a že "tatrováctví" nesnáším.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 09 Nov 2006, 22:05

ok. ja berem pojem "tatrováctvo" ako celkom neškodné "bratríčkovanie" pokial je to brané s nadhladom a úsmevom .ked ale s toho majú vyplývať pre mňa nejaké povinosti, podobne ako u motorkárov alebo nejakého náboženstva tak sa prví postavím zo stoličky a budem rebelovať :wink:

doktor ten svoj príspeviok myslel pravdepodobne hlavne na Zdicha lebo zjavne nepochopil na čo sa pýta.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných