Palo napísal:Samozrejme to "osobné zlyhanie tatrováka" mal byť humor.Ono mi nešlo do hlavy to Ondrejove tvrdenie že podtlak sa sníma zásadne za klapkou ktorá ho sama vytvára.Tak som si hned predstavil motor na volnobehu ktorý ma zapojený podtlak s pod klapky.
Inak umiestnenie otvoru pre predstih sa dá nazvať jedine "nad klapkou".
voľnobeh - otvor snímania podtlaku pred klapkou - podtlaková reguláci nie je v činnosti (nefunguje)
malé zaťaženie - klapka sa blíži k otvoru až ho mierne prekrýva, časť otvoru sa dostáva za rovinu klapky, okolo otvoru prúdi veľkou rýchlosťou zmes cez škrtený prierez - začína tam vznikať podtlak - regulácia začína pracovať
o niečo väčšie zaťaženie - klapka míňa ten otvor, ktorý je už za ňou - stále je tam podtlak a podtlaková regulácia pridáva predstih
veľké zaťaženie - klapka je výrazne, až naplno otvorená - podtlaková regulácia je vyradená z činnosti, pracuje už iba odstredivá....
Medzi jednotlivými etapami existujú postupné prechody. Podtlak. regulácia môže fungovať teda iba vtedy, ak je otvor snímania podtlaku za klapkou a klapka ako škrtiaci element vytvára dostatočný podtlak - OK?
juhas fero - ak má niekto v niečom nie jasno a spýta sa na to - čo je na tom zlé? Ak si však myslel na otázku Zdicha, tak ten sa pýtal na niečo úplne iné, ako si mu ty teraz odpovedal - takže neviem...