co s motorom?
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
neviem ale to neriesim, kedze mam na nom teraz najazdene 20tis km.Roman Maďar napísal:mne sa velmi páči výrok,"najazdil som s tatrou xxx km a potom som si kúpil normálne auto"! Otázka je, či niekto urobí GO motora aj na normálnom aute za 50 k
Rad by som vyriesil tu tatru a bolo by naozaj idealne, keby ten problem bol iny ako si myslim, a nebolo by treba tu generalku robit.
Takze viete mi poradit nejakeho spolahliveho servisaka, ktory sa mi na to pozrie?
vdaka
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
"Auto bolo u Dvoracka, ktory premeral tlaky a povedal, ze jeden z valcov je na 30% a jeden na 60%, ze ostatne su OK."
V tomto bych Dvořáčkovi věřil, takže nevím, proč by jsi hledal někoho jiného na zjištění stavu motoru.
Pokud ten motor má najeto tolik, co píšeš, tak je GO motoru v podstatě nutná a nepokoušel bych se to nijak zásadně ošidit a za 50tis. Sk to je podle mě nereálné.
V roce 2003 mi dělali střední opravu T613-4 Mi Long M'95 v Tatře (cca 100 000Kč) a díky tomu, že jsem na některých věcech šetřil jsem letos vyplácl podobnou sumu za věci, které se tenkrát nedělaly.
Z těch cca 100 tis. Kč na motor připadlo asi 50 tis. Kč, a to mi tam místo AlFer válců dali levnější litinové a písty jsou tam stále původní, takže pouze: nové válce, kroužky, gufírka ventilů, nějaká těsnění, olej atd.
Co se týče cukání, tak bych zkusil prověřit, jestli někde nejde falešný luft do sání. Je tam dost gumových hadiček, které mohou steřet. Mě to dělala taková ta krátká gumová spojka od obdokového ventilu a hadička k čidlu podtlaku sání občas může také pěkně zazlobit v případě netěsnosti.
V tomto bych Dvořáčkovi věřil, takže nevím, proč by jsi hledal někoho jiného na zjištění stavu motoru.
Pokud ten motor má najeto tolik, co píšeš, tak je GO motoru v podstatě nutná a nepokoušel bych se to nijak zásadně ošidit a za 50tis. Sk to je podle mě nereálné.
V roce 2003 mi dělali střední opravu T613-4 Mi Long M'95 v Tatře (cca 100 000Kč) a díky tomu, že jsem na některých věcech šetřil jsem letos vyplácl podobnou sumu za věci, které se tenkrát nedělaly.
Z těch cca 100 tis. Kč na motor připadlo asi 50 tis. Kč, a to mi tam místo AlFer válců dali levnější litinové a písty jsou tam stále původní, takže pouze: nové válce, kroužky, gufírka ventilů, nějaká těsnění, olej atd.
Co se týče cukání, tak bych zkusil prověřit, jestli někde nejde falešný luft do sání. Je tam dost gumových hadiček, které mohou steřet. Mě to dělala taková ta krátká gumová spojka od obdokového ventilu a hadička k čidlu podtlaku sání občas může také pěkně zazlobit v případě netěsnosti.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
pretoze sa tu ozvali hlasy, ze to tak byt nemusi. Vsimni si, ze na zaciatku diskusie som rovno chcel problem riesit aspon ciastocnu GO.Lucián napísal:"Auto bolo u Dvoracka, ktory premeral tlaky a povedal, ze jeden z valcov je na 30% a jeden na 60%, ze ostatne su OK."
V tomto bych Dvořáčkovi věřil, takže nevím, proč by jsi hledal někoho jiného na zjištění stavu motoru.
Samozrejme po vasich dalsich ohlasoch chapem, ze ciastocna GO je somarina.
vdaka za tipCo se týče cukání, tak bych zkusil prověřit, jestli někde nejde falešný luft do sání. Je tam dost gumových hadiček, které mohou steřet. Mě to dělala taková ta krátká gumová spojka od obdokového ventilu a hadička k čidlu podtlaku sání občas může také pěkně zazlobit v případě netěsnosti.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Pokud nemáš na čtvrtině válců ani zdaleka dostatečnou kompresi, tak to je dost podstatná závada a oprava je nevyhnutelná. Ale na druhou stranu stranu se s tím chvíli ještě jezdit dá a nemusí to být hlavní důvod tvých potíží.
S 310 000 km má ten motor podle výrobce již ukončenou životnost, to je potřeba si uvědomit. Při generální opravě se více než polovina součástí z toho motoru demontuje, vyhodí do koše a nahradí novými, nejlépe originálními součástmi. Na Slovensku bývá o něco levněji, ale stejně si myslím, že za 50 tis. nevyměníš na 4ikat motoru ani komplet výfuk...
S 310 000 km má ten motor podle výrobce již ukončenou životnost, to je potřeba si uvědomit. Při generální opravě se více než polovina součástí z toho motoru demontuje, vyhodí do koše a nahradí novými, nejlépe originálními součástmi. Na Slovensku bývá o něco levněji, ale stejně si myslím, že za 50 tis. nevyměníš na 4ikat motoru ani komplet výfuk...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Matúši právě naopak, protože ty auta a ty motory dělám, tak celkem přesně vím o jakých sumách tu píšeš, i když jsi je číselně uvedl až později. Že Ti nejde pod fousy cena GO vstřikového motoru je sice celkem logické (zejména pokud pořizovací hodnota celého auta pro Tebe v nálezovém stavu byla nižší, třeba i poloviční?) ale věz, že je to cena poměrně reálná, holt t613 není škodofka řady 742 (jak to tehdy tuším Ladis definoval na foru TKB - "náklady na servis a provoz T613 jsou přímo úměrné převrácené hodnotě její pořizovací ceny" ?), naopak ber víceméně za dobré sdělení, že i když se Ti povedlo ten motor patrně "dodělat" (komprese 30%) stylem jízdy neadkvátním jeho tehdejšímu stavu, věku a opotřebení, že ještě vůbec JSOU díly na tu jeho GO. Už jsem to psal v minulém příspěvku - přehodňot si sám pro sebe své možnosti, a pokud je to auto nad jejich rámec (máš na GO motoru max 50.000 SK), raději se ho zbav, ušetříš si spoustu problémů. Zní to možná divně, ale je to tak....
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já myslím, že se to moc lišit nebude, na těch motorech žádné zásadní rozdíly nejsou. Co se ušetří na těch několika snímačích se jen vrazí do nových karburátorů nebo alespoň důkladné repase těch stávajících. Snad jen absence katů tu cenu trochu stáhne dolů.
Ale napadá mě, zda opravdu všechny díly na celkovou opravu se dají ještě dneska sehnat? Nové SEDRy na e1/I motor jsem viděl naposledy před pěti lety, na nový rozdělovač jsem narazil také jenom náhodou na burze a už před hodně dlouhou dobou mně někdo tvrdil, že už nesehnal ani sadu AlFer válců na motor v jedné skupině. Já už tomu pomalu přestávám věřit, že se všechno sežene nebo aspoň né hned, když je to potřeba.
Když beru ceny SOS, tak běžná těsnění vychází na nějakých 5-20 Kč/kus, pístní kroužky myslím něco přes 5 tis. sada, ventily nevím, ventilová gufera vyšla cca na 40 Kč jedno, vačková hřídel 1200. Na další ceny bych se musel kouknout do faktur. Ale dost to narůstá, když toho člověk mění víc...
Ale napadá mě, zda opravdu všechny díly na celkovou opravu se dají ještě dneska sehnat? Nové SEDRy na e1/I motor jsem viděl naposledy před pěti lety, na nový rozdělovač jsem narazil také jenom náhodou na burze a už před hodně dlouhou dobou mně někdo tvrdil, že už nesehnal ani sadu AlFer válců na motor v jedné skupině. Já už tomu pomalu přestávám věřit, že se všechno sežene nebo aspoň né hned, když je to potřeba.
Když beru ceny SOS, tak běžná těsnění vychází na nějakých 5-20 Kč/kus, pístní kroužky myslím něco přes 5 tis. sada, ventily nevím, ventilová gufera vyšla cca na 40 Kč jedno, vačková hřídel 1200. Na další ceny bych se musel kouknout do faktur. Ale dost to narůstá, když toho člověk mění víc...
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Omlouvám se, formuloval jsem se poněkud nešťastně. Pokud to p. Dvořáček změřil, nemíním se hádat s manometrem a samo, věřím též.Lucián napísal:"...premeral tlaky a povedal, ze jeden z valcov je na 30% a jeden na 60%, ze ostatne su OK."
V tomto bych Dvořáčkovi věřil... .
Nevěřím však, že pro tisícikilometrový proběh ročně je GO motoru v ceně 150000 v českých nezbytná. I při rozpuštění nákladů do 15 let (pokud zbytek auta tak dlouho vydrží) mně to vychází na rovnou stovku za kilometr. Matúšu, vůbec ti to dilema a rozhodování nezávidím. Ale nezoufej! Já bych se určitě napřed podíval na ty inkriminované čtyři ventily zevnitř.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Ano strécu, leč už pouhý pohled na 4 ventily zevnitř znamená demontáž motoru z auta + později montáž zpět (že se po vyndání zjistí že je shnilá nápravnice a zadní nosníky je celkem běžné ), dále kompletní rozebrání + přetěsnění sacího traktu, poloviny výfukového traktu, rozebrání + složení a přetěsnění půlky motoru...... jo, není to kouknutí zrovna za 5,50...... a to tu ani Matúš nanepsal, jestli jsou vůbec ty dva inkriminované válce na stejné straně motoru...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných