Zahřívání motoru T613-4

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 31 Dec 2006, 21:44

Kompletní drivetrain by dodávalo GM. Kdo jiný, že..... Jinak to byla iniciativa tehdejšího ředitele G.Greenwalda, který díky stykům v GM přišel mimo jiné i s takto zajímavou cenou.

Já už se těšil, že zde budeme ochuzeni o "názor" typického zástupce z řad českého konzumního lidu, pro něhož je vrcholem blaha vibrujicí koncernové TDi. Ale Luboš nezklamal...... :D

Stevo, dodat takový drivetrain ze zámoří za dolary nebyl problém, navíc nákladová cena pro automobilku je vždy na hony vzdálena ceně spotřebitelské. Co se týká Evropy, tady to pomalu začínalo, kupř. v 91 započala výroba 4Q s uzamykáním měniče v ZF (Friedrichshafen), kde následně pokračovali 5Q od roku 1995. ale to je celkem jedno, ZF měla přijít až do T625 ......

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 31 Dec 2006, 22:14

Radku, to s tím nouzovým dojezdem 80 km bez vody, to byl jak konstrukčně provedené??? Nějak si to nedokážu představit........ Mohl by jsi mi to upřesnit? Děkuji.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 31 Dec 2006, 22:26

Pokud si správně pamatuji popis toho systému, tak v případě přehřátí motoru spojeného s indikací chybějící chladící kapiny dojde ke snížení zátěže motoru odpojením méně důležitých věcí (nedůležité elektrické spotřebiče zatěžující alternátor, kompresor a ventilátory klimatizace, vzduchová pumpa pro ředění spalin, EGR, a podobně), následně je polovině válců motoru zastavena dodávka paliva a tyto jsou použity jako "kompresor" pumpující během chodu motoru studený vzduch ze sání přímo do výfuku. Tato operace neběží trvale, ale po chvílích, válce jsou střídány a rychlost vozidla je omezena na max 80 km/h.

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 31 Dec 2006, 23:55

Zajímavé..... Jen tak, pro zajímavost( i když už se to zde na Tportalu částečně probíralo), ten motor (V8 Northstar - teda jestli sem to trefil), má nějakého nástupce, pokračování?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Jan 2007, 00:52

Samozřejmě že má nástupce a už jde na trh i přeplňovaná verze.

Atmosférický nástupce je LH2:
- 4565 ccm
- DOHC, 4 vačky, 4ventily/válec/hydraulická zdvihátka
- sekvenční vstřik paliva
- 320 HP/6400 rpm
- 427 Nm/4400 rpm
- celohliníkový
- kompozitové sání
- kovaný klikový hřídel
- písty potažené polymerem
- pohon rozvodu řetězem
- variabilní časování ventilového rozvodu
- prodloužená životnost svíček (interval výměny 160 000 km)
- měření kvality oleje - proměnlivá výměnná lhůta
- funkce pro dojezd bez chladící kapaliny
- elektronický pedál plynu
- integrovaný tempomat
- OBD II
- jen tak pro zajímavost : hmotnost agregátu : 190 kg :idea:
- jen tak pro zajímavost : náplň oleje 8 litrů

ale co dál psát......vždyť je to jedno, i když pokud to někdo zafinancujete, postavit to nebude problém :wink:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Jan 2007, 00:54

LH2 obrazem.... ten horní kryt se samozřejmě mění podle automobilky a typu auta, do kterého půjde agregát namontovat....
Prílohy
LH2 4.6L V8 LH2 STS LoR2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Jan 2007, 14:40

Radku, vrcholem blaha pro mne není ani tatrovácký V8 a natož pak nějaký čtyřválec na naftu...

Když budu chtít tenhle motor, tak si ho už koupím i s autem třeba od Cadillacu. Nechápu, proč bych se měl namáhat něco zvláštního vymýšlet...?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Jan 2007, 21:33

Luboši, on tu někdo někde po Tobě chce něco vymýšlet? To si špatně vykládáš, taková eventualita určitě vůbec nepřichází v úvahu... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Jan 2007, 21:44

Ty jsi tu vznášel nějaké ty neslušné návrhy za zástavbu téhle vodou chlazené strojovny do tatry. Já bych to sem určitě sám dobrovolně netahal a naopak jsem rád, že to zůstalo pouze jako ideový návrh na papíře někde hluboho zahrabané a zaprášené v archivu tatry. :)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 01 Jan 2007, 22:36

Avšak můj "neslušný návrh" po Tvé osobě nevyžaduje (a nikdy nevyžadoval) zbla žádné invence, vymýšlení či dokonce konstruování. Pokud Tě neoslovuje (v tomto směru jsi se již vyjádřil), nevšímej si ho a je to. Navíc nejsem autorem této myšlenky, v roce 1993 kdy měla být realizována jsem ještě netušil, v jaké zastaralosti a odfláknutosti bude T613 udržována ve výrobě.....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných