zapojenie otáčkomeru

Technické problémy s našimi tatrovkami

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

zapojenie otáčkomeru

Príspevok od užívateľa Palo » 25 Feb 2006, 22:46

kde má byť (originál) zapojený kábel pre impulzy k otáčkomeru?podla schémy to je medzi "generátorok"rozdelovača a elektronický spínač.Ale v skutočnosti sa mi zdá že to býva k VN cievke.?

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 25 Feb 2006, 22:47

a dajú sa lahko dostať tie "SYPF" káble aj s ich šrobovými koncovkami?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 26 Feb 2006, 00:14

Impulzy pro otáčkoměr jsou u T613 brány z propojovacího vedení mezi svorkou generátoru impulzů na rozdělovači a svorkou jeho připojení na spínač zapalování (tyristor) - kabel je "v půli" cesty přerušen, je tam naletována odbočka co vede potom dále svazkem až k "budíku" a v místě spoje (pravý podélník podběhu, poblíže pružiny pantu kapoty) je u vozů do modelu 613-3 včetně stínění kabelů jen spájeno/zamuchláno do sebe, v modelu T613-4 už je stínění přerušeno a následně zase spojeno plochými konektory přes plechový kryt s"ušima" pro ty konektory, pod kterým je na izolované podložce (pertinax) provedeno to odbočení kabelu vedeného následně svazkem k "budíku". Na VN cívku to nepřipojuj, "hnal" by jsi pak celým el. svazkem až do přístrojové desky napěťové impulzy vyšší jak 300V.......

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 26 Feb 2006, 07:43

na jedničkovej schéme je ale zapojenie nakreslené k cievke a u dvojky som to tak asi aj mal, teraz neviem mám to rozobraté...
Prílohy
sc.JPG
613-1
(55.67 KiB) 238 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 26 Feb 2006, 12:51

Palo, otackomer je zapojeny na kabel, ktory ide od cievky rozdelovaca do zapalovania, tak ako pise radek ;)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Feb 2006, 19:02

To mi Radku neříkej, že ten kousek mizerné rozstřepené šňůry má na něco vliv...?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 26 Feb 2006, 19:24

Palo to jedničkové schéma je správně, a právě pro problémy s bezpečností při opravárenských pracích a odrušením se následně přešlo na připojení na signálový vodič mezi generátorem impulzů a zapalováním. V T603 jsme měli otáčkoměr připojený na VN cívku, právě po vzoru těch asi prvních 50ti aut T613-1. A pak to v servisu na Smíchově přepojili právě na ten signálový vodič a tak to u řady T613 zůstalo až do nástupu řízených motorů.

To stínění Luboši, jestli má na něco vliv? No dnes už téměř ne, ale T613 musela (vlastně musí, nikdy to snad nezrušili) plnit stupeň odrušení "zvláštní" - IIb a tudíž musí být odrušen jakýkoli zdroj signálu proměnné amplitudy, který by mohl působit problémy. Tedy i generátor spouštěcích impulzů zapalování.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 26 Feb 2006, 20:46

Diki za info.Dnes som pozeral a v chromkovej karoserii z ´83 (ktorá bola ako ND) mám vcelku pekne spravenú el.inštaláciu a otáčkomer je napojený z cievky.Asi sa do náhradných kasní dávali nejaké pôvodné zväzky.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných