zapojenie otáčkomeru
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
zapojenie otáčkomeru
kde má byť (originál) zapojený kábel pre impulzy k otáčkomeru?podla schémy to je medzi "generátorok"rozdelovača a elektronický spínač.Ale v skutočnosti sa mi zdá že to býva k VN cievke.?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Impulzy pro otáčkoměr jsou u T613 brány z propojovacího vedení mezi svorkou generátoru impulzů na rozdělovači a svorkou jeho připojení na spínač zapalování (tyristor) - kabel je "v půli" cesty přerušen, je tam naletována odbočka co vede potom dále svazkem až k "budíku" a v místě spoje (pravý podélník podběhu, poblíže pružiny pantu kapoty) je u vozů do modelu 613-3 včetně stínění kabelů jen spájeno/zamuchláno do sebe, v modelu T613-4 už je stínění přerušeno a následně zase spojeno plochými konektory přes plechový kryt s"ušima" pro ty konektory, pod kterým je na izolované podložce (pertinax) provedeno to odbočení kabelu vedeného následně svazkem k "budíku". Na VN cívku to nepřipojuj, "hnal" by jsi pak celým el. svazkem až do přístrojové desky napěťové impulzy vyšší jak 300V.......
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
na jedničkovej schéme je ale zapojenie nakreslené k cievke a u dvojky som to tak asi aj mal, teraz neviem mám to rozobraté...
- Prílohy
-
- sc.JPG
- 613-1
- (55.67 KiB) 238 stiahnutí
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Palo to jedničkové schéma je správně, a právě pro problémy s bezpečností při opravárenských pracích a odrušením se následně přešlo na připojení na signálový vodič mezi generátorem impulzů a zapalováním. V T603 jsme měli otáčkoměr připojený na VN cívku, právě po vzoru těch asi prvních 50ti aut T613-1. A pak to v servisu na Smíchově přepojili právě na ten signálový vodič a tak to u řady T613 zůstalo až do nástupu řízených motorů.
To stínění Luboši, jestli má na něco vliv? No dnes už téměř ne, ale T613 musela (vlastně musí, nikdy to snad nezrušili) plnit stupeň odrušení "zvláštní" - IIb a tudíž musí být odrušen jakýkoli zdroj signálu proměnné amplitudy, který by mohl působit problémy. Tedy i generátor spouštěcích impulzů zapalování.
To stínění Luboši, jestli má na něco vliv? No dnes už téměř ne, ale T613 musela (vlastně musí, nikdy to snad nezrušili) plnit stupeň odrušení "zvláštní" - IIb a tudíž musí být odrušen jakýkoli zdroj signálu proměnné amplitudy, který by mohl působit problémy. Tedy i generátor spouštěcích impulzů zapalování.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných