Problem

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 28 Dec 2005, 12:18

Lubos, co ja viem, tak oloveny clanok v klude by mal mat cca 2V.
Clanok je nabity na 100% ked dosiahne tzv. zplynovacie napatie - cca 2.40 - 2.45V a ma hustotu elektrolytu 1.28kg/l. To znamena, ze pokial zacne clanok zplynovat, mal by byt nabity na 100%. Teda ked si to preratas, nemas tam mat ziadnych 15.2V, ale 14,4 az 14,7. V opacnom pripade mas asi nafigu dobijacku. A nerobi to prebijanie tomu akumulatoru dobre. Je jedno ako dlho sa akumulator dobija, az dosiahne tzv. zplynovacieho napatia, musi byt nabity. Pokial clanok zacne zplynovat a nema hustotu elektrolytu 1.28kg/l, je clanok nafigu a treba ho vymenit. Ale pozor, toto plati len pri original dobijackach olovenych akumulatorov.

Ked chce mat niekto akumulator nabity nonstop, maju sa olovene akumulatory nabijat pri napati 13.8V. Na takomto zdroji je mozne mat akumulator napojeny stale a tym ho mat vzdy pripraveny.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 28 Dec 2005, 20:11

Ale Tomáši, že je na nějaké nálepce napsáno 6V, to ještě neznamená, že to má v reálu jen 6V. To je jen jmenovité napětí. Běžně mají tyto asfaltové šestky nějakých 6,3-6,4V.

Že z toho jdou bublinky, to ještě nic neznamená, ty jdou furt. Při tom tvém napětí 2,4V na článek by měly už unikat celkem intenzivně, ale to ještě neznamená, že je baterie plně nabitá, ta je nabitá tak na 70%! Od tohodle stavu se doporučuje nabíjet nižším proudem (chytrá nabíječka si upraví sama) až do napětí 2,5-2,6V na článek, někdy se uvádí (uvádělo?) až 2,7V, ale toho už dnes stěží dosáhneš. Až při takovémto napětí se dá říci, že je plně nabita. Ani přebíjením už napětí nezvýšíš.

1,28 g/cm3 je hustota plně nabité baterie. Ale musíš také vědět, že to platí jen při teplotě 25°C. Takže pokud tuto hustotu naměříš při dnešní venkovní teplotě, zdaleka ještě baterie nebude nabita. To by musela mít aspoň 1,30...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 29 Dec 2005, 12:05

Lubos, nemienim sa s tebou hadat, ale ak chces pouzivat mylne info, tvoja vec.
Co sa tyka nabijaciek, tak zatial verim tomu najjednoduchsiemu rieseniu a to trafo so vzduhovou medzerou. Umelej inteligencii v nabjackach moc neverim, bo je to velmi komplikovana veda a nejaka lacna inteligentna nabijacka je akurat tak na skodu.

S tou teplotou mas pravdu, ale nepredpokladam, ze by chcel niekto dobijat bat vonku pri -10. Ale i taky sa urcite najdu.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Dec 2005, 20:11

Taky se nepotřebuju hádat. Však koho to zajímá, tak si to sám přeměří a uvidí.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných